Αλλά εγώ ο Κύριος, ο Θεός σας,
που από την Αίγυπτο σας έβγαλα,
θα σας φέρω πάλι να κατοικήσετε σε σκηνές,
όπως τότε, που σας συνάντησα στην έρημο.
(προφήτης Ωσηέ)
Η πίστη κινείται πέρα από τα θεσμικά, κοινωνιστικά και ηθικιστικά οροθέσια των πιστών και των απίστων. Οι άνθρωποι της πίστης, πέρασαν ακόμα και από αυτά τα στάδια της απιστίας ώστε να μπορέσουν να καταλάβουν Αυτόν τον βιβλικό Θεό, που άλλοτε τους αφήνει να τον ψηλαφίσουν μέσα από τα σημεία των ενεργειών του και άλλοτε τρέχουν ξωπίσω του (ή δεν τρέχουν καθόλου) για να τους ξελασπώσει.
Για όσους αναμένουν ένα ουρανοκατέβατο σημείο που θα τους επαναφέρει ηθικά κοντά Του και θα τους αποκαταστήσει κοινωνικά στα μάτια των γύρω λαών, μάλλον λαθεύουν. Και Αυτός μάλλον «τους την σκάει» με το να επιλέγει άλλους τρόπους, άγνωστους μέχρι τότε γι’ αυτούς - εφόσον δεν τον γνωρίζουν καθόλου - και πέρα από κάθε νομική διάταξη.
Δεν ψάχνει συνήθως για την αφρόκρεμα του λαού Ισραήλ, μπορεί άνετα να επιλέξει να συναντηθεί από κτηνοτρόφους μέχρι και γραφιάδες. Ένας ελεύθερος Θεός επιθυμεί αδιάκοπα να συναντιέται ελεύθερα με κάθε άνθρωπο.
Η ιδιότητά τους δεν παίζει κανένα ρόλο για τον Θεό. Αυτοί γίνονται οι ανόητοι προφήτες Του, ενώ οι υπόλοιποι πιστοί του Θεού μπορεί να δυσανασχετούν μαζί τους και να τους στήνουνε διαρκώς παγίδες, ακόμα και εντός του ναού.1
Κάποτε ο Ισραήλ μέσω του βασιλιά του είχε εξασφαλίσει για το κράτος του, μια κάποια σταθερότητα. Μια σταθερότητα όμως, που ήταν στηριγμένη επάνω στην κοινωνική ανισότητα και είχε δημιουργήσει μια ανάλογη εκρηκτική περίοδο πολιτικής αστάθειας που οδηγούσε σε αλλεπάλληλα πραξικοπήματα για την εξασφάλιση του βασιλικού θρόνου.
Αυτό και άλλα πολλά οδήγησαν τον Κύριο του Ισραήλ, να «βγει εκτός νόμου» και να συναντηθεί με έναν Ισραηλίτη. Τον προτρέπει να παντρευτεί μια πόρνη και να κάνει μαζί της τρία παιδιά. Ενώ του εξηγεί και τους λόγους για μια τέτοια πράξη.2
Η σχέση του ισραηλίτη με τη πόρνη γυναίκα αντικατοπτρίζει τη σχέση του λαού με το Θεό του. Μια σχέση για την οποία ο Θεός με παράπονο υπαινίσσεται ότι δεν υπάρχει πια για αυτούς.3
Σε αυτούς που δήλωναν ότι τον αγαπούν πολύ, Εκείνος απαντούσε ότι η αγάπη τους είναι σαν την πρωινή ομίχλη, σαν την πρωινή δροσιά, που ύστερα εξαφανίζεται.4
Τους υπενθυμίζει την πρώτη συνάντηση μαζί τους. Μια συνάντηση λαχτάρας, που την χαρακτηρίζει σαν την γεύση του πρώιμου καρπού με την γλυκύτητα όμως του ώριμου.5
Αυτή είναι η λαχτάρα του πρώτου συζύγου, του ενός νυμφίου, του νόμιμου εραστή για όλους όσους κράτησε κάποτε στην αγκαλιά του και τους έμαθε να περπατάνε προσεκτικά, δεμένος μαζί τους σε μια αιώνια σχέση αγάπης, ακόμα και όταν αυτοί δεν τον αναγνώριζαν.6
Είναι ο ίδιος Κύριος που και σήμερα μισεί την κοινωνική αδικία και τους θεωρούμενους «αιώνιους» πραξικοπηματίες βασιλιάδες, αυτούς που τολμάνε να ελπίζουν ότι θα έχουν και την τελευταία λέξη μέσα και έξω από την ιστορία.
Είναι Εκείνος που και σήμερα δεν θα ντρεπόταν να αποκαλέσει το πορνείο μας και τις πόρνες μας κάπως αλλιώς, έτσι όπως αρκετοί από εμάς συνηθίζουμε να αποκαλούμε σήμερα. Γιατί οι ηθικολεκτικές αναστολές βαραίνουν εμάς, και όχι Εκείνον. Γιατί Αυτός Είναι, Εκείνος που Είναι 7 και αγαπάει και το πορνείο και τις πόρνες.
Αυτός ο πρώτος σύζυγος του νέου Ισραήλ (της Εκκλησίας) είναι ο ποθούμενος Νυμφίος της, ο νόμιμος εραστής της, Αυτός που εξακολουθεί να βγαίνει «εκτός νόμου» για να συναντηθεί με τους ελάχιστους κοινούς αδελφούς.
Όλους αυτούς τους οποίους ανακάλυψε κάποια μέρα ιστορική και γενέθλια μέσα στις κοπριές των ζώων, μεταμορφώνοντάς τους σε ανόητους προφήτες. Αυτούς που είδαν φως και βγήκαν να τον συναντήσουν έξω στην έρημο κατοικώντας στις σκηνές Του. 8
- Ωσηέ 9: 7
- Ωσηέ 1:2
- Ωσηέ 1:9
- Ωσηέ 6:4
- Ωσηέ 9:10
- Ωσηέ 11: 3-4
- Έξοδος 3:14
- Ωσηέ 12 : 10
Γιώργος Κουτσοδιάκος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου