Δευτέρα 11 Μαρτίου 2013

Συνέδριο θεολογικών αποκλεισμών,και όχι μόνο...


του Ανδρέα Αργυρόπουλου








Αυτές τις μέρες πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη το  Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο για το μάθημα των Θρησκευτικών, με θέμα «Το Μάθημα των Θρησκευτικών: Προβληματισμοί, Επισημάνσεις, Προτάσεις» (Θεσσαλονίκη, 11-12 Μαρτίου). Με όλο το σεβασμό προς την οργανωτική επιτροπή θα θέλαμε να θέσουμε μερικά απλά ερωτήματα:

1)Γιατί δεν προσκλήθηκαν οι Εμπειρογνώμονες που συνέταξαν το Πρόγραμμα Σπουδών για τα Θρησκευτικά προκειμένου να απαντήσουν στις ήδη γνωστές θέσεις  των εισηγητών.Τι νεότερο κόμισαν οι γνωστοί σε όλους μας εισηγητές -πολέμιοι του Νέου Προγράμματος;Βάσει ποιας  επιστημονικής δεοντολογίας αποκλείονται οι διαφωνούντες;Μπορείτε να μας αναφέρετε σε ποιες εποχές στα επιστημονικά συνέδρια ήταν απούσα η διαφορετική άποψη;

2)Γιατί δεν προσκλήθηκαν οι Σχολικοί Σύμβουλοι της Μακεδονίας και της Θράκης να καταθέσουν τις απόψεις τους;

3)Γιατί δεν κλήθηκε ούτε ένας εκπαιδευτικός μάχιμος από τη Μακεδονία και τη Θράκη να πει τις απόψεις του για το μάθημα των Θρησκευτικών;Βρίσκομαι περισσότερο από ένα χρόνο στη Δυτική Μακεδονία και την Πέλλα και γνωρίζω δεκάδες αξιολογότατους συναδέλφους που θα μπορούσαν να είναι εισηγητές.Ποιο ήταν όμως το κριτήριο για να επιλεγούν;Την απάντηση την αφήνω σε σας.

4)Γιατί δεν προβλέφθηκε κάποια εισήγηση για την αδιοριστία των θεολόγων; 
Είναι ή δεν είναι ζήτημα αιχμής;

Κυρίες και κύριοι της Οργανωτικής επιτροπής,περιμένω τις απαντήσεις σας να τις δημοσιεύσω.Δεν έχω μάθει να αποκλείω.Τις δύσκολες αυτές ώρες που περνάει το μάθημα μόνο αποκλεισμοί δεν χρειάζονται.

3 σχόλια:

  1. Θα τολμήσω μια απάντηση στο πότε
    Στην εποχή του Βυζαντίου. Αμφιβάλετε ότι κάποιοι οραματίζονται αυτή την εποχή;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δυστυχώς αδελφέ τα πράγματα είναι χειρότερα...κάποιοι οραματίζονται την εποχή Μεταξά....http://e-theologia.blogspot.gr/2011/10/blog-post_3310.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Συζήτησα σήμερα με συνάδελφο (ιστορικό , όχι θεολόγο) το θέμα αυτό. Του ανέφερα γενικά τη φιλοσοφία του νέου προγράμματος και τις δυνατότητες που δίνει καθώς και τις αντιδράσεις που γεννά και μου είπε τα εξής " τι σε εκπλήσσει Δημήτρη; ανέκαθεν τα ιερατεία δεν ήθελαν σκεπτόμενους ανθρώπους παρά μόνο πιστούς οπαδούς, γιατί αυτό να αλλάξει σήμερα;
    Το αναφέρω απλά για να έχουμε και μια άποψη ανθρώπου (μορφωμένου μάλιστα) εκτός του μικρόκοσμου μας . Τώρα για τη στεναχώρια για την άποψη που διαμορφώνουν άνθρωποι για τις προτεραιότητες της Εκκλησίας σήμερα δεν θα πω τίποτα

    ΑπάντησηΔιαγραφή