Δευτέρα 29 Νοεμβρίου 2010

Επιμορφωτική Ημερίδα των Θεολόγων της Χίου. Καλλιμασιά Μάρτιος 2010.






















Με τους συναδέλφους της Χίου και τον Σύμβουλο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, κ. Σταύρο Γιαγκάζογλου μετά το πέρας της επιμορφωτικής ημερίδας στο φιλόξενο χώρο του Γυμνασίου Καλλιμασιάς Χίου.
13 Μαρτίου του 2010.


Δελτίο τύπου της Ένωσης Θεολόγων Χίου

Το Σάββατο 13 Μαρτίου 2010 πραγματοποιήθηκε στο Γυμνάσιο Καλλιμασιάς επιμορφωτική ημερίδα των Θεολόγων του νησιού. Η Ημερίδα διοργανώθηκε μετά από πρόσκληση του Σχολικού Συμβούλου Θεολόγων Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου κ. Ανδρέα Αργυρόπουλου, σε συνεργασία με την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χίου και την Ένωση Θεολόγων του νησιού.
 Τις εργασίες της ημερίδας χαιρέτησαν με επιστολή τους επειδή λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεων δεν μπόρεσαν να παρευρεθούν ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Χίου Ψαρών και Οινουσσών κ. κ. Διονύσιος, καθώς και η Περιφερειακή Διευθύντρια Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου κ. Αδαμαντία Κοντέλλη. Ειδικότερα η κ. Κοντέλλη στη χαιρετιστήρια επιστολή της τόνισε ότι σε μια εποχή αμφισβήτησης και πολλαπλών επιρροών, το μάθημα των Θρησκευτικών αποκτά ιδιαίτερα βαρύνουσα σημασία για τη διαμόρφωση αξιών και την υιοθέτηση υγιών στάσεων ζωής από τους μαθητές μας. Ως εκ τούτου, απαιτείται συνεχής αναπροσαρμογή των εκπαιδευτικών στόχων του Θεολόγου και διάλογος με το σύγχρονο κόσμο, έτσι ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί, με τρόπο επίκαιρο και αποτελεσματικό, στις σύγχρονες παιδαγωγικές προκλήσεις. Την εκδήλωση, ωστόσο, τίμησαν με την παρουσία τους, απευθύνοντας σχετικό χαιρετισμό ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Χίου κ. Παύλος Καλογεράκης, ο Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων Νομού Χίου κ. Νικόλαος Στουπάκης δ. φ. , ο συνταξιούχος Θεολόγος και Γυμνασιάρχης κ. Ιωάννης Κολλιάρος, καθώς και ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Κληρικών Χίου π. Γεώργιος Κωνσταντίνου.

 Σύμφωνα με το πρόγραμμα ακολούθησε η πρώτη εισήγηση από τον τον κ. Σταύρο Γιαγκάζογλου, Σύμβουλο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για το μάθημα των Θρησκευτικών με  θέμα: Το μάθημα των Θρησκευτικών στο Δημόσιο Σχολείο: Προβληματισμοί και Προοπτικές. Μέσα από μια σύντομη ιστορική αναδρομή για την παρουσία και το ρόλο που κλήθηκε να διαδραματίσει το μάθημα των Θρησκευτικών στην εκπαιδευτική διαδικασία τα προηγούμενα χρόνια, αλλά και την παραστατική παρουσίαση των νέων δεδομένων (πολυπολιτισμική κοινωνία, έντονη παρουσία ΜΜΕ, λειτουργία ανεξαρτήτων αρχών, ευρωπαϊκή προοπτική ...), κατατέθηκε από τον κ. εισηγητή η πρόταση για τις προοπτικές  του μαθήματος στο σύγχρονο δημόσιο σχολείο. Συγκεκριμένα παρουσιάστηκε η προοπτική του ως μαθήματος θρησκευτικού εγγραμματισμού (μάθημα περισσότερο εμπλουτισμένο με θρησκειολογικά και πολιτισμικά στοιχεία) για όλους ανεξαιρέτως τους μαθητές όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης που θα προσφέρει στην αποσόβηση φονταμενταλιστικών τάσεων. 
Στη δεύτερη εισήγηση: Το ερώτημα για το Θεό και οι νέοι. Όψεις ενός υπαρξιακού διαλόγου, ο κ. Ανδρέας Αργυρόπουλος, Σχολικός Σύμβουλος Θεολόγων Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου ανέπτυξε τις απόψεις του για την θρησκευτικότητα των νέων σήμερα, που αποζητούν ένα διάλογο για το Θεό αποδεχόμενοι τις αξίες της ισότητας και της ελευθερίας. Πρόταξε την ανάγκη ενός ουσιαστικού διαλόγου με τους νέους ανθρώπους. Οι εκπαιδευτικοί τόνισε οφείλουν να έχουν κατανόηση αποδεχόμενοι τις ανησυχίες των νέων και να είναι ειλικρινείς όταν διαλέγονται μαζί τους. Οφείλουμε υπογράμμισε να μιλήσουμε στους νέους για ένα Θεό της Αγάπης, της Ελευθερίας και της Δικαιοσύνης.

 Και οι δύο εισηγήσεις είχαν εξαιρετικό ενδιαφέρον και κέντρισαν την προσοχή των παρευρισκομένων που κατέθεσαν διευκρινιστικές ερωτήσεις αλλά και τοποθετήθηκαν επί της ουσίας. Μέσα από τον εποικοδομητικό διάλογο αναγνωρίστηκε από όλους η ανάγκη για μετασχηματισμό του μαθήματος σύμφωνα με τις επιταγές και τους προβληματισμούς της κοινωνίας μας (νέες μέθοδοι διδασκαλίας και κατάργηση του ενός διδακτικού εγχειριδίου). Στους φόβους για κίνδυνο απομάκρυνσης από της παράδοσή μας, προκρίθηκε η θέση για γόνιμο διάλογο με τη σημερινή πραγματικότητα μέσα στο δικό μας ιστορικό χώρο σύμφωνα με την στοχοθεσία της εκπαιδευτικής διαδικασίας, που προσβλέπει τη βελτίωση των όρων της προσωπικής και κοινωνικής ζωής.

  Η ενδιαφέρουσα συζήτηση συνεχίστηκε στην κοινή τράπεζα που ακολούθησε  στα γραφικά Γρίδια των Νενήτων, οπού στο εκπεφρασμένο παράπονο για έλλειψη ενημέρωσής και επιμόρφωσης μας, ως θεολόγων εκπαιδευτικών της ακριτικής Χίου, δόθηκε η υπόσχεσή για μελλοντική συνεργασία και διαρκή πλέον υποστήριξη.

Θερμές ευχαριστίες οφείλουμε να εκφράσουμε στους δυο διακεκριμένους εισηγητές, σ’ εκείνους που μας τίμησαν με την παρουσία τους και στο Γυμνάσιο Καλλιμασιάς και τη Δ/ντρια του κ. Ειρήνη Πουλερέ για τη ζεστή φιλοξενία που μας παρείχε.


Περισσότερα:





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου