Παρασκευή 31 Δεκεμβρίου 2010

[από έναν τηλεθεατή που χρησιμοποιεί ακόμη το μυαλό του]



 

για την αντιγραφή( Γ.ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ , Θεολόγος-Φιλόλογος)


Σε πρόσφατη εκπομπή (29/12/2010) του τηλεοπτικού σταθμού Blue Sky ο κ. Γεώργιος Ζερβός, σκόρπισε τον «τρόμο» στους τηλεθεατές του μιλώντας για την τύχη του μαθήματος των Θρησκευτικών, υπό το πρίσμα των δηλώσεων, όπως είπε « του κυρίου Γιαγκάζογλου, στελέχους του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, που είναι και θεολόγος και λέγεται ότι είναι σύμβουλος του Αρχιεπισκόπου»
ΣΧΟΛΙΟ : Ο κ. Ζερβός δεν μπορεί να αποδεχθεί το θεσμικό ρόλο του κ. Σταύρου Γιαγκάζογλου. Αναφέρεται λοιπόν εντελώς υποτιμητικά στο πρόσωπό του, αυτός ένας πιστός Ορθόδοξος χριστιανός μιλάει τόσο περιφρονητικά για ένα άλλο μέλος της Εκκλησίας. Θαυμάζουμε το ήθος του. Δεν αρκείται μόνο σ’ αυτό. Προχωρά περισσότερο. Ενώ γνωρίζει ότι ο κ. Γιαγκάζογλου είναι διεθυντης-υπεύθυνος της έκδοσης του πιο σοβαρού θεολογικού περιοδικού της Εκκλησίας «ΘΕΟΛΟΓΙΑ» άρα και συνεργάτης του Αρχιεπισκόπου, το αμφισβητεί παρουσιάζοντάς το σαν μια φήμη που πλανάται. «Λέγεται ότι είναι…» Δεν είναι και πολύ σίγουρος δηλαδή; Θα ήθελε προφανώς να μην είναι; Φαίνεται ότι τον στενοχωρεί το γεγονός…
!
Ομιλεί για δηλώσεις του κ. Γιαγκάζογλου που μετατρέπουν το μάθημα των Θρησκευτικών σε θρησκειολογικό.
ΣΧΟΛΙΟ: Μήπως μια σοβαρή εκπομπή πρέπει να δώσει χώρο και σ’ αυτόν που εγκαλείται ή τουλάχιστον να υπάρχει πρόβλεψη, ώστε να διαβαστεί απόσπασμα κειμένου του, που να αποδίδει ακριβώς τη σκέψη του; Κάτι τέτοιο όμως θα αφαιρούσε ουσιαστικά επιχειρήματα από τον λόγο του κ. Ζερβού. Άρα προς τι και το θέμα της εκπομπής του;
!
Ο κ. Ζερβός αναφέρθηκε στο νέο βιβλίο του μαθήματος των Θρησκευτικών το οποίο κατ’ αυτόν εισάγει την θρησκειολογική άποψη ως κυρίαρχη στο μάθημα των Θρησκευτικών.
ΣΧΟΛΙΟ: Ποιο είναι αυτό το βιβλίο για το οποίο ομιλεί ο κ. Ζερβός; Το έχει δει; Το έχει διαβάσει; Και αν ναι γιατί δεν το παρουσίαζε στην εκπομπή του; Σε ποια τάξη διδάσκεται;
!
Ομιλεί ο κ Ζερβός ότι επιχειρείται η αλλοίωση του μαθήματος κατά παράβαση του Συντάγματος, που προβλέπει την ανάπτυξη εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης στους μαθητές, Ανησυχεί επειδή δεν θα διδάσκεται η πίστη στο Θεό.
ΣΧΟΛΙΟ: Αν ανοίξει το λεξικό του Σταματάκου ο κ. Ζερβός θα διαβάσει τα εξής στο λήμμα «συνείδηση» [ συνείδησις ή (συνειδέναι)· γνώσις κοινή μετά τινος, συναίσθησις. Και αμέσως μετά στο λήμμα «σύνοιδα»: έχω και εγώ γνώσιν τινος, συμμετέχω εις την γνώσιν περί τινος, είμαι ενήμερος είς τι]. Η συνείδηση λοιπόν ταυτίζεται με τη γνώση για κάτι και αυτό κάνει το σχολείο. Αυτό έκανε το σχολείο από καταβολής κόσμου. Αυτό θα κάνει και στο μέλλον. Με το μάθημα της Ιστορίας θα καλλιεργήσει την εθνική συνείδηση στο μαθητή και με το μάθημα των Θρησκευτικών θα καλλιεργήσει τη θρησκευτική. Το γεγονός της πίστης είναι άλλης τάξης μέγεθος. Ο μαθητής θα γνωρίσει ασφαλώς όλα όσα πρέπει να μάθει για την Ορθόδοξη διδασκαλία και παράδοση, που είναι και παράδοση του τόπου του, αλλά το αν θα την αποδεχθεί ως προσωπική στάση, αυτό ξεφεύγει από την ευθύνη του σχολείου. Το σχολείο δεν μπορεί και δεν δικαιούται να υπεισέλθει περισσότερο, δεν μπορεί να αξιολογήσει τη πίστη του μαθητή αλλά μόνο τη γνώση του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου