Τρίτη, 1 Σεπτεμβρίου 2015

ΚΑΙΡΟΣ:«Πρόγραμμα σπουδών χωρίς Θρησκευτικά;»

                                                                     
        
«Πρόγραμμα σπουδών χωρίς Θρησκευτικά;»

Μετά την δημοσιοποίηση από τον ΣΥΡΙΖΑ, του προγράμματός του για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και δη της πρωτοβάθμιας & δευτεροβάθμιας,  και την πρώτη ανάγνωση πάντα με πνεύμα καλόπιστης κριτικής, οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι ακούγονται καταρχήν ενδιαφέροντα,  όσα αφορούν στην έμφαση που δίνεται, για παράδειγμα,  στα μαθήματα της ιστορίας, των φυσικών επιστημών, της αρχαίας και νέας ελληνικής γλώσσας και γραμματείας. Εξίσου σημαντική η πρόταση για θεσμοθέτηση « σταθερής ζώνης πολιτισμού» , η αναβάθμιση των ξένων γλωσσών και η ανάληψη από το δημόσιο σχολείο της ευθύνης για την  χορήγηση κρατικού πιστοποιητικού γλωσσομάθειας στους μαθητές αλλά και καθιέρωση ενιαίου βιβλίου στα βασικά μαθήματα. Έχουμε την υποψία ότι το πρόγραμμα αυτό, που σήμερα είδε το φως της δημοσιότητας σε διάφορα ηλεκτρονικά κυρίως μέσα, αποτελεί απλώς μια «πρώτη γεύση» για τη φιλοσοφία και τις βαθύτερες επιθυμίες των συντακτών του, αφού απουσιάζουν αναφορές σε άλλα  διδακτικά αντικείμενα της σημερινής εκπαιδευτικής πραγματικότητας όπως η κοινωνιολογία, οι οικονομικές επιστήμες και τα θρησκευτικά. Ιδιαίτερα για τα τελευταία, έπειτα μάλιστα από τις  διαβεβαιώσεις των μελών του τομέα παιδείας προς το ΔΣ του συλλόγου μας (Οκτώβριος 2013),  για την σταθερή τους θέση στα σχολικά προγράμματα, δυσκολεύεται να πιστέψει κανείς ότι διέφυγαν  σκόπιμα της προσοχής των μελών της όποιας επιτροπής επεξεργάστηκε το νέο πρόγραμμα του κόμματος για την παιδεία. Πολύ δε περισσότερο όταν στο ίδιο πνεύμα περίπου με τις γενικές αρχές του νέου συνολικού για τη παιδεία προγράμματος «για ελευθερία στην έκφραση, στη σκέψη, στην έρευνα» κινούνται τα έτοιμα για Δημοτικό- Γυμνάσιο (2011) και Λύκειο (2014) νέα προγράμματα σπουδών για το μάθημα των Θρησκευτικών. Ιδιαίτερα δε  όταν αυτά για το Δημοτικό και το Γυμνάσιο έχουν δοκιμαστεί στη πράξη μέσα από διετή πιλοτική εφαρμογή(2011-2013) και έχουν ενσωματώσει την εμπειρία από την διδακτική πράξη αλλά και τις προτάσεις από την καλόπιστη κριτική και τον δημόσιο διάλογο που αναπτύχθηκε την περίοδο εκείνη.
Ο σύλλογός μας υποστηρίζοντας κριτικά κάθε προσπάθεια αναβάθμισης  της παιδείας αλλά και ιδιαιτέρως της θρησκευτικής εκπαίδευσης στο δημόσιο σχολείο, ελπίζει ότι η παράλειψη της όποιας  αναφοράς στο μάθημα των θρησκευτικών δεν σημαίνει αλλαγή πλεύσης και πολιτικής απέναντί του,  εκτός και εάν, παρά τις κατά καιρούς διακηρύξεις, δεν αναγνωρίζεται ως διαχρονικά σημαντική η συμβολή  της θρησκευτικής παράδοσης του τόπου μας , στη διαμόρφωση της ιστορίας, στη συγκρότηση βίου και ήθους ούτε η γνώση του θρησκευτικού φαινομένου στον σύγχρονο πολύπλοκο κόσμο.
Για   το  Δ.Σ
   Ο Πρόεδρος                                                                                                                                                             Ο Γ. Γραμματέας
      Δ. Μόσχος                                                                                                                                                              Γ. Παπαδόπουλο
Επικουρος καθηγητης                                                                                                                                         Διευθυντής Λυκείου
Θεολογικής σχολής εκπα


                                                                                Χολαργός 31 Αυγούστου 2015  


     

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...