Πέμπτη 18 Ιουλίου 2013

ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΩΝ ΘΕΟΛΟΓΙΚΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ






ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΘΕΟΛΟΓΩΝ ΞΑΝΘΗΣ
ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΛΑΡΙΣΑΣ
ΠΑΓΚΡΗΤΙΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΘΕΟΛΟΓΩΝ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΙΡΟΣ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΙΡΟΣ – ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΙΡΟΣ – ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΙΡΟΣ – ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΙΡΟΣ – ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΑΤΡΑΣ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΘΕΟΛΟΓΩΝ (υπό σύσταση)



10-07-2013

ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

Από την ίδρυση του νεότερου ελληνικού κράτους έως και σήμερα το θρησκευτικό μάθημα αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Συνταγματικά κατοχυρωμένο και μόνιμα παρόν στα αναλυτικά προγράμματα  του νεότερου ελληνικού σχολείου συμβάλλει με τον τρόπο του στην ανάδειξη της πνευματικής παράδοσης αλλά και της πολιτιστικής ταυτότητας της πατρίδας μας, καθώς έχει γαλουχήσει γενιές Ελλήνων, αντλώντας από τον πλούτο της Ορθόδοξης πίστης και ζωής που διαλέγεται ταυτόχρονα με κάθε θρησκευτική ή άλλη ετερότητα. Οι θεολόγοι εκπαιδευτικοί διακονούν διαρκώς με ζήλο και υπευθυνότητα τους μαθητές στοχεύοντας στην ελεύθερη και πέρα από φανατισμούς ανάπτυξη της προσωπικότητας και της θρησκευτικής τους συνείδησης, κατά τα οριζόμενα στο Σύνταγμα της χώρας μας.   
Ωστόσο, παρά την εγνωσμένη αξία και προσφορά του μαθήματος, τα τελευταία χρόνια η ελληνική κοινωνία παρακολουθεί  μια προσπάθεια υποβάθμισης ή περιθωριοποίησης της θρησκευτικής παιδείας στο δημόσιο σχολείο. Τα διάφορα σενάρια με προτάσεις για το μάθημα των Θρησκευτικών και το ωράριο διδασκαλίας του προβληματίζουν έντονα τον κλάδο μας και δεν αφήνουν περιθώρια για εφησυχασμό.
·      Καλούμε στην παρούσα κρίσιμη συγκυρία την ηγεσία του Υπουργείου αλλά και τον πολιτικό κόσμο της χώρας να αξιοποιήσει το θρησκευτικό μάθημα το οποίο αποτελεί συνταγματικά κατοχυρωμένο μορφωτικό αγαθό (Άρθρα 3 και 16 § 2 Συντάγματος), αναδεικνύοντας το ανθρωπιστικό του περιεχόμενο που συμβάλλει στην πνευματική, ηθική και ψυχική ολοκλήρωση των μαθητών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
·      Για τους λόγους αυτούς απαιτούμε την μη παραβίαση του ισχύοντος ωρολογίου προγράμματος για το μάθημα των Θρησκευτικών, σε όλους τους τύπους της Λυκειακής βαθμίδας.
·      Οι θεολόγοι εκπαιδευτικοί διεκδικούμε επίσης την κατοχύρωση της διδασκαλίας σε β΄ ανάθεση της Ιστορίας της Β΄ Λυκείου καθώς και την κάλυψη οποιασδήποτε διδακτικής ανάγκης που αφορά σε διδασκόμενο μάθημα και συνάδει φυσικά με τα προγράμματα σπουδών των Θεολογικών Σχολών.
·      Σχετικά με το ζήτημα των απαλλαγών, το θρησκευτικό μάθημα να αντιμετωπίζεται όπως προβλέπεται για όλα τα υποχρεωτικά μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος. Εξυπακούεται ότι είναι επιβεβλημένη η ανάκληση όλων των εγκυκλίων του 2008, οι οποίες με την ασάφειά τους και την διγλωσσία τους δημιούργησαν μείζον θέμα σχετικά με τον τρόπο και τον χρόνο χορήγησης απαλλαγής από το μάθημα των θρησκευτικών στο Ελληνικό σχολείο. Για μια ακόμη φορά, επισημαίνουμε την επιτακτική ανάγκη για την έκδοση μιας νέας εγκυκλίου που θα ρυθμίζει συνολικά το ζήτημα αυτό.
·      Προσκαλούμε τέλος όλους τους θεολόγους και τις επιστημονικές ενώσεις θεολόγων της χώρας σε κοινό αγώνα για την προάσπιση του μαθήματος των Θρησκευτικών και την προώθηση των δίκαιων αιτημάτων μας.
Οι υπογράφοντες το παρόν υπόμνημα, δια των διοικητικών συμβουλίων και των εκπροσώπων μας, τονίζουμε πως δεν είμαστε διατεθειμένοι να μείνουμε αδρανείς και να σιωπήσουμε. Σε μια εποχή όπου τα μαθήματα που προάγουν ανθρωπιστικές αξίες υποβαθμίζονται συνεχώς και οι μαθητές έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι με φαινόμενα ανέχειας, συγκρούσεων και φανατισμού, η θεολογική εκπαιδευτική κοινότητα προσδοκά ότι το θρησκευτικό μάθημα θα τύχει  του ενδιαφέροντος της πολιτείας εφόσον μαρτυρεί με τον ευαγγελικό λόγο ότι οι σύγχρονες προκλήσεις και αντιφάσεις έχουν απάντηση και λύση.

Οι υπογράφοντες την παρούσα επιστολή

     1.     ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΘΕΟΛΟΓΩΝ ΞΑΝΘΗΣ
     2.     ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΛΑΡΙΣΑΣ
     3.     ΠΑΓΚΡΗΤΙΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΘΕΟΛΟΓΩΝ
     4.     ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΙΡΟΣ
     5.     ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΙΡΟΣ – ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
     6.     ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΙΡΟΣ – ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
     7.     ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΙΡΟΣ – ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
     8.     ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΙΡΟΣ – ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΑΤΡΑΣ

     9.     ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΘΕΟΛΟΓΩΝ (υπό σύσταση)

Σάββατο 13 Ιουλίου 2013

Θ.Ν. Παπαθανασίου: Χαμένοι στην ηθική. Στάσεις της σύγχρονης Ορθόδοξης θ...



Το  Σάββατο, 15 Δεκεμβρίου 2012  στο Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών το Ίδρυμα Άρτος Ζωής διοργάνωσε συνέδριο με θέμα: 
«Η επιστροφή της ηθικής. Παλαιά και νέα ερωτήματα» 
Ο Θανάσης Ν. Παπαθανασίου, αρχισυντάκτης του περιoδικού Σύναξη μίλησε με θέμα:  
Χαμένοι στην ηθική. Στάσεις της σύγχρονης Ορθόδοξης θεολογίας.Προ

Παρασκευή 12 Ιουλίου 2013

Το υπουργείο Παιδείας απέστειλε στις Δ/νσεις λίστες με καθηγητές σε διαθεσιμότητα και ζητά στοιχεία



Ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Θανάσης Κυριαζής, απέστειλε σήμερα στιςΠεριφερειακές Διευθύνεις Εκπαίδευσης και Διευθύνσεις Εκπαίδευσης  λίστες με ονόματα των καθηγητών(EΔΩ ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ) που εμπίπτουν στην υπό ψήφιση διάταξη για να τεθούν σε διαθεσιμότητα και ζητά (σ.σ. το esos δεν θα δημοσιέύσει τα ονόματα, για λόγους σεβασμού προς τους 2.500 καθηγητές και τις οικογένειές τους που αυτές τις ημέρες τραβούν το δικό τους "γολγοθά"):
        Α. Με ευθύνη τους να , συμπληρώσουν και να αποστείλουν στην Κεντική Υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας  ,   το αργότερο μέχρι τη Δευτέρα 15-07-2013 και ώρα 18.00, τους συνημμένους πίνακες, συμπληρώνοντας «ΝΑΙ» στην αντίστοιχη στήλη:
α) υπάλληλοι που είναι ανάπηροι  σε ποσοστό τουλάχιστον 67% ή πολύτεκνοι, κατά την έννοια των παραγράφων 1 έως 3 του άρθρου πρώτου του ν. 1910/1944 (Α’ 229), εφόσον τα τέκνα, που ορίζονται στις προαναφερόμενες διατάξεις του ν.1910/1944, συνοικούν με αυτούς και ανήκουν στην κατηγορία των εξαρτώμενων μελών σύμφωνα με τον Κ.Φ.Ε., όπως ισχύει,
β) υπάλληλοι των οποίων ο σύζυγος ή η σύζυγος ή τέκνο που ανήκει στην κατηγορία των εξαρτώμενων μελών σύμφωνα με τον Κ.Φ.Ε., όπως ισχύει, και συνοικεί με αυτόν, έχει αναπηρία σε ποσοστό τουλάχιστον 67%,
γ) υπάλληλοι οι οποίοι, δυνάμει νόμου ή δικαστικής αποφάσεως, ασκούν κατ’ αποκλειστικότητα τη γονική μέριμνα τέκνου, που συνοικεί με αυτούς και ανήκει στην κατηγορία των εξαρτώμενων μελών σύμφωνα με τον Κ.Φ.Ε., όπως ισχύει
δ) υπάλληλοι των οποίων ο σύζυγος ή η σύζυγος τίθεται σε διαθεσιμότητα και
ε) υπάλληλοι οι οποίοι είναι  κάτοχοι μεταπτυχιακού ή διδακτορικού διπλώματος.
    B.Επιπλέον, να συμπληρώσουν ή να επιβεβαιώσουν  τυχόν αποδοθείσα δεύτερη ειδικότητα.
     Στην περίπτωση αυτοδίκαιης αποχώρησης ή παραίτησης πρέπει να συμπληρωθεί η ένδειξη «ΝΑΙ» στη σχετική στήλη.
  Γ.Οι   πίνακες θα αποσταλούν ηλεκτρονικά (στο e-mail t09pde2n@minedu.gov.gr), ενώ με Fax στο 210 3442365 (για γραφείο 1142) θα αποσταλεί έγγραφο με πίνακες που θα περιλαμβάνουν μόνο τις στήλες: ΑΜ, Επώνυμο, Όνομα, Κωδικός ειδικότητας, καθώς και τις στήλες που αφορούν όλες τις παραπάνω περιπτώσεις.
Δ.Παράλληλα, οι Διευθυντές Εκπαίδευσης, με ευθύνη τους, έχουν την υποχρέωση να ενημερώσουν, με οποιονδήποτε πρόσφορο τρόπο, όλους τους εκπαιδευτικούς των  ειδικοτήτων κατά κλάδο και κατηγορία, που ανήκουν στη Διεύθυνσή τους, σχετικά με τα ανωτέρω. Η εν λόγω ενημέρωση θα γίνει επιπλέον και με ανάρτηση στην ιστοσελίδα της οικείας Διεύθυνσης, ώστε οι εκπαιδευτικοί, που εμπίπτουν σε κάποια από τις παραπάνω περιπτώσεις,  να  υποβάλουν άμεσα υπεύθυνη δήλωση του Ν.1599/1986 με θεώρηση του γνησίου της υπογραφής, στην οποία θα αναφέρεται σε ποια περίπτωση από τις ανωτέρω εμπίπτουν. Η πρωτότυπη υπεύθυνη δήλωση, με συνημμένα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, να κατατεθεί στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης που ανήκουν οι εκπαιδευτικοί, μέχρι τη Δευτέρα 15 Ιουλίου 2013 και ώρα 14:00. Η υπεύθυνη δήλωση πρέπει να αποσταλεί αυθημερόν στη Διεύθυνση Προσωπικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, τμήμα Β΄, στο Fax: 210 3442365 (για γραφείο 1142). Εν συνεχεία, οι πρωτότυπες υπεύθυνες δηλώσεις, με συνημμένα τα σχετικά δικαιολογητικά που αποδεικνύουν τα υπευθύνως δηλούμενα, θα πρέπει να έχουν περιέλθει στη Διεύθυνση Προσωπικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Τμήμα Β’, του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, στις οποίες ανήκουν οι Εκπαιδευτικοί, το αργότερο έως τις 17 Ιουλίου 2013.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΙΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΤΙΘΕΝΤΑΙ ΣΕ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ


Πέμπτη 11 Ιουλίου 2013

11-07-13 Αρχικοί πίνακες κατάταξης των εκπαιδευτικών για πλήρωση θέσεων με πενταετή θητεία στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία (Π.Π.Σ.)-Ανακοινοποίηση στο ορθό

Δελτίο Τύπου
ypdvmth thumb other250 0Αρχικοί πίνακες κατάταξης των εκπαιδευτικών για πλήρωση θέσεων με πενταετή θητεία στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία (Π.Π.Σ.)
Η Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) προβαίνει στην ανακοίνωση των αρχικών πινάκων κατάταξης των εκπαιδευτικών για πλήρωση θέσεων με πενταετή θητεία στα Π.Π.Σ. που καταρτίστηκαν από τα Επιστημονικά Εποπτικά Συμβούλια (ΕΠ.Ε.Σ.) των Π.Π.Σ., σε συνέχεια της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος (18-06-2013) προς τους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την πλήρωση θέσεων εκπαιδευτικών στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία (Π.Π.Σ.), σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 3966/2011(ΦΕΚ 118, τ. Α΄), «Θεσμικό πλαίσιο των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, Ίδρυση Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Οργάνωση του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» και λοιπές διατάξεις» και του άρθρου 329, παρ. 4α του Ν. 4072/2012 (ΦΕΚ 86Α«Βελτίωση επιχειρηματικού περιβάλλοντος − Νέα εταιρική μορφή − Σήματα − Μεσίτες Ακινήτων − Ρύθμιση θεμάτων ναυτιλίας, λιμένων και αλιείας και άλλες διατάξεις».
Η Ανακοίνωση της Δ.Ε.Π.Π.Σ. είναι αναρτημένη εδώ.
Oι αρχικοί πίνακες κατάταξης των εκπαιδευτικών είναι αναρτημένοι εδώ.
Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

Ο ελληνόφωνος Ιουδαϊσμός της εποχής του αποστόλου Παύλου και η συμβολή του στη διάδοση της χριστιανικής πίστης


Ένας από τους παράγοντες που συνέβαλαν αποφασιστικά στη διάδοση της χριστιανικής πίστης κατά τον α ́ μ.Χ. αιώνα σε ολόκληρη τη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία υπήρξε αναμφίβολα ο ελληνόφωνος ιουδαϊσμός. Αν και κάθε φορά που γίνεται λόγος για ιουδαϊσμό και ελληνισμό, στη σκέψη των περισσοτέρων κυριαρχεί η ιδέα μιας μόνιμης αντιπαλότητας, που προκύπτει από τα βιβλία των Μακκαβαίων, περισσότερο βολικό για την περιγραφή των μεταξύ τους σχέσεων θα ήταν το σχήμα των κάθετων τεμνόμενων αξόνων, όπου στον θρησκευτικό άξονα η κίνηση μπορεί να είναι από τον απολύτως συνεπή προς τον Νόμο ιουδαϊσμό μέχρι τον παγανισμό, ενώ στον πολιτιστικό άξονα η κίνηση μπορεί να είναι από πλήρη άγνοια της ελληνικής γλώσσας μέχρι την πλήρη ενσωμάτωση στον ελληνικό τρόπο ζωής, οπότε οποιοσδήποτε συνδυασμός θρησκευτικής και πολιτιστικής ταυτότητας είναι πιθανός. Όπως και να έχουν τα πράγματα, το βέβαιο είναι ότι η συνάντηση των δύο πολιτιστικών παραδόσεων στους αιώνες που προηγήθηκαν της γέννησης του Χριστού δημιούργησε τις προϋποθέσεις για τη γέννηση ενός πολιτισμού που καταύγασε την ανθρωπότητα ολόκληρη.

Τετάρτη 10 Ιουλίου 2013

ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2013-2014 στη ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ(Τμήμα Θεολογίας)








      ΕΛΛΗΝΙΚΗ     ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
                ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
               ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ
              ΤΜΗΜΑ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ

Πληροφορίες: Ν. ΓΡΗΡΟΡΙΑΔΗΣ                                            
Τηλέφωνο: 99 69 80  FAX 996991                                       
Email : info @ theo.auth.gr.  

              Ύλη κατατακτηρίων εξετάσεων πτυχιούχων A.E.I. ,TEI, Κ.Α.Τ.Ε.Ε. διετούς φοίτησης και λοιπών Ανωτέρων Σχολών για το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014.

ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
  1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ
             Εισαγωγικά στοιχεία για όλα τα βιβλία της Π. Διαθήκης. Ιδιαίτερα ενδιαφέρουν τα πορίσματα της σύγχρονης επιστήμης για θέματα που σχετίζονται με την ονομασία, το χρόνο συγγραφής, τη σύνθεση, την ένταξη στον κανόνα, το περιεχόμενο και τη θεολογία τους.
               Βοήθημα: Δ. Καϊμάκης, Σύντομη Εισαγωγή στην Παλαιά Διαθήκη (εκδόσεις SIMBO)
  1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ
α. Ιστορία του χειρόγραφου κειμένου της Κ.Δ.. (τα σπουδαιότερα χειρόγραφα,
αρχαίες μεταφράσεις, παραθέσεις βιβλικές στους πατέρες της εκκλησίας).
            β. Ιστορία του έντυπου κειμένου της Κ.Δ. (Έκδοση Εράσμου, Πολύγλωσση Κομπλουτιανή, Textus Receptus,κριτικές εκδόσεις 18ου και 19ου αιώνα, Πατριαρχική έκδοση του 1904).
            γ. Κριτική του κειμένου της Κ.Δ.
            δ. Ιστορία της συγκροτήσεως του «κανόνα» της Κ.Δ..
            ε. Η γλώσσα της Κ.Δ.
            στ. Εισαγωγή στα 27 βιβλία της Κ.Δ. (περιεχόμενο, συγγραφέας, χρόνος και τόπος συγγραφής, ιδιαίτερα προβλήματα του κάθε βιβλίου).
            ζ. Νεοελληνικές μεταφράσεις της Κ.Δ.
Βοήθημα: Ι. Καραβιδόπουλος, Εισαγωγή στην Καινή Διαθήκη (εκδόσεις Π. Πουρναρά).

  1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΉΜΗ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ
   1.  –Τι είναι εγκυκλοπαίδεια της θεολογίας
        - Η σχέση της με την εγκύκλιο παιδεία και την εγκυκλοπαιδεία
    2. – Η Εισαγωγή στη Θεολογία και η ιστορία της
        - Τι σημαίνει ο όρος «Θεολογία»
    3    Οι Θεολογικές σπουδές στην Ελλάδα
    4    Η προσφορά της Θεολογικής Σχολής Θεσσαλονίκης
    5  Το μέλλον της Θεολογίας στο Πανεπιστήμιο
    6  Η δυναμική και η στατική θεώρηση της Θεολογίας
    7  Ο σύγχρονος θεολογικός λόγος
ΒΟΗΘΗΜΑ: Δ. Α. Κούκουρα, Εισαγωγή στη Θεολογία, εκδόσεις Κορνηλία  Σφακιανάκη, Θεσ/νίκη 2004 Κεντρική διάθεση: Μητροπόλεως 129 τηλ. 2310/239836
          Οι υποψήφιοι οφείλουν να γνωρίζουν καλά το Α΄ μέρος. Τα κείμενα σύγχρονου θεολογικού προβληματισμού που παρατίθενται στο Β΄ μέρος οφείλουν να τα μελετήσουν με προσοχή, ώστε να μπορούν να απαντήσουν συνδυαστικά σε  ερωτήσεις κρίσεως.     
Υποβολή αιτήσεων :1-15/ 11 / 2013 με συνημμένο αντίγραφο πτυχίου.
Ημερομηνία εξετάσεων: 2-11 / 12 / 2013  
                      

                                                                        ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ

Τετάρτη 3 Ιουλίου 2013

Όταν οι θρησκείες συνυπάρχουν...






Το μήνυμά του θέλησε να περάσει ένας γηραιός διαδηλωτής στην Αίγυπτο, ο οποίος κατάφερε να σκαρφαλώσει σε έναν φοίνικα, ώστε να τον δουν οι χιλιάδες συγκεντρωμένοι διαδηλωτές.

Πηγή: newpost.gr

Τρίτη 2 Ιουλίου 2013

ἐφ᾿ ὅσον οὐκ ἐποιήσατε ἑνὶ τούτων τῶν ἐλαχίστων, οὐδὲ ἐμοὶ ἐποιήσατε...


ἐφ᾿ ὅσον οὐκ ἐποιήσατε ἑνὶ τούτων τῶν ἐλαχίστων, οὐδὲ ἐμοὶ ἐποιήσατε... Ματθ. κε’ 45

Στη δημοσιότητα τα στοιχεία ενός εκ των ιερέων που αποκεφαλίστηκαν στη Συρία

Πρόκειται για τον 49χρονο ιερέα Φρανσουά Μουράντ τον οποίο απήγαγαν τζιχαντιστές από το μοναστήρι των Φραγκισκανών όπου βρισκόταν

Επιβεβαιώθηκε σήμερα η ταυτότητα ενός εκ των θυμάτων που αποκεφαλίστηκαν δημόσια κοντά σε μοναστήρι στο βόρειο τμήμα της Συρίας.

Το βίντεο με την σφαγή των τριών ανδρών κυκλοφόρησε στο Διαδίκτυο την περασμένη εβδομάδα προκαλώντας αποτροπιασμό, την ώρα που οι επιθέσεις σε βάρος Χριστιανών γίνονται όλο και πιο συχνές στη Συρία.

Ένα από τα θύματα είναι ο 49χρονος ιερέας Φρανσουά Μουράντ τον οποίο απήγαγαν την περασμένη Κυριακή τζιχαντιστές από το μοναστήρι των Φραγκισκανών όπου βρισκόταν.

Στο εννιάλεπτο, σοκαριστικό βίντεο, ο Μουράντ φαίνεται γονατιστός και με δεμένα τα χέρια πίσω από την πλάτη, ενώ πλήθος κόσμου παρακολουθεί με ενδιαφέρον τον αποκεφαλισμό του, ζητωκραυγάζοντας.

Πάντως, μέχρι στιγμής δεν επιβεβαιώνονται οι φήμες ότι τα δύο άλλοι άνδρες που απεικονίζονται στο βίντεο είναι οι απαχθέντες μητροπολίτες στο Χαλέπι.


http://www.protothema.gr/

Δευτέρα 1 Ιουλίου 2013

Μιλτιάδης Κωνσταντίνου: Αγία Γραφή και Πολιτική


Παύλεια_77
Περίληψη της εισήγησης στο Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο με θέμα «Εξουσία και Διακονία κατά τον Απόστολο Παύλο» (Βέροια 26-28 Ιουνίου 2013)
Στόχος της εισήγησης του κ. Κωνσταντίνου ήταν να προσεγγιστεί το θέμα «Αγία Γραφή και Πολιτική» από καθαρά ερμηνευτική σκοπιά, ξεκινώντας από μια ανάλυση του ίδιου του βιβλικού κειμένου και προχωρώντας στη συνέχεια στη διερεύνηση της κατανόησης του κειμένου αυτού από την Εκκλησία, όπως αυτή εκφράστηκε μέσα από τα συγγράμματα των Πατέρων.
Η μελέτη του εισηγητή άρχισε από τη θεολογική παραδοχή ότι το βασικό χαρακτηριστικό της βιβλικής πίστης είναι η πεποίθηση πως ο Θεός παρεμβαίνει ενεργά μέσα στην ανθρώπινη Ιστορία συνεργαζόμενος με τους ανθρώπους και ότι η παρέμβαση αυτή του Θεού δεν είναι αυθαίρετη, αλλά καθορίζεται από τους όρους μιας συμφωνίας, της Διαθήκης, Η πεποίθηση ότι ο Θεός παρεμβαίνει στην Ιστορία, και μάλιστα στηριζόμενος σε συγκεκριμένο σχέδιο με συγκεκριμένους στόχους, που στη γλώσσα της Συστηματικής Θεολογίας χαρακτηρίζεται ως “Σχέδιο της Θείας Οικονομίας”, προσδίδει στην παρέμβαση αυτή χαρακτηριστικά πολιτικής πράξης.
Ξεκινώντας από τις Μεσσιανικές ιδέες περί Θεού-ελευθερωτή, διερευνήθηκαν οι πολιτικές προσδοκίες της ιουδαϊκής κοινότητας που ζει στο πλαίσιο της Περσικής Αυτοκρατορίας και συγκρίθηκαν με τις προτάσεις κοινωνικής οργάνωσης του Δευτερονομίου που διαμόρφωσαν μια νέα θεώρηση της ιστορίας του Ισραήλ, σχηματικά αποτυπωμένη στο σχήμα Αποστασία-Αιχμαλωσία-Αποκατάσταση. Το ίδιο σχήμα ανιχνεύεται τόσο στα μεταιχμαλωσιακά βιβλικά έργα όσο και στις Επιστολές του αποστόλου Παύλου, μαρτυρώντας την αδιάσπαστη συνέχεια μεταξύ Παλαιάς και Καινής Διαθήκης. Η Εκκλησία ως νέος Ισραήλ καθίσταται κληρονόμος των επαγγελιών των προφητών, επομένως και των υποχρεώσεων που απορρέουν από αυτές για την οργάνωση μιας κοινωνίας ειρήνης και δικαιοσύνης.
Μέσα από κείμενα των Μεγάλου Βασιλείου, Γρηγορίου Νύσσης και Συμεών του Νέου Θεολόγου, επιχειρείθηκε να διαφανεί ότι η πρόταση της Βίβλου για την οργάνωση της Πολιτείας των ανθρώπων αφορά την κοινότητα των πιστών κάθε εποχής με την ανάληψη συγκεκριμένης δράσης προς την κατεύθυνση της ριζικής αλλαγής των υφιστάμενων κοινωνικών δομών και τη συστηματική μελέτη και επεξεργασία εναλλακτικής πρότασης για ισοπολιτεία, δικαιοκρισία και οικονομία ως απάντηση στους ισχύοντες εξουσιαστικούς και ωφελιμιστικούς όρους της οικονομίας της αγοράς.

Εκτέλεσαν δύο κόρες και την μητέρα για λόγους τιμής

ΤΣΙΛΑΣ, ΠΑΚΙΣΤΑΝ


Πέντε ένοπλοι εισέβαλαν σε σπίτι και εκτέλεσαν μία 15χρονη, μία 16χρονη και την μητέρα τους επειδή «τόλμησαν» να διασκεδάσουν στη βροχή και να καταγράψουν την στιγμή με το κινητό τους.

Εκτέλεσαν δύο κόρες και την μητέρα για λόγους τιμής
Η Νουρ Μπάζρα και η Νουρ Σίζα, έπαιζαν με άλλα παιδιά έξω από το σπίτι τους στην Τσίλας, στα βόρεια του Πακιστάν, όταν άρχισε να βρέχει. Χωρίς να πτοηθούν, συνέχισαν να διασκεδάζουν και μάλιστα άρχισαν να «χορεύουν», ενώ κάποιος φίλος ή φίλη κατέγραφε με το κινητό του σε βίντεο τη στιγμή.
Σε κάποια στιγμή, μάλιστα, η μία από τις δύο γυρνάει και χαμογελάει στην κάμερα, φορώντας όπως και η αδερφή της τα παραδοσιακά φορέματα της περιοχής.
Το βίντεο διααδόθηκε ταχύτατα στους κατοίκους της περιοχής και προκάλεσε «έκρηξη οργής» για την συμπεριφορά τους, που χαρακτηρίστηκε «προσβολή για το όνομα της οικογένειας». Τελικά, την περασμένη Κυριακή, πέντε ένοπλοι εισέβαλαν στο σπίτι και εκτέλεσαν τα δύο κορίτσια μαζί με την μητέρα τους.
Βασικός ύποπτος για την οργάνωσης του νέου εγκλήματος τιμής είναι ένα από τα ετεροθαλή αδέρφια της οικογένειας, ο οποίος διαφεύγει τη σύλληψη.
Οι γυναίκες, ενήλικες και ανήλικες, είναι τα πιο συνήθη θύματα βίας στο Πακιστάν. Η Οργάνωση για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα στο Πακιστάν έχει καταγράψει για το 2011 τουλάχιστον 943 δολοφονίες, ενώ η γυναικεία οργάνωση Αουράτ εκτιμά ότι τουλάχιστον 1.000 εγκλήματα τιμής συμβαίνουν κάθε χρόνο στη χώρα.
Πηγή: Daily Mail