Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου 2015

ΚΑΙΡΟΣ:«H ΑΠΠΔ νομιμοποιεί την τελευταία εγκύκλιο για την απαλλαγή από το ΜτΘ»










Με αφορμή σχετικά πρόσφατη υπόθεση αιτήματος απαλλαγής μαθητή από το μάθημα των Θρησκευτικών της Α΄ Λυκείου, η Ολομέλεια της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων εξέδωσε κατά μήνα Αύγουστο του 2015 ειδική γνωμοδότηση, στην οποία αναγνωρίζει ότι η ζητούμενη από το σχολείο, βάσει της υπουργικής εγκυκλίου(12773/Δ2/23.1.2015) δήλωση από τους γονείς του όποιου ενδιαφερόμενου για απαλλαγή, είναι σύννομη και συνταγματικά έγκυρη, όσον αφορά στο περιεχόμενο της ζητούμενης δήλωσης από κάθε ενδιαφερόμενο εφόσον είναι ενήλικος ή τους εκπροσώπους του όταν είναι ανήλικος.  Συγκεκριμένα και έπειτα από εμπεριστατωμένη ανάλυση όλων των στοιχείων, που αφορούν στη φυσιογνωμία και το περιεχόμενο του μαθήματος  των Θρησκευτικών στο Λύκειο και με αναφορά στους ισχύοντες νόμους αλλά και την συνταγματική επιταγή , τόσο για το δικαίωμα διατύπωσης αιτήματος απαλλαγής από το ΜτΘ, όσο και στην προστασία ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων, καταλήγει στο συμπέρασμα, ότι η ανωτέρω μνημονευόμενη και ισχύουσα μέχρι σήμερα, υπουργική εγκύκλιος καλύπτει πλήρως όλες τις προϋποθέσεις, ώστε να χαρακτηρίζεται ορθή και δίκαιη.
Η έκδοση της υπουργικής εγκυκλίου για τους όρους και τις προϋποθέσεις της απαλλαγής από το ΜτΘ, υπήρξε καρπός μακράς και εντατικής προσπάθειας που καταβλήθηκε εκ μέρους τόσο των μελών του ΔΣ μας με την κατάθεση ειδικού υπομνήματος στο υπουργείο Παιδείας(Σεπτέμβριος 2014), όσο και στελεχών του πρώην Π.Ι , με την εκπόνηση και δημοσίευση σε έγκυρα επιστημονικά περιοδικά ειδικών άρθρων και μελετών για το θέμα, αλλά και παραγόντων του υπουργείου Παιδείας, που φρόντισαν για την νομική κατοχύρωση  και εξασφάλιση των διαλαμβανομένων στην υπουργική εγκύκλιο.
Από την εξέλιξη των γεγονότων καθίσταται φανερό πως μόνο με σοβαρές και υπεύθυνες όσο και σφαιρικά μελετημένες θέσεις και προτάσεις, που περιέχουν στιβαρά επιχειρήματα και αναντίρρητα  αποδεικτικά στοιχεία είναι εφικτή μια αίσια κατάληξη. Η διαχείριση ενός τόσο ευαίσθητου όσο και κρίσιμου για την  θέση ενός μαθήματος, με τον σπουδαίο παιδευτικό του ρόλο για τους μαθητές, αποδεικνύεται για άλλη μια φορά,  ότι οδηγεί σε άρτια και μόνιμα  αποτελέσματα, όταν διατυπώνεται με καθαρό και επιστημονικό λόγο, μακριά από συνθήματα, στείρες εμμονές  και ιδεοληψίες.
Πρόκειται επομένως για μια κατάκτηση του θεολογικού κόσμου της χώρας μας, που επιμένει να αγωνίζεται και να διεκδικεί μέσα από ένα ειλικρινή και σοβαρό διάλογο με σαφείς προϋποθέσεις,  θεολογικά, παιδαγωγικά και  νομικά επιχειρήματα, που έχουν τη δυνατότητα να πείσουν, χωρίς τη συνδρομή ή την πρόκληση  μιας δικαστικής απόφασης.

Για το Δ.Σ





O Πρόεδρος                                                    Ο Γ. Γραμματέας
                                                                   Γ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
Δ.ΜΟΣΧΟΣ                                                                                                                                    

Επικ. Καθηγητής Θεολογικής Σχολής ΕΚΠΑ                                Διευθυντής Λυκείου




                                                                                 Χολαργός 18-9-2015

3 σχόλια:

  1. Σχόλιο αδερφικό και λίαν συμπερασματικό:

    Όταν στην Ελλάδα μάθουμε να λειτουργούμε θεσμικά και όχι λαϊκίστικα, ανεξαρτήτως πολιτικών τοποθετήσεων -εν προκειμένω δεν είμαι αριστερός- τότε θα έχουμε και σωστά αποτελέσματα. Ο "Καιρός" καθώς και οι επιμέρους τοπικές ενώσεις όπως αυτή της Κρήτης, ενήργησαν θεσμικά και πειστικά. Οι θεσμικοί παράγοντες, δικαστήρια, υπουργοί, γραμματείς, Αρχή Προστασίας Δεδομένων, πέρα από ιδεολογικές και άλλες τοποθετήσεις, απεφάνθησαν για το μάθημα και την υποχρεωτικότητά του. Σε κάθε νίκη του μαθήματος, το διαδίκτυο βρίθει φιλελεύθερων και αριστερών ύβρεων εναντίον των θεσμικών κατοχυρώσεων του μαθήματος. Χτες βαρέθηκα να απαντώ στο Facebook. Σε λίγο καιρό θα ξαναπάρουν το λόγο οι ημέτεροι φονταμενταλιστές και θα μας καθυβρίζουν ωσαύτως αλλά από την άλλη πλευρά... Ο "Καιρός" καλείται να ορθοτομήσει ανάμεσα σε έναν δήθεν εκσυγχρονισμό αριστεροφιλελεύθερου σκοταδιστικού background και σε ένα δήθεν παραδοσιακό εκκλησιαστικό λόγο εθνοπατριωτικού φονταμενταλιστικού φασίζοντος background...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Φιλελεύθερες ύβρεις δεν υπάρχουν Γιάννη. "Φιλελεύθερες" ύβρεις όντως υπάρχουν από κάποιους που νομίζουν ότι είναι φιλελεύθεροι. Ο φιλελεύθερος αντιμετωπίζει τον ένθεο και τον άθεο δικαιωματικά ως προς την ελευθερία στο δικαίωμα και όχι ισοπεδωτικά ως προς την ισότητα στην αντιμετώπιση του μαθήματος. Οι μεγάλοι κλασσικοί της φιλελεύθερης σκέψης αντιμετωπίζουν με το μέγιστο σεβασμό και την αναγκαία θεσμικότητα την θρησκεία. Θεωρούν το θρησκευτικό φαινόμενο ως βασικό στοιχείο κοινωνικής συνοχής και πολλοί από αυτούς ήταν ενεργά μέλη των εκκλησιαστικών κοινοτήτων τους. Κάποτε θα πρέπει να μπεί μια τάξη στο τι πρεσβεύει ένας φιλελεύθερος και τι ένας αριστερός μαρξιστής ψευδοεπιστήμονας στο θέμα της θρησκείας. Αυτός ο λαϊκίστικος αχταρμάς της αριστερής ψευδοκουλτούρας που έχει κυριαρχήσει προπαγανδίζοντας το δικαιωματικό της απαλλαγής από το μάθημα ως ένα δήθεν εκσυγχρονισμό της εκπαίδευσης θα πρέπει να σταματήσει. Ας γίνει επιτέλους ένα σοβαρό συνέδριο για να μιλήσουμε επιτέλους σοβαρά για το θέμα. Να δούμε ποιός προπαγανδίζει τις μαρξιστικές ιδεοληψίες τουν να δούμε ποιός ντεμεκ "φιλελεύθερος" έχει μεταλλαχθεί επιθετικό αθεϊστή και να δούμε ποιός μιλά τεκμηριωμένα και επιστημονικά. Εχω πολλές φορές προκαλέσει τους στρατευμένους στα στρατευμένα τους συνέδρια των αποκλεισμών και της συνεχούς μονομέρειας να δώσουν λόγο τεκμηρίωσης για την αναγκαιότητα της κατανόησης του θρησκευτικού. Κανείς δεν θέλει το διάλογο. Κανείς δεν θέλει ένα διάλογο που να οδηγεί σε τεκμηρίωση της αναγκαιότητας και ανατροπή των ιδεοληψιών της άρνησης του θρησκευτικού. Αυτοί είναι και έτσι θα παραμείνουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή