Τρίτη 28 Απριλίου 2015

Β ΕΛΜΕ Κοριθνίας: Σχετικά με αναφορά γονέα σε βάρος συναδέλφου θεολόγου






Κιάτο 27-4-2014 
Αρ. Πρωτ. 9                                    
Β'   Ε Ν ΩΣΗ                                                                       ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Ν. ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ
Δ/νση: ΚΛΕΙΣΘΕΝΟΥΣ 37
20200 ΚΙΑΤΟ
ΤΗΛ/FAX: 27420-22621
ΠΡΟΣ: Όλους τους αποδέκτες της αναφοράς του γονέα και μέσων ενημέρωσης που ασχολήθηκαν με το θέμα                                             Σχετικά με την καταγγελία του κ. Β. Ρ.
Το προεδρείο του Δ.Σ. ενημερώθηκε πριν λίγες ημέρες για το περιεχόμενο της αναφοράς πατέρα μαθητή σε σχολείο της περιοχής μας, σχετικά με απόψεις, που υποτίθεται ότι εξέφρασε καθηγητής, κλάδου ΠΕ01, στο μάθημα των Θρησκευτικών, επί θεμάτων που σχετίζονται με το μεταναστευτικό πρόβλημα.
Αρχικά θεωρήσαμε ότι δεν χρειάζεται να παρέμβουμε περισσότερο, καθώς έγινε μια παρέμβαση από τον Πρόεδρο σε κεντρικό δελτίο ειδήσεων με κύριο στόχο να «πέσουν οι τόνοι». Επειδή όμως το θέμα έλαβε δυσανάλογες διαστάσεις σε διάφορα μέσα ενημέρωσης, το Δ.Σ. της Β’ ΕΛΜΕ Κορινθίας θεωρεί υποχρέωσή του να πάρει σαφή θέση, ελπίζοντας να σταματήσει η διόγκωση του θέματος άνευ λόγου και αιτίας, η οποία εκτός των άλλων στοχοποιεί μαθητές και εκπαιδευτικούς στην τοπική κοινωνία.
Πρώτα πρώτα είναι ενδιαφέρον, ότι ο κατάλογος των παραληπτών της καταγγελίας είναι ιδιαίτερα μεγάλος και πολύπλευρος. Περιλαμβάνονται ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ο Πρωθυπουργός, η Πρόεδρος της Βουλής, συνδικαλιστικοί φορείς των Εκπαιδευτικών αλλά και πολλά Μ.Μ.Ε, ενώ απουσιάζουν χαρακτηριστικά τόσο ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων, όσο και η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κορινθίας. Καταρχάς, οφείλουμε εδώ να τονίσουμε, ότι οποιοδήποτε θέμα προκύπτει μέσα στην Σχολική Κοινότητα αντιμετωπίζεται και αυτό ως μέρος της Παιδαγωγικής διαδικασίας. Σε αυτήν εντάσσεται η δραστηριοποίηση του συνόλου της Εκπαιδευτικής Κοινότητας και συγκεκριμένα  των μαθητικών οργάνων, 5μελή και 15μελές, του Συλλόγου Διδασκόντων και του Συλλόγου  Γονέων και Κηδεμόνων (Σχολικό Συμβούλιο).
Αλλά ακόμα και στην περίπτωση που μόνο σε διοικητική αντιμετώπιση του θέματος να στόχευε η αναφορά, θα έπρεπε να περιλαμβάνει ως παραλήπτη τον άμεσα αρμόδιο, δηλαδή την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  Κορινθίας.
Αν όμως συνεκτιμήσει κανείς ότι τόσο ο καταγγελλόμενος καθηγητής όσο και το ίδιο το Σχολείο, μέσω του Διευθυντή του, οι οποίοι μέχρι εκείνη την στιγμή δεν είχαν ενημερωθεί από κανέναν μαθητή ή κηδεμόνα ότι υπάρχει κάποιο θέμα, ενημερώθηκαν από το Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο ταυτόχρονα(!) με τα Μ.Μ.Ε, θα συνειδητοποιούσε ότι η αναφορά είχε εξαρχής ξεφύγει εκτός των ορίων της Σχολικής Κοινότητας. 
Όλα τα παραπάνω δημιουργούν εύλογες απορίες για τις πραγματικές  προθέσεις του συντάκτη της αναφοράς. Δυστυχώς φαίνεται ότι πρυτάνευσε για άλλη μια φορά, ακούσια θέλουμε να πιστεύουμε, ο εύκολος καταγγελτικός λόγος, απόρροια της εποχής μας με τα έντονα ανθρωποφαγικά χαρακτηριστικά, τον άκριτο κοινωνικό αυτοματισμό, που τα σύγχρονα Μ.Μ.Ε έχουν καλλιεργήσει και ταυτόχρονα έχουν πετύχει με τα παραπάνω να δηλητηριάσουν την κοινωνία μας.
Δεύτερον: Όσον αφορά και αυτό καθεαυτό το περιεχόμενο της αναφοράς-καταγγελίας πρέπει πρώτα πρώτα να υπενθυμίσουμε ότι η καταγγελία γίνεται εξ ακοής και μάλιστα όχι  από αυτήκοο μάρτυρα. Είναι επίσης  απαράδεκτη και η επιλογή να παρατίθεται ένα τεράστιο απόσπασμα κειμένου εντός εισαγωγικών σαν να πρόκειται περί κειμένου απομαγνητοφώνησης. Και όχι μόνο αυτό. Στη συνέχεια εντός των εισαγωγικών παρατίθενται αποσπάσματα που χωρίζονται με αποσιωπητικά. Δηλαδή επιλεκτικές αναφορές με αποσπάσματα τα οποία λόγω αυτής καθεαυτής της αποσπασματικότητας τους δεν θα μπορούσαν σε καμία  περίπτωση να αποδώσουν το νόημα και την κατεύθυνση της παρέμβασης ενός δασκάλου μέσα στην τάξη. Αντίθετα αυτή η αποσπασματικότητα μπορεί να αλλοιώσει εντελώς τόσο το κλίμα που επικράτησε στην σχετική συζήτηση  μέσα στην τάξη αλλά και το νόημα των λεχθέντων π.χ. αποσιωπώντας τις περιγραφές των μαθητών στο θέμα, ή το γεγονός πως συζητήθηκαν δυο διαφορετικά γεγονότα ή ακόμα ακόμα αναμειγνύοντας στα λεχθέντα και αναφορές σε δηλώσεις επισήμων ή εν τέλει και παραποιώντας με μικρές λαθροχειρίες το νόημα των παρεμβάσεων του εκπαιδευτικού.
Τρίτον: Είναι αυτονόητο ότι το σωματείο μας έχει διακηρυγμένη και αντιρατσιστική ρητορική  και πρακτική. Είναι αυτονόητο όμως ότι και δεν διανοούμαστε να αμφισβητεί κάποιος την ίδια αντιρατσιστική λογική για τον συνάδελφό μας. Επίσης είναι αυτονόητο ότι δεν είμαστε αυτήκοοι -ορθώς και ευτυχώς-  των λόγων του εκπαιδευτικού εντός της τάξης. Όμως, αν και ζούμε σε μια εποχή όπου κανείς δεν βάζει το χέρι του στη φωτιά, ως ένδειξη εγγύησης για ανθρώπους, ωστόσο στην μικρή επαρχιακή μας ΕΛΜΕ, ο βίος και η πολιτεία του καθενός μας είναι γνωστές. Η πρώτη σκέψη μας ήταν ότι, αν δεν είναι προϊόν «κοπτορραπτικής» και κακοπροαίρετων επεμβάσεων, σίγουρα είναι προϊόν παρερμηνείας και παρεξηγήσεων. Και θα δικαιολογούσε ο καθένας την σκέψη αυτή αν γνώριζε τον συγκεκριμένο εκπαιδευτικό. Άλλωστε, πάνω από μια δεκαετία τώρα, το σωματείο του έχει εμπιστευτεί το Ταμείο Αλληλοβοήθειας, το οποίο φροντίζει με σύνεση και με σεβασμό στους λογιστικούς τύπους όπως και στους ηθικούς κανόνες της «σιωπηλής προσφοράς». Το ήθος και η διακριτικότητα των παρεμβάσεών του είναι μάλλον γνωστή σε όλους. Θα έπρεπε όμως να είναι γνωστή και η υποδειγματική παρουσία του και η συμβολή του στις δράσεις του σχολείου του π.χ. υπεύθυνος  για  την  υιοθεσία  παιδιού  της Αφρικής από  το  Σχολείο  του ή στη συλλογή τροφίμων για το «Χαμόγελο του Παιδιού». 
Τέταρτον: Θεωρούμε ότι είναι πρωτεύον ζήτημα σε κάθε περίπτωση η υπεράσπιση της ελευθερίας του λόγου ( του ορθού και ανθρώπινου Λόγου ) εντός της εκπαιδευτικής Κοινότητας. Είμαστε αντίθετοι σε κάθε προσπάθεια περιορισμού της ελευθερίας αυτής. Η διατύπωση των κανόνων που διέπουν τα όρια της ελευθερίας αυτής, κατευθύνεται πάντα από παιδαγωγικές αρχές και ο έλεγχος της τήρησής τους αποτελεί αρμοδιότητα των θεσπισμένων οργάνων μιας ευνομούμενης εκπαιδευτικής κοινότητας. Το τονίζουμε αυτό διότι, όχι μόνο δεν είναι σωστό να διαπομπεύονται μαθητές και εκπαιδευτικοί για όποια έκφραση στα πλαίσια της εκπαιδευτικής διαδικασίας, αλλά γιατί ίσως κάποιοι θελήσουν να εκμεταλλευτούν παρόμοιες δημοσιοποιήσεις έντονα διατυπωμένων κοινωνικών αντιθέσεων - και των πολιτικών τους προεκτάσεων- για να προσβάλλουν την «ακαδημαϊκή αυτονομία» και τις κατοχυρωμένες «ελευθερίες στα πλαίσια του παιδαγωγικού έργου». Ιδίως σε μια περίοδο όπου συζητούνται θέματα του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης που αφορούν τις διοικητικές και ποινικές ευθύνες των εκπαιδευτικών. Θα θέλαμε να πιστεύουμε ότι η μεγάλη δημοσιότητα που δόθηκε στο θέμα δεν υποκρύπτει ανομολόγητες προθέσεις.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Β’ ΕΛΜΕ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                        Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
  Δ. ΓΚΕΝΕΣ                            Κ. ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου