Στις 13 Νοεμβρίου 2012 πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων της Δ/νσης Δυτικής Θεσσαλονίκης η Επιμορφωτική Ημερίδα των Θεολόγων της Δυτικής Θεσσαλονίκης.
Στο φιλόξενο αυτό χώρο της Δ/νσης που δέθεσε όλη την υλικοτεχνική υποδομή (Διαδίκτυο, προτζέκτορα, υπολογιστή, μικρόφωνα κ.α.) παρουσίασαν εισηγήσεις ο Σχολικός Σύμβουλος Θεολόγων κ. Πολύβιος Στράντζαλης, η Σχολική Σύμβουλος Θεολόγων κ. Μαρία Συργιάννη, η Θεολόγος του Διαπολιτισμικού Γυμνασίου κ. Καλλιρρόη Ακανθοπούλου και ο Θεολόγος του Γυμνασίου Ν. Ευκαρπίας κ. Γεώργιος Λαδόπουλος.
Η επιμορφωτική ημερίδα ξεκίνησε με την επισήμανση από τον κ. Στράντζαλη της αναγκαιότητας του προγραμματισμού της διδακτέας ύλης στην αρχή του σχολικού έτους και την αξία των οδηγιών διδασκαλίας για την επίτευξη των στόχων του ΜτΘ σε κάθε τάξη του Γυμνασίου, Λυκείου και ΕΠΑΛ. Ακολούθησε η εισήγηση του κ. Μαρίας Συργιάννη με θέμα "Οι Ερευνητικές Εργασίες στο Λύκειο" όπου παρουσίασε όλα τα σχετικά με τις Ερευνητικές Εργασίες δηλ. τις εγκυκλίους, τις καινοτομίες που εισάγονται στο Νέο Λύκειο με τις Ερ. Ερ., τις παιδαγωγικές αρχές που τις διέπουν, τις διαδικασίες που ακολουθούνται, τη μεθοδολογία που χρησιμοποιείται, τις φάσεις κ.α.
Η τρίτη εισήγηση ήταν της κ. Καλλιρρόης Ακανθοπούλου με θέμα: "Νέα Προγράμματα Σπουδών στο ΜτΘ: από τη θεωρία στην πράξη. Θ.Ε 5 της Γ΄ Γυμνασίου «Πού είναι ο Θεός;»: Η οδύνη του σύγχρονου κόσμου και το αίτημα της σωτηρίας από το κακό". Η κ. Ακανθοπούλου παρουσίασε καταρχήν επιγραμματικά τη θεματική ενότητα 5 της Γ΄ γυμνασίου στο σύνολό της και στη συνέχεια εστίασε σε ένα συγκεκριμένο δίωρο από τα πέντε (5) που προτείνει το ΠΣ. Με μεγάλη επιμέλεια ανέλυσε τα στάδια που ακολούθησε για τον σχεδιασμό της ΘΕ, τα βασικά θέματα στα οποία εστίασε, τις μορφές (ομαδοσυνεργατική, διερευνητική) και τεχνικές διδασκαλίας (TPS, 5Π και1Γ, Artful Thinking, κύκλος συνείδησης κ.α) που χρησιμοποίησε. Αναφέρθηκε επίσης στην θετική ανταπόκριση των μαθητών, στα θετικά σημεία αλλά και στα σημεία που θα πρέπει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή.
Ακολούθησε η τέταρτη και τελευταία εισήγηση του κ. Γεώργιου Λαδόπουλου με θέμα: "Εφαρμογή του εκπαιδευτικού δράματος στο ΜτΘ". Ο κ. Λαδόπουλος κατέδειξε τη χρησιμότητα του εκπαιδευτικού δράματος στη σύγχρονη διδακτική αφού έδωσε παραδείγματα της εφαρμογής του μέσα από τη Δ.Ε. 14 της Β΄ Γυμνασίου "Η παραβολή του σπλαχνικού πατέρα (παραβολή του ("ασώτου"): Η απέραντη αγάπη του Θεού για όλους. Ανέλυσε με ιδιαίτερη επιμέλεια τους στόχους, τα μέσα, τα εργαλεία και τη μέθοδο που χρησιμοποίησε για την επιτυχία της τεχνικής αυτής στη συγκεκριμένη Δ.Ε.
Η τρίτη εισήγηση ήταν της κ. Καλλιρρόης Ακανθοπούλου με θέμα: "Νέα Προγράμματα Σπουδών στο ΜτΘ: από τη θεωρία στην πράξη. Θ.Ε 5 της Γ΄ Γυμνασίου «Πού είναι ο Θεός;»: Η οδύνη του σύγχρονου κόσμου και το αίτημα της σωτηρίας από το κακό". Η κ. Ακανθοπούλου παρουσίασε καταρχήν επιγραμματικά τη θεματική ενότητα 5 της Γ΄ γυμνασίου στο σύνολό της και στη συνέχεια εστίασε σε ένα συγκεκριμένο δίωρο από τα πέντε (5) που προτείνει το ΠΣ. Με μεγάλη επιμέλεια ανέλυσε τα στάδια που ακολούθησε για τον σχεδιασμό της ΘΕ, τα βασικά θέματα στα οποία εστίασε, τις μορφές (ομαδοσυνεργατική, διερευνητική) και τεχνικές διδασκαλίας (TPS, 5Π και1Γ, Artful Thinking, κύκλος συνείδησης κ.α) που χρησιμοποίησε. Αναφέρθηκε επίσης στην θετική ανταπόκριση των μαθητών, στα θετικά σημεία αλλά και στα σημεία που θα πρέπει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή.
Ακολούθησε η τέταρτη και τελευταία εισήγηση του κ. Γεώργιου Λαδόπουλου με θέμα: "Εφαρμογή του εκπαιδευτικού δράματος στο ΜτΘ". Ο κ. Λαδόπουλος κατέδειξε τη χρησιμότητα του εκπαιδευτικού δράματος στη σύγχρονη διδακτική αφού έδωσε παραδείγματα της εφαρμογής του μέσα από τη Δ.Ε. 14 της Β΄ Γυμνασίου "Η παραβολή του σπλαχνικού πατέρα (παραβολή του ("ασώτου"): Η απέραντη αγάπη του Θεού για όλους. Ανέλυσε με ιδιαίτερη επιμέλεια τους στόχους, τα μέσα, τα εργαλεία και τη μέθοδο που χρησιμοποίησε για την επιτυχία της τεχνικής αυτής στη συγκεκριμένη Δ.Ε.
Στην εκπαιδευτική ημερίδα παρέστη η Θεολόγος και Υπεύθυνη του Γραφείου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης κ. Δέσποινα Μιχελάκη που ενημέρωσε του Θεολόγους
για τα Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του σχολικού έτους 2012-2013.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου