Τρίτη, 18 Δεκεμβρίου 2012

- Συναντώντας τη Σόνια Θεοδωρίδου - Η Σόνια Θεοδωρίδου στην Πολιτισμική Κατάληψη της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ.






     Την πρωτογνώρισα στις πρόβες και στην τελική παρουσίαση του Άξιον Εστί, τον περασμένο Οκτώβρη στη Θεσσαλονίκη, επί τη ευκαιρία του εκατόχρονου εορτασμού από την απελευθέρωση της γενέθλιας πόλης μου. Τη συνάντησα και πάλι στην Πολιτισμική Κατάληψη της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ., σ’ αυτή την τόσο δημιουργική ευκαιρία για μετοχή της Θεολογίας και της Τέχνης στις ραγδαίες εξελίξεις της εποχής μας. Απλή μέσα στη μεγαλοσύνη της, πάντα προσιτή, γλυκύτατη, μ’ έναν τρόπο αλλιώτικο κι’ ένα ήθος που σε γοητεύει… Η διεθνούς φήμης σοπράνο Σόνια Θεοδωρίδου γεννήθηκε στη Μακεδονία και πιο συγκεκριμένα στη Βέροια. Σπούδασε τραγούδι στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών στην τάξη της κ. Παπαλεξοπούλου, απ’ όπου απεφοίτησε με Άριστα παμψηφεί και Αριστείο εξαιρετικής επίδοσης. 
Της απενεμήθη το βραβείο των υποτροφιών Μαρία Κάλλας και ως υπότροφος συνέχισε τις σπουδές της στην Ανωτάτη Μουσική Ακαδημία της Κολωνίας και στη συνέχεια στο Λονδίνο με την Vera Rosza. 
Έχει εμφανιστεί στα σπουδαιότερα λυρικά θέατρα της Ευρώπης όπως: Frankfurt Oper, Berlin Staatsoper unten den Linden, Deutsche Opera Berlin, Staatsoper Hamburg, National Theater Muenich, Stuttgart, Theatre Royal de la Monnaie-Bruxelles, Theatre Chatelet de Paris, Teatro Communale di Firenze, Theatre Basel, Opera de Lyon, Opera de Montpellier, Festspiele Schwetzingen, Maifestspiele Wiesbaden, Amsterdam, Rotterdam, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού κ.α. 
Σαν σολίστ έχει τραγουδήσει στην Κολωνία (Koelner Philharmonie), στη Βουδαπέστη (Franz Liszt Academy), στην Ιταλία (Reggio Emilia), στη Λισσαβώνα (Colosseum), στο Τόκυο, στη Φρανκφούρτη (Alte Oper) και έχει συνεργαστεί με μαέστρους όπως οι: Wolfgang Sawallisch, Zubin Mehta, Antonio Pappano, Rene Jacobs, Christoph von Dohnanyi, Gerd Albrecht, Garry Bertini, Ivan Fischer, Marcello Viotti κ.α. 
Το ρεπερτόριό της περιλαμβάνει τους σημαντικότερους ρόλους της όπερας όπως: Fiordiligi (Cosi fan tutte), Elvira (Don Giovanni), Pamina (Zauberfloete), Alcina (Alcina), Violetta (La Traviata), Gilda (Il Rigoletto), Angelica (Suor Angelica), Mimi (La Boheme), Salud (La vida breve), Fiorilla (Il Turco in Italia), Corinna (Il viaggio a Reims), Giulietta (I Capuletti e i Montecchi), Maria Stuarda (Maria Stuarda), Cleopatra (Giulio Cesare) κ.α. 
Πρόσφατα κυκλοφόρησαν τρία CD της καλλιτέχνιδος La Calisto (Harmonia Mundi), Η Σόνια Θεοδωρίδου συναντά τον Μάνο Χατζιδάκι (Σείριος) και το Recital (Σείριος). Αποτελεί
μία από τις σπουδαιότερες φωνές του τόπου μας, μα και γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο και της Οικουμένης.



1.     Τι σας οδήγησε στη μουσική;
Ποια είναι η πρώτη μουσική σας ανάμνηση;

          Η ανάγκη μου να με αγαπούν.
          Η πρώτη μου μουσική ανάμνηση
          είναι μάλλον η ωραία φωνή του πατέρα μου,
          που τραγουδούσε υπέροχα.


2.     Ποιες μουσικές στιγμές θα ξεχωρίζατε από την καριέρα σας;

Αυτές που με ‘φεραν κοντά στον κόσμο.
Αυτές που η συγκίνηση περίσσεψε...


3.     Τι είναι η μουσική για εσάς;
Η ψυχή μου στον καθρέφτη του κόσμου.
Η μεγάλη μου αγάπη. Και το προσωπικό πολιτιστικό μου στίγμα.


4.     Είχα τη χαρά και τη συγκίνηση
να σας ακούω από κοντά να λέτε:
«Μονάχα ο θάνατος θα με σταματήσει».
Τελική η δημιουργία νικά τον ίδιο το θάνατο;

Ναι. Η ελπίδα, η χαρά της προσφοράς,
η ευτυχία του δίνω και η ενασχόληση με αυτό που αγαπά κανείς.


5.     Επίσης είπατε: «Η πιο αφιλόξενη πατρίδα είναι η πατρίδα μου».
Η Ελλάδα είναι η πατρίδα που τρώει τα παιδιά της.
Ποια αντιμετώπιση συναντήσατε στην Ελλάδα
και ποια στο εξωτερικό;

Εδώ με αγνόησαν παντελώς.
Δεν έδειξαν κανέναν σεβασμό προς το πρόσωπό μου.
Όλες οι πόρτες ήταν κλειστές και εκδηλώθηκε κακία και φθόνος
για την προσωπική και καλλιτεχνική μου ζωή.


6.     Είστε μία κορυφαία ερμηνεύτρια…
Και παρ’ όλα αυτά είχατε άγχος πριν από την εμφάνισή σας.
         Τελικά οι μεγάλες προσωπικότητες 
         έχουν μέσα τους την ομορφιά της ταπείνωσης.
         Το άγχος μπορεί να υπάρξει ως δημιουργική αιτία;

         Δεν είναι ακριβώς άγχος αλλά μία παράξενη εγρήγορση,
         ένα αίσθημα ευθύνης και ανυπομονησία του να βρεθώ
         στον φυσικό μου χώρο στην σκηνή.
          Όσο πιο πολύ προχωράς τότε αναγνωρίζεις το μεγαλείο του Θείου,     
          και το πόσο μικρός είσαι αλλά και πόσο τυχερός να το γνωρίζεις.




7.     Ποιες οι εντυπώσεις σας από την «Πολιτισμική Κατάληψη»
στη Θεολογική Σχολή του Α.Π.Θ;

Σπουδαία κίνηση.
Θαυμαστός ο Κύριος Σταμούλης, αλλά και οι συνοδοιπόροι του.


8.     Έρωτας. Ένα μυστήριο που δεν περιγράφεται, ούτε ορίζεται. Μονάχα το ζεις. Τι είναι για εσάς ο έρωτας;
Κι’ αν ο έρωτας ήταν μουσική, τι μουσική θα ήταν;

Είναι η χαρά του συνυπάρχειν. Το δόσιμο χωρίς τέλος.
Ο εαυτός σου δοσμένος χωρίς όρους στην αγάπη.
Χωρίς γιατί και εάν. Παράδοση χωρίς όρους και όρια.
Η αποθέωση της εμπιστοσύνης και σεβασμού.
Χαρά που ρέει χωρίς λόγια.
Και η Μουσική του Μάλερ είναι ο απόλυτος έρωτας.


9.     H ζωή είναι η μεγαλύτερη δημιουργία.
Πώς μπορεί κάποιος να μάθει να ζει;

Συνειδητοποιώντας πως μπορεί
το επόμενο δευτερόλεπτο να είναι νεκρός.
Γνωρίζοντας πως σημασία έχει το τώρα
και όχι το αύριο και πως μόνο η αγάπη
είναι η δύναμη αυτή που θα μας πάει πιo κάτω.


10.                         Ποια είναι τα όνειρά σας για το μέλλον;

Να δημιουργήσω τις μουσικές βιβλιοθήκες ανά την Ελλάδα.
Να τραγουδώ και να μοιράζω χαρά.
Και να ζω την κάθε μέρα σαν το απόλυτο Θαύμα.
Όλα τα άλλα θα ακολουθήσουν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...