Σάββατο 20 Δεκεμβρίου 2014

Πραγματοποιήθηκε το επιμορφωτικό σεμινάριο των θεολόγων της Ανατολικής Θεσσαλονίκης με θέμα: «Ζητήματα διδασκαλίας και μάθησης στο ΜτΘ»





Στις 19 Δεκεμβρίου 2014 πραγματοποιήθηκε στο Αμφιθέατρο του 4ου ΓΕΛ Καλαμαριάς το επιμορφωτικό  σεμινάριο των Θεολόγων της Δ.Δ.Ε. Ανατολικής Θεσσαλονίκης  με θέμα «Ζητήματα διδασκαλίας και μάθησης στο ΜτΘ». Ο Διευθυντής και Θεολόγος του 4ου ΓΕΛ Καλαμαριάς κ. Αθανάσιος Μανιάτης διέθεσε όλη την υλικοτεχνική υποδομή (Διαδίκτυο, προτζέκτορα, υπολογιστή, μικρόφωνα κ.α.) για την επιτυχή διεξαγωγή του σεμιναρίου. Το επιμορφωτικό  σεμινάριο παρακολούθησαν συνολικά 79 εκπαιδευτικοί.
Πρώτη εισήγηση - παρουσίαση ήταν του κ. Πολύβιου Στράντζαλη ο οποίος μίλησε για τη διαφοροποίηση της διδασκαλίας που σήμερα αποτελεί ένα από τα πιο κρίσιμα θέματα στη θεωρία της διδακτικής.
Επεσήμανε ότι η διαφοροποιημένη διδασκαλία σχεδιάζεται με βάση τις ιδιαίτερες ανάγκες, τα ενδιαφέροντα, τις ικανότητες αλλά και τα ιδιαίτερα πολιτισμικά χαρακτηριστικά των μαθητών. Παρουσίασε τα διάφορα είδη της διαφοροποιημένης διδασκαλίας (διαφοροποίηση ως προς το στόχο, ως προς τη μαθησιακή δραστηριότητα, ως προς το διδακτικό υλικό κ.α.) Τόνισε ότι στο μάθημα των Θρησκευτικών ενδείκνυται η πολύπλευρη διαφοροποίηση της διδασκαλίας σε οργανωτικό, γνωστικό και παιδαγωγικό επίπεδο και πρόσθεσε ότι οι θεολόγοι είναι απαραίτητο να διαφοροποιούν τη διδασκαλία τους ανάλογα με τη σύνθεση της τάξης τους, του σχολείου αλλά και του περιβάλλοντος μέσα στο οποίο ζουν οι μαθητές. Τέλος αφού υπογράμμισε την αναγκαιότητα της διαφοροποίησης και στην αξιολόγηση των μαθητών παρουσίασε ένα σχέδιο διαφοροποιημένης διδασκαλίας για συγκεκριμένη διδακτική ενότητα 2 ωρών.
Η δεύτερη εισήγηση ήταν της κ. Ελένης Μιχαλοπούλου η οποία παρουσίασε τρόπους διεύρυνσης του χρόνου μάθησης στο πλαίσιο του ΜτΘ. Στη διάρκεια της εισήγησης προτάθηκαν τεχνικές με βάση τις οποίες οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές μπορούν να αξιοποιούν κάθε δυνατότητα για απόκτηση γνώσεων και να καλλιεργούν τις δεξιότητες ζωής που προσφέρονται μέσα από το μάθημα.

Ακολούθησε γόνιμη συζήτηση  και η  συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην όλη διαδικασία του επιμορφωτικού σεμιναρίου ήταν γόνιμη και εποικοδομητική.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου