Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2016

Όταν ο Γ.Γραμματέας της Π.Ε.Θ. εφάρμοζε το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών!!!





Παρακολουθώ το τελευταίο διάστημα τις συνεχείς προτροπές μελών του Δ.Σ. της Π.Ε.Θ. προς τους συναδέλφους για τη μη εφαρμογή του Νέου προγράμματος Σπουδών στα Θρησκευτικά. Αίφνης έρχεται στη μνήμη μου ότι ένας από τους πρώτους που εφάρμοσαν πιλοτικά το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών στην εκπαίδευση δεν είναι άλλος από τον Γενικό Γραμματέα της Π.Ε.Θ., κ. Παναγιώτη Τσαγκάρη. Όπως ακριβώς το διαβάζετε. Ο κ. Τσαγκάρης επί ένα έτος 2012-2013,αν θυμάμαι καλά, δίδασκε σύμφωνα  το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών στο 1Ο Γυμνάσιο της Μυτιλήνης. Καλά, επί ένα έτος δεν έβλεπε όλα όσα τώρα καταγγέλλει. Οδηγούσε τα παιδιά στην πανθρησκεία και την αθεΐα και δεν το είχε αντιληφθεί;  Όχι απλά δε διαμαρτυρήθηκε ποτέ για το περιεχόμενο του, αλλά από ότι πληροφορούμαι  παρουσίασε με επιτυχία(Jesus Christ!!!!!) και μία διδακτική ενότητα ενώπιον του Σχολικού του Συμβούλου κ. Χριστόπουλου. Βεβαίως δε μου ακούστηκε περίεργο το γεγονός .Κατά  τη διάρκεια της επιμόρφωσης του για το Νέο Πρόγραμμα στο Γυμνάσιο της Φιλοθέης στην Αθήνα, όχι μόνο δεν αντέδρασε επισημαίνοντας τους «κινδύνους» αλλά εξέφρασε το θαυμασμό του για το περιεχόμενο της επιμόρφωσης. Ενθουσιώδης μάλιστα όπως είναι ο κ. Τσαγκάρης,  προσκάλεσε  ένα εκ των εισηγητών στη Μυτιλήνη για να επιμορφώσει τους συναδέλφους θεολόγους…
Τα ερωτήματα είναι απλά και σαφή. Πως καλείτε κ. Τσαγκάρη τους άλλους σε μη εφαρμογή του προγράμματος τους συναδέλφους όταν εσείς ο ίδιος υπήρξατε από τους ΠΡΟΘΥΜΟΥΣ που το εφάρμοσαν ;;;
Γιατί δεν εκθέσατε τις αντιρρήσεις σας στον κ. Σύμβουλο, αλλά και στους άλλους θεολόγους συναδέλφους της Περιφέρειά σας κατά τη διάρκεια των επιμορφωτικών συναντήσεων στις οποίες ήσασταν παρών; Γιατί δεν επιχειρηματολογήσατε; Γιατί δεν καταθέσατε τις απόψεις σας;;; Και τώρα;; ψάχνετε αρνητές της εφαρμογής;; …εσείς ο πρώτος διδάξας;; ο ΠΡΟΘΥΜΟΣ;;




6 σχόλια:

  1. Σωστά, σε αυτό το έγκλημα που βρίσκεται σε εξέλιξη, εγκληματίες δεν είναι μόνον όσοι συνέταξαν το πρόγραμμα σπουδών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας, αλλά και όσοι πιλοτικά το εφάρμοσαν χωρίς να καταθέσουν τις αντιρρήσεις τους και τους προβληματισμούς τους, αλλά και όσοι δεν έχουν τη στοιχειώδη αντίληψη ότι σε μαθητές δημοτικού και γυμνασίου δεν διδάσκεις θρησκειολογία, διότι είναι πολύ νωρίς. Αναρωτιέμαι, πριν τα προτείνουν όλα αυτά, ρωτήσανε τα παιδιά τους, δοκιμάσανε όλα αυτά που προτείνουν μέσα στο σπίτι τους;
    Αν δεν έχουμε να κάνουμε με άσχετους έχουμε να κάνουμε με πληρωμένα συμβόλαια. Από τα δύο ενδεχόμενα προτιμώ το πρώτο, όσο και αν προσβάλλει τα μέλη των "επιστημονικών" επιτροπών, που συνέταξαν και αξιολόγησαν αυτό το Τέρας.
    Με εκτίμηση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εδώ ακριβώς έγκειται η παγίδα των νέων προγραμμάτων. Προτάσσουν οι εμπειρογνώμονες τις νέες διδακτικές μεθόδους (για τις οποίες πάλι υπάρχουν αντιρρήσεις ως προς το πόσο είναι εφαρμόσιμες) και αυτό μόνο διαφημίζουν και αφήνουν σε δεύτερη μοίρα το περιεχόμενο του μαθήματος που είναι το ουσιαστικό κομμάτι της γνώσης που θα αποκτήσει ο μαθητής. Και το περιεχόμενο είναι δυστυχώς εντελώς απαξιωτικό προς την Ορθοδόξία (παρόλες περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις των υπευθύνων) αφού υποβιβάζουν στο επίπεδο των άλλων θρησκειών την χριστιανική πίστη που δεν είναι καν θρησκεία αλλά αποκάλυψη. Κι ας ισχυριστεί επίσημα ο μέγας Θεολόγος κ. Γιαγκάζογλου ότι η Ορθοδοξία είναι Θρησκεία όπως διαφαίνεται από την αρχή ως το τέλος όλων των προγραμμάτων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. κ. Αργυρόπουλε
    Στην πιλοτική εφαρμογή των νέων προγραμμάτων κρύβεται και μια άλλη παγίδα. Το ότι εφαρμόστηκαν πιλοτικά μια δυο ή τρεις θεματικές ενότητες δεν καθιστά τα νέα προγράμματα στο σύνολό τους σωστά. Είναι αλήθεια ότι οι θεματικές ενότητες σαν θέματα, χωριστά η μια από την άλλη, είναι ενδιαφέρουσες. Δεν πρόκειται γι αυτό! Αυτό που δεν θέλετε να καταλάβετε όλοι εσείς οι υποστηρικτές των προγραμμάτων είναι το τελικό αποτέλεσμα. Η δομή της ύλης, ο χαρακτήρας και ο προσανατολισμός του περιεχομένου των προγραμμάτων είναι το ζήτημα.
    Γι αυτό και η κριτική σας στον κ. Τσαγκάρη είναι άδικη. Δεν τον γνωρίζω τον άνθρωπο. Είδα και άκουσα σε βίντεο τις παρατηρήσεις του. Και με συγχωρείτε λίγο! Αποκλείεται ένας άνθρωπος να αλλάζει θέση σε ένα ζήτημα όταν το εξετάσει καλύτερα και με βάση καινούρια στοιχεία και δεδομένα;
    Αλήθεια!! Σε όσα υποστηρίζουν όλοι όσοι διαφωνούν με τα νέα προγράμματα εσείς δεν βρίσκεται κάτι με το οποίο να συμφωνείτε; Από την άλλη στα νέα προγράμματα δεν βρίσκετε τίποτε το προβληματικό;
    Τις θέσεις του Αρχιεπισκόπου; Ή υποστηρίζετε και εσείς τις φαιδρότητες του τύπου το περιεχόμενο του μαθήματος των Θρησκευτικών είναι καθαρά υπόθεση της Πολιτείας;
    Νίκος Σταμούλης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ο "Συννεφούλης" η "Συννεφούλα" και η Θεολογία.
    Ενδιαφέρον έχει η προσέγγιση του τραγουδιού από τα παιδιά του νηπιαγωγείου, γιατί, ναι, και εκεί διδάσκεται.
    Όσο για τη χρήση του στην Α΄ Λυκείου, ε! εκεί πέφτει πολύ γέλιο.
    Δείτε το, και εσείς κ. Αργυρόπουλε, έχει ενδιαφέρον.
    http://114nipiagogeio.blogspot.gr/2015/11/blog-post_37.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή