* Eπιστημονική εκδήλωση στη Λάρισα με θέμα τη χρήση του διαδραστικού πίνακα στη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών
Η τεχνολογία οφείλει να υπηρετεί την παιδαγωγική επιστήμη, γι’ αυτό απαιτείται η παιδαγωγική αξιοποίηση των διδακτικών μέσων νέας τεχνολογίας, όπως του διαδραστικού πίνακα, στα Θρησκευτικά αλλά και στ’ άλλα μαθήματα, τόνισε η καθηγήτρια του τομέα Παιδαγωγικών του Τμήματος Θεολογίας του ΑΠΘ, Βασιλική Μητροπούλου, μιλώντας χθές Δευτέρα το βράδυ στη εκδήλωση που συνδιοργάνωσαν το 14ο Γυμνάσιο της πόλης μας και το Βιβλιοπωλείο «Παιδεία».
Μιλώντας ενώπιον του πυκνού ακροατηρίου εκπαιδευτικών που κατέκλυσε το πατάρι του βιβλιοπωλείου η κ. Μητροπούλου επικέντρωσε την εισήγησή της στην παρουσίαση του διαδραστικού ή αλληλοεπιδραστικού πίνακα (interactive whiteboards), ως σύγχρονου εργαλείου ενίσχυσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και διεύρυνσης των δυνατοτήτων του κλασικού πίνακα. Ο νέος αυτός πίνακας, επεσήμανε η καθηγήτρια του ΑΠΘ, κύρια χαρακτηριστικά του έχει τη διάδραση (ανταλλαγή δράσεων) και την αμφίδρομη και συνεχή πορεία της μαθησιακής διαδικασίας με την αλληλεπίδραση εκπαιδευτικού, μαθητή και μαθησιακού υλικού.
Η κ. Μητροπούλου αναφέρθηκε στον τρόπο χρήσης του πίνακα και τα πλεονεκτήματα της χρήσης του, όπως είναι η ενθάρρυνση για ενεργή συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία με τη συνεργατική μάθηση και τη πολύπλευρη διέγερση τών αισθήσεων των μαθητών (όρασης, ακοής και αφής), η βελτίωση της απόδοσης και η ενεργητική οικοδόμηση της γνώσης τους με την εμπλοκή τους σε εποικοδομητικές και ελκυστικές δραστηριότητες.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης ομάδα Λαρισαίων θεολόγων εκπαιδευτικών (Νικ. Παύλου, Γιαν. Λίτσιος, Σωτ. Νάζος, Κων. Μιχαηλίδης) παρουσίασε ειδικό λογισμικό για το θρησκευτικό μάθημα, ενώ μετά και τη συζήτηση που ακολούθησε ο συντονιστής της εκδήλωσης, δημοσιογράφος – θεολόγος Χάρης Ανδρεόπουλος συνοψίζοντας τα συμπεράσματα της ημερίδας, υπογράμμισε ότι η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών (ψηφιακοί δίσκοι, dvd’ s, video, κλπ.) και η ευρεία χρήση των ψηφιακών μέσων, αναμφίβολα αναβαθμίζουν τη διδασκαλία καθιστώντας έτσι το θρησκευτικό μάθημα ελκυστικότερο συνεπώς και αποδοτικότερο, ως προς τους γνωστικούς – μορφωτικούς στόχους που καλείται να υπηρετήσει το σχολείο, στο πλαίσιο της θρησκευτικής και, ευρύτερα, ανθρωπιστικής αγωγής.
* Oπως ανακοινώθηκε, το 14ο Γυμνάσιο και το Βιβλιοπωλείο «Παιδεία» συνεχίζοντας τις «Βραδιές Θεολογίας» διοργανώνουν νέα εκδήλωση, η οποία θα πραγματοποιθεί περί τα μέσα Δεκεμβρίου, με ομιλητή τον Σταύρο Ζουμπουλάκη, γνωστό διανοητή, φιλόλογο, διευθυντή του περιοδικού «Νέα Εστία» και πρόεδρο Δ.Σ. του Ιδρύματος «Αρτος Ζωής», με θέμα συζήτησης τον βιβλικό χαρακτήρα του θρησκευτικού μαθήματος.
Παραβρέθηκαν στην χθεσινή εκδήλωση οι ο Σύμβουλος Πληροφορικών (ΠΕ 19 – 20) κ. Δημ. Κολοκοτρώνης, ο Σχολικός Σύμβουλος Α/θμιας εκπαίδευσης Νικ. Γκανάκος, διευθυντές Γυμνασίων και Λυκείων του ν. Λάρισας και δεκάδες μάχιμοι θεολόγοι εκπαιδευτικοί, αλλά και πολλοί εκπαιδευτικοί της Α/θμιας (δάσκαλοι και νηπιαγωγοί), οι οποίοι δημιούργησαν πραγματικά το αδιαχώρητο στην αίθουσα της εκδήλωσης, γεγονός που φανερώνει το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών για τη χρήση των νέων τεχνολογιών στη διδακτική πράξη.
Η τεχνολογία οφείλει να υπηρετεί την παιδαγωγική επιστήμη, γι’ αυτό απαιτείται η παιδαγωγική αξιοποίηση των διδακτικών μέσων νέας τεχνολογίας, όπως του διαδραστικού πίνακα, στα Θρησκευτικά αλλά και στ’ άλλα μαθήματα, τόνισε η καθηγήτρια του τομέα Παιδαγωγικών του Τμήματος Θεολογίας του ΑΠΘ, Βασιλική Μητροπούλου, μιλώντας χθές Δευτέρα το βράδυ στη εκδήλωση που συνδιοργάνωσαν το 14ο Γυμνάσιο της πόλης μας και το Βιβλιοπωλείο «Παιδεία».
Μιλώντας ενώπιον του πυκνού ακροατηρίου εκπαιδευτικών που κατέκλυσε το πατάρι του βιβλιοπωλείου η κ. Μητροπούλου επικέντρωσε την εισήγησή της στην παρουσίαση του διαδραστικού ή αλληλοεπιδραστικού πίνακα (interactive whiteboards), ως σύγχρονου εργαλείου ενίσχυσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και διεύρυνσης των δυνατοτήτων του κλασικού πίνακα. Ο νέος αυτός πίνακας, επεσήμανε η καθηγήτρια του ΑΠΘ, κύρια χαρακτηριστικά του έχει τη διάδραση (ανταλλαγή δράσεων) και την αμφίδρομη και συνεχή πορεία της μαθησιακής διαδικασίας με την αλληλεπίδραση εκπαιδευτικού, μαθητή και μαθησιακού υλικού.
Η κ. Μητροπούλου αναφέρθηκε στον τρόπο χρήσης του πίνακα και τα πλεονεκτήματα της χρήσης του, όπως είναι η ενθάρρυνση για ενεργή συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία με τη συνεργατική μάθηση και τη πολύπλευρη διέγερση τών αισθήσεων των μαθητών (όρασης, ακοής και αφής), η βελτίωση της απόδοσης και η ενεργητική οικοδόμηση της γνώσης τους με την εμπλοκή τους σε εποικοδομητικές και ελκυστικές δραστηριότητες.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης ομάδα Λαρισαίων θεολόγων εκπαιδευτικών (Νικ. Παύλου, Γιαν. Λίτσιος, Σωτ. Νάζος, Κων. Μιχαηλίδης) παρουσίασε ειδικό λογισμικό για το θρησκευτικό μάθημα, ενώ μετά και τη συζήτηση που ακολούθησε ο συντονιστής της εκδήλωσης, δημοσιογράφος – θεολόγος Χάρης Ανδρεόπουλος συνοψίζοντας τα συμπεράσματα της ημερίδας, υπογράμμισε ότι η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών (ψηφιακοί δίσκοι, dvd’ s, video, κλπ.) και η ευρεία χρήση των ψηφιακών μέσων, αναμφίβολα αναβαθμίζουν τη διδασκαλία καθιστώντας έτσι το θρησκευτικό μάθημα ελκυστικότερο συνεπώς και αποδοτικότερο, ως προς τους γνωστικούς – μορφωτικούς στόχους που καλείται να υπηρετήσει το σχολείο, στο πλαίσιο της θρησκευτικής και, ευρύτερα, ανθρωπιστικής αγωγής.
* Oπως ανακοινώθηκε, το 14ο Γυμνάσιο και το Βιβλιοπωλείο «Παιδεία» συνεχίζοντας τις «Βραδιές Θεολογίας» διοργανώνουν νέα εκδήλωση, η οποία θα πραγματοποιθεί περί τα μέσα Δεκεμβρίου, με ομιλητή τον Σταύρο Ζουμπουλάκη, γνωστό διανοητή, φιλόλογο, διευθυντή του περιοδικού «Νέα Εστία» και πρόεδρο Δ.Σ. του Ιδρύματος «Αρτος Ζωής», με θέμα συζήτησης τον βιβλικό χαρακτήρα του θρησκευτικού μαθήματος.
Παραβρέθηκαν στην χθεσινή εκδήλωση οι ο Σύμβουλος Πληροφορικών (ΠΕ 19 – 20) κ. Δημ. Κολοκοτρώνης, ο Σχολικός Σύμβουλος Α/θμιας εκπαίδευσης Νικ. Γκανάκος, διευθυντές Γυμνασίων και Λυκείων του ν. Λάρισας και δεκάδες μάχιμοι θεολόγοι εκπαιδευτικοί, αλλά και πολλοί εκπαιδευτικοί της Α/θμιας (δάσκαλοι και νηπιαγωγοί), οι οποίοι δημιούργησαν πραγματικά το αδιαχώρητο στην αίθουσα της εκδήλωσης, γεγονός που φανερώνει το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών για τη χρήση των νέων τεχνολογιών στη διδακτική πράξη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου