«Έφυγε» αθόρυβα στις
αρχές του Μάρτη ένας τολμηρός θεολόγος ,ένας συνάδελφός μας που διακρινόταν για την ποιότητα και τις ευαισθησίες του, ο Κωνσταντίνος Γιοκαρίνης. Οι διαδικτυακές θεολογικές
και εκκλησιαστικές σελίδες, εκτός από μία, (Θεολογικά
δρώμενα) δεν ασχολήθηκαν με το γεγονός. Στην εποχή μας δεν «πουλάει» η ποιότητα
,η επιστημονικότητα, ούτε η ανιδιοτελής προσφορά.
Ο Κωνσταντίνος Γιοκαρίνης γεννήθηκε στην
Αθήνα, σπούδασε Θεολογία στη Θεολογική Σχολή της Χάλκης, Νομικά στο
Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης, Κοινωνιολογία στο Monash University of
Melbourne και Παιδαγωγικά στο New England Univeristy of Syndey. Ήταν διδάκτωρ Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου
Θεσσαλονίκης. Η επιστημονική του δραστηριότητα επικεντρώθηκε στο χώρο στη
Συστηματικής Θεολογίας και των Παιδαγωγικών. Δίδαξε επί μία οκταετία στη
Θεολογική Σχολή και στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Παν/μίου
Αθηνών. Έλαβε μέρος σε πολλά θεολογικά συνέδρια των Θεολογικών Σπουδών στο
Εξωτερικό και στην Ελλάδα. Τον Μάρτιο του 2013 ήταν εισηγητής σε εκδήλωση του «Πανελλήνιου
Θεολογικού Συνδέσμου ΚΑΙΡΟΣ» στην Αθήνα. Υπό την καθοδήγηση του αείμνηστου καθηγητού
Νικολάου Ματσούκα, προσέφερε στην παγκόσμια θεολογική επιστήμη την πρώτη
Ορθόδοξη επιστημονική θεώρηση του φλέγοντος ζητήματος της εισόδου ή μη των
γυναικών στην μυστηριακή ιερωσύνη (Η ιερωσύνη των γυναικών στο πλαίσιο της
Οικουμενικής Κίνησης, 1995). Με το θέμα αυτό συνέχισε να ασχολείται
για πάνω από δέκα χρόνια με πολλές δημοσιεύσεις σε ξένα περιοδικά μέχρι και την
μεταδιδακτορική του μονογραφία, "Το έμφυλο ή άφυλο τού σαρκωθέντος Χριστού",2011. Έγραψε και άλλα
έργα, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζουν : «Η διδακτική και παιδαγωγική του
Ιησού υπό το φως της σύγχρονης ψυχοπαιδαγωγικής» ,1998. (Η μελέτη αυτή αποτελεί μια προσπάθεια προσέγγισης της
διδασκαλίας του Ιησού μέσα από το πρίσμα των πορισμάτων της σύγχρονης
ψυχοπαιδαγωγικής. Η υπερχρονική σημασία της διδακτικής και παιδαγωγικής του
Ιησού θεμελιώνεται μέσα από την πατερική μαρτυρία και τις θέσεις των σύγχρονων
επιστημών της αγωγής) και «Η Τεχνική των ερωτήσεων
στη διδακτική πράξη και την αξιολόγηση των μαθητών» ,1995.
Αγαπητέ Κώστα, Καλή Ανάσταση και καλή αντάμωση...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου