Δευτέρα 28 Ιουλίου 2014

ΚΑΙΡΟΣ: « Στο όνομα της αλήθειας και της ευθύνης…»

           


                                                          Χολαργός 26-7-2014



ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ του Δ.Σ *

[* ΣΗΜΕΙΩΣΗ  ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ : Το παρακάτω κείμενο αποτελεί μια πρώτη αντίδραση , διαμαρτυρία - κριτική στις πρακτικές  του  Δ.Σ της ΠΕΘ, όπως  αποτυπώνονται σε δημοσιεύματα του τελευταίου τεύχους  του περιοδικού «ΚΟΙΝΩΝΙΑ», στα οποία θέτουν προ των ευθυνών τους(sic) τον Αρχιεπίσκοπο και την Ιερά Σύνοδο για το μάθημα των Θρησκευτικών, εγκαλείται ο μητροπολίτης Θερμοπυλών και διευθυντής του Διορθοδόξου Κέντρου της Εκκλησίας της Ελλάδος επειδή έχει μετατρέψει το Διορθόδοξο Κέντρο σε «πολυθρησκευτικό και διαθρησκειακό»  και φυσικά συκοφαντείται για μια άλλη φορά ο σύλλογός μας και το σύνολο των μελών του. Ελάχιστη οφειλή στο κόσμο που μας παρακολουθεί  μια απάντηση στα «νέα» ήθη που εισάγουν οι «νέοι» άνθρωποι του Δ.Σ της ΠΕΘ αλλά και υπόσχεση για τη διαφύλαξη του ορθόδοξου ήθους, που συνεχώς το τελευταίο καιρό παραποιείται και νοθεύεται, από κάποιους που νομίζουν ότι έχουν την αποκλειστικότητα στην αυθεντική έκφρασή του] 


Όπως είναι γνωστό, ο Σύλλογός μας στις αρχές του τρέχοντος έτους οργάνωσε διήμερο εκπαιδευτικών εκδηλώσεων προς τιμήν των Τριών Ιεραρχών που περιλάμβανε ακαδημαϊκές εισηγήσεις και βιωματικά σεμινάρια για εκπαιδευτικούς από εξειδικευμένους επιστήμονες (Πανεπιστημιακούς, Σχολικούς Συμβούλους κλπ.) στο Διορθόδοξο Κέντρο της Εκκλησίας της Ελλάδος στη Μονή Πεντέλης.
Η εκδήλωση αυτή (στην οποία συμμετείχε μεγάλο πλήθος εκπαιδευτικών από όλη την Ελλάδα) προκάλεσε την οργισμένη αντίδραση της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων, η οποία με επιστολή της προς τον Διευθυντή του Διορθοδόξου Κέντρου Μητροπολίτη Θερμοπυλών κ.κ. Ιωάννη, που μάλιστα δημοσιεύθηκε πρόσφατα  στο περιοδικό «Κοινωνία» (τ. Ιανουαρίου-Μαρτίου 2014, σ. 22-24). Στο κείμενο της επιστολής τα μέλη μας αποκαλούνται σε (απαξιωτικά) εισαγωγικά «εκσυγχρονιστές» πού «προχώρησαν απροκάλυπτα στη διάσπαση του θεολογικού κόσμου» με μοναδικό σκοπό «την προώθηση συγκεκριμένου σχεδιασμού για το θρησκευτικό μάθημα που ήδη υλοποιείται με την πιλοτική εφαρμογή... νέου Προγράμματος Σπουδών στα Θρησκευτικά» που αναζητά την αλήθεια όχι μόνο στον Ορθόδοξο Χριστιανισμό αλλά και στην «πολυθεΐα των ειδώλων». Οι συντάκτες της επιστολής εγκαλούν τον Πανιερώτατο ότι επέτρεψε τη διεξαγωγή της συγκεκριμένης εκδήλωσης του Συλλόγου μας αλλά και άλλων παρόμοιων στο Διορθόδοξο Κέντρο με αποτέλεσμα να δίνει την εντύπωση ότι το Διορθόδοξο Κέντρο «μεταβάλλεται δια των ‘εκσυγχρονιστών’ σε Κέντρο ‘Πολυθρησκευτικό’ και ‘Διαθρησκειακό’» ενώ ταυτόχρονα τον προειδοποιεί ότι αν δεν υπάρξει «ξεκάθαρη στάση απέναντι σε όσους απεργάζονται σχέδια αποχριστιανοποίησης της παιδείας μας» θα είναι συνυπεύθυνος «για την απώλεια της Ορθόδοξης χριστιανικής αυτοσυνειδησίας των ερχόμενων γενεών» και καταλήγουν επικαλούμενοι την ποιμαντική του παρέμβαση, ώστε τα μέλη μας να αποσύρουν το Πρόγραμμα Σπουδών.
Απέναντι στο κείμενο αυτό ο Σύλλογός μας έχει υποχρέωση απέναντι  στα μέλη του αλλά και στο σύνολο του θεολογικού κόσμου να καταθέσει κάποιες παρατηρήσεις:
Α. Η επιμονή των συντακτών της επιστολής της ΠΕΘ να συνδέουν το λόγο ίδρυσης του Συλλόγου μας (που αποτελεί καρπό ζυμώσεων πολλών ετών) με το νέο Πρόγραμμα Σπουδών είναι βολική για τους ιδίους, αφού αποκρύπτει τις βαρύτατες ευθύνες για συμπεριφορές και πολιτικές που σημάδεψαν όχι μόνο την ΠΕΘ αλλά και τον δημόσιο λόγο του θεολογικού κόσμου για τη θρησκευτική εκπαίδευση για πολλά χρόνια και τελικά ώθησαν ή και ανάγκασαν, ένα σημαντικό μέρος της Ένωσης να συνεργασθεί για τη δημιουργία του συλλόγου «ΚΑΙΡΟΣ- για την αναβάθμιση της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης», δεν είναι όμως βολική για την ιστορική αλήθεια. Ας μην κατηγορούν λοιπόν κάποιους ως διασπαστές αλλά ας κάνουν επιτέλους μια αυτοκριτική για τις πρακτικές της Ενώσεως-επί σειράν ετών-αλλά και για το δικό τους σημερινό εξόχως διασπαστικό και διχαστικό λόγο.
Β. Οι βαρύτατα συκοφαντικοί ισχυρισμοί για «δήθεν» (sic!) εκπαιδευτικά εργαστήρια, «πολυθεΐα ειδώλων» κττ δημιουργούν οδυνηρή εντύπωση αλλά και σοβαρό προβληματισμό για μια ένωση που διατείνεται ότι εκφράζει το σύνολο των ανθρώπων που καλούνται καθημερινά να διδάξουν όχι μόνο τη θυσιαστική αγάπη ακόμη και προς τον εχθρό, αλλά και τη διανοητική εντιμότητα και την ουσιαστική σπουδή της αλήθειας. Αντί αυτών διασαλπίζεται η εμπάθεια και η αυθάδεια προς πολιούς συναδέλφους, ειδικευμένους καθηγητές ή επισκόπους που εκφράζουν με το λόγο τους και τη σκέψη τους μια διαφορετική προσέγγιση κοινών θεμάτων.
Γ. Η εμπάθεια είναι εμφανής και στη συνεχή στρεβλωτική σύνδεση του συνόλου του έργου του Συλλόγου μας με μεμονωμένες, εκτός συναφείας, φράσεις από το νέο Πρόγραμμα Σπουδών και τον Οδηγό Εκπαιδευτικού (δηλαδή από ένα σύνολο 450 περίπου σελίδων!) που γίνεται στην επιστολή, ακόμη και αν η συγκεκριμένη διήμερη εκδήλωση για την οποία «εγκαλείται» το Διορθόδοξο δεν αφορούσε άμεσα στο νέο Πρόγραμμα – λεπτομέρεια για τους εισαγγελείς της ΠΕΘ! Το Πρόγραμμα προφανώς δεν ήταν δημιουργία ενός Συλλόγου ή ομάδας, ή εταιρείας, αλλά από μέλη μιας κρατικής Επιτροπής που επιλέχθηκαν από Μητρώο Αξιολογητών όχι ως μέλη του ΚΑΙΡΟΥ ή οποιασδήποτε άλλης ένωσης, αλλά με κριτήριο την ειδίκευση και τo έργο τους. Έτσι, η παρότρυνση «να το αποσύρουν» στερείται τουλάχιστον λογικής, εφόσον αυτό αποτελεί αποκλειστική ευθύνη της Πολιτείας.
Τα παραπάνω σχόλια αφορούν φυσικά στην ίδια την ΠΕΘ και δεν θα έχρηζαν δημόσιας επισήμανσης από εμάς, αν δεν οδηγούσαν με φυσική συνέπεια στο τελευταίο σημείο που είναι και το σοβαρότερο.
Δ. Οι συντάκτες της επιστολής επιδιώκουν όχι να αντιπαρατεθούν με επιχειρήματα σε ένα δημόσιο διάλογο, αλλά μάλλον να στιγματίσουν και τελικά να εκφοβίσουν οποιονδήποτε εργάζεται ή συμβάλλει ώστε να διατυπώνεται λόγος διαφορετικός από των ιδίων που αναιρεί τη μονοφωνία και τον δογματισμό. Αυτή η πρόθεση, της αντιδημοκρατικής δηλαδή φίμωσης, απάδει απολύτως και προς τον κεντρικό πυρήνα της αλήθειας του Ευαγγελίου (το σημαντικώτερο), αλλά και προς τη σύγχρονη πραγματικότητα μέσα στην οποία καλείται να δράσει όποιος διδάσκει το δρόμο προς τη θρησκευτική αυτογνωσία νέων ανθρώπων (και προφανέστατα όχι μόνο ο Χριστιανός). Συνάδει, όμως, δυστυχώς, με μερίδα ανθρώπων που διεκδικούν λόγο για τη θρησκευτική αγωγή (και γενικότερα δημόσιο λόγο χριστιανικά και εκκλησιαστικά αυτεπιγραφόμενο) μέσα από φωνασκίες, απειλές για νομικά μέτρα, αναθέματα, εισαγγελικές ιερεμιάδες, πολιτικούς εκβιασμούς, διοικητικές παρεμβάσεις στη σχολική αίθουσα κλπ., εκφράζοντας την πεποίθηση ότι η άσκηση εξωτερικής ή εσωτερικής βίας θα υποχρεώσει τον σύγχρονο άνθρωπο και ειδικά τον μαθητή να ακούσει τον λόγο της Εκκλησίας. Δεν είναι τυχαίο, ίσως, ότι η μοναδική εξωτερική μαρτυρία που επικαλούνται για την επικύρωση των λόγων  τους είναι τα γραφόμενα επισκόπου της Εκκλησίας της Ελλάδος που ύμνησε τον χουντικό καταδικασμένο δολοφόνο Ντερτιλή και χαρακτήρισε τη γνωστή «Χρυσή Αυγή» ως «γλυκιά ελπίδα για τον ελληνικό λαό». Αυτή λοιπόν τη «θεολογία» αντιπαραθέτει η ΠΕΘ για να καταλύσει την «πολυθεΐα των ειδώλων» που (ψευδέστατα) ισχυρίζεται ότι προωθεί ο Σύλλογός μας;
Πιστεύουμε ότι το ήθος και ύφος της επιστολής της ΠΕΘ δεν εκφράζει το σύνολο των μελών της (ενδεχομένως να μην εκφράζει και το σύνολο του Διοικητικού της Συμβουλίου). Πολύ περισσότερο, όμως, είμαστε βέβαιοι ότι δεν εκφράζει το σύνολο των ανθρώπων που μοχθούν στη σχολική αίθουσα, το πανεπιστημιακό αμφιθέατρο, αλλά και το κελλί και το θυσιαστήριο, ώστε να διδαχθούν οι νέοι άνθρωποι την ουσιαστική ανακάλυψη, βίωση και επεξεργασία της Χριστιανικής τους εμπειρίας και ταυτότητας, αλλά, τα τελευταία χρόνια πλέον, να διδαχθούν και οι μη Χριστιανοί την ίδια πορεία για τη δική τους ταυτότητα μέσα και από την κατανόηση της εμφορούμενης από τον Ορθόδοξο Χριστιανισμό ιστορίας και ταυτότητας της χώρας στην οποία ζουν. Με αυτούς τους ανθρώπους συμπάσχουμε και συνεργαζόμαστε, ώστε η «αλήθεια του Χριστού» να μην είναι «δεδομένη» με την έννοια ότι την διαχειριζόμαστε όπως θέλουμε, αλλά «παραδεδομένη»,  ώστε να την ανακαλύπτουμε, να την διακονούμε και να επιτρέπουμε να μετέχουν στη χαρά της και άλλοι, σε μια εποχή, που δυστυχώς πολλές φορές, η αλήθεια χρησιμοποιείται ως προπέτασμα φανατισμού και προβάλλεται ως διχαστικός λόγος.


Ο Πρόεδρος                Ο Αντιπρόεδρος                Ο Γ. Γραμματέας

Α. Αργυρόπουλος        Μ.ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ         Γ.ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ                



Τα Μέλη
Θ. Γιάγκου
Δ. Μόσχος
Π. Υφαντής
Θ. Αμπατζίδης
Γ. Μαυροκωστίδης

Β. Ξυδιάς

Τετάρτη 23 Ιουλίου 2014

Η εξόδιος ακολουθία του Δημήτρη Πάντου...




Η εξόδιος ακολουθία του Δημήτρη Πάντου θα ψαλεί την Πέμπτη, 24η Ιουλίου,
στις 4.00 το απόγευμα, στον Ιερό Ναό Αγίου Ιωάννου Κυνηγού (Λεωφόρου
Βουλιαγμένης)

Δευτέρα 21 Ιουλίου 2014

"Έφυγε" ξαφνικά ο Δημήτρης Πάντος..



Χθες το βράδυ πληροφορηθήκαμε ένα νέο που μας συγκλόνισε..."Έφυγε"  από κοντά μας ο φίλος και συνοδοιπόρος,  Δημήτρης Πάντος.

Αδελφέ Δημήτρη,Καλή Ανάσταση!!!


Βιογραφικό Σημείωμα
  
Ὁ Δημήτριος Χ. Πάντος γεννήθηκε στήν Ἀθήνα τό 1972. Σπούδασε στή Θεολογική Σχολή τοῦ Ἐθνικοῦ καί Καποδιστριακοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν (Τμῆμα Θεολογίας 1990-1995), ἀπό ὅπου, στή συνέχεια, ἔλαβε μεταπτυχιακό δίπλωμα εἰδίκευσης (2003) καί διδακτορικό (2008) στόν τομέα τῆς Ἱστορίας τῶν Ὀρθοδόξων Σλαβικῶν Ἐκκλησιῶν, μέ ἐπιβλέποντα Καθηγητή τόν κ. Δημήτριο Β. Γόνη. Παράλληλα, ὡς ὑπότροφος τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, μετέβη στή Βουλγαρία, πρός ἔρευνα σέ Ἀρχεῖα καί ἐπιστημονικές Βιβλιοθῆκες, ἐνῶ παρακολούθησε μαθήματα Παλαιοσλαβικῆς Γλώσσας καί Γραμματείας στό Πανεπιστήμιο τῆς Σόφιας «Ἅγιος Κλήμης Ἀχρίδος», μέ διδάσκουσα τήν Καθηγήτρια κα. Iskra Hristova (2004-2006). Ἔχει ὑπηρετήσει, ὡς θεολόγος, στή Δευτεροβάθμια Ἐκπαίδευση (2008-2012), ἐνῶ ἀπό τόν Ἰανουάριο τοῦ 2012, ὑπηρετεῖ στήν Τριτοβάθμια Ἐκπαίδευση, ὡς λέκτορας τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Ἐθνικοῦ καί Καποδιστριακοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν (Τμῆμα Θεολογίας), μέ γνωστικό ἀντικείμενο εἰδίκευσης τήνἹστορία τῶν Ὀρθοδόξων Σλαβικῶν Ἐκκλησιῶν (ΦΕΚ 1061/12-12-2011, τ. Γ´).

Σάββατο 19 Ιουλίου 2014

ΚΑΙΡΟΣ:Υπόμνημα προς τον Υπουργό Παιδείας





                                                            Χολαργός 10-7-2014
                                                                                                                        Αριθ. Πρωτ. 25



Προς
Τον αξιότιμο Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων
κ.κ. Ανδρέα Λοβέρδο

ΥΠΟΜΝΗΜΑ
Ο Πανελλήνιος Θεολογικός Σύνδεσμος «ΚΑΙΡΟΣ-για την αναβάθμιση της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης» παρουσίασε τις θέσεις του για πρώτη φορά το χειμώνα του 2009 με την εκδοθείσα τότε «Διακήρυξη Αρχών», ενώ το Φεβρουάριο του 2010 συγκροτήθηκε  από την ιδρυτική του Γενική Συνέλευση μια προσωρινή  Διοικούσα Επιτροπή, η οποία συνέταξε  το Καταστατικό του Συλλόγου, το οποίο και εγκρίθηκε από το Πρωτοδικείο Αθηνών το Μάρτιο του 2011. Από την άνοιξη του 2012 ο σύλλογος διοικείται από το πρώτο, κατόπιν εκλογών αναδειχθέν, Διοικητικό Συμβούλιο με την εξής σημερινή σύνθεση: Ανδρέας Αργυρόπουλος  [Σχ. Σύμβουλος Δυτ. ΜακεδονίαςΠρόεδρος, Μιλτιάδης Κωνσταντίνου [Κοσμήτορας Θεολογικής σχολής Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης] Αντιπρόεδρος, Γεώργιος Παπαδόπουλος [Θεολόγος-Φιλόλογος Δ.Ε]  Γ. Γραμματέας, Θεόφιλος Αμπατζίδης[Θεολόγος Δ.Ε] Ταμίας, Θεόδωρος Γιάγκου[καθηγητής Θεολογικής Σχολής Θεσσαλονίκης]  ειδικός Γραμματέας, Παναγιώτης Υφαντής[επίκουρος καθηγητής Θεολογικής σχολής Θεσσαλονίκης], Δημήτριος Μόσχος[επίκουρος καθηγητής Θεολογικής σχολής ΕΚΠΑ], Γρηγόρης Μαυροκωστίδης[Θεολόγος Δ.Ε] & Βασίλειος Ξυδιάς[Θεολόγος Δ.Ε] ως Μέλη. Ο Σύλλογος διατηρεί ιστοσελίδα στη διεύθυνση www.kairosnet.gr και ηλεκτρονική διεύθυνση επικοινωνίας το kairos.theologoi@gmail.com, ενώ τα μέλη του πέραν όσων διαμένουν στην Αθήνα είναι οργανωμένα και σε τέσσερα(4) προς το παρόν παραρτήματα στην Πάτρα, Κοζάνη(Δυτ. Μακεδονίας), στη Λάρισα(Θεσσαλίας) και στη Θεσσαλονίκη(Κεντρικής Μακεδονίας).
Δια του παρόντος το ΔΣ του Συλλόγου μας επιθυμεί καταρχάς να επισημάνει προς την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ότι υπηρετώντας τους κύριους σκοπούς του καταστατικού του, ενδιαφέρεται για την αναβάθμιση της θρησκευτικής εκπαίδευσης στη χώρας μας και στις τρεις βαθμίδες της. Ως εκ τούτου ασχολείται συστηματικά με θέματα που αφορούν στα προγράμματα σπουδών του μαθήματος στη Α/θμια και Β/ θμια εκπαίδευση, τις ώρες διδασκαλίας του, την επιμόρφωση των διδασκόντων το μάθημα, την δυνατότητα πρόσβασης στις νέες τεχνολογίες, χωρίς να απεμπολεί την υπεράσπιση των εργασιακών τους δικαιωμάτων ( διορισμοί μονίμων θεολόγων , προσλήψεις αναπληρωτών, αναθέσεις μαθημάτων κλπ) ενώ ταυτόχρονα ενδιαφέρεται για την σύνδεση του ακαδημαϊκού θεολογικού χώρου με την εκπαιδευτική πραγματικότητα και ζωή, προωθώντας και οργανώνοντας κοινές δράσεις με τις θεολογικές σχολές. Για τους παραπάνω σκοπούς ο σύλλογος έχει ήδη μέχρι σήμερα πραγματοποιήσει τόσο στην έδρα του όσο και στα περιφερειακά παραρτήματα θεολογικές ημερίδες και διημερίδες, επιμορφωτικές συναντήσεις για θεολόγους καθηγητές, κοινές εκδηλώσεις προβληματισμού και με τις δύο Θεολογικές σχολές, ενώ παρακολουθώντας  στενά την εκπαιδευτική και θεολογική επικαιρότητα, παρεμβαίνει συνεχώς με την έκδοση ανακοινώσεων και δελτίων τύπου, υπηρετώντας με συνέπεια  τις διακηρυγμένες αρχές του, που αναδεικνύουν το νηφάλιο και δημοκρατικό διάλογο όσο και τη γόνιμη κριτική, σε κύρια στοιχεία της δημόσιας παρουσίας του.
Σχετικά με την σημερινή κατάσταση των εκπαιδευτικών πραγμάτων που σχετίζονται με το μάθημα των Θρησκευτικών το Δ.Σ του συλλόγου μας θέλει να θέσει υπόψη  του Υπουργού Παιδείας τα παρακάτω:
1.Υποστηρίζει την υποχρεωτικότητα του μαθήματος των Θρησκευτικών για όλους τους μαθητές, θεωρώντας ότι αυτό είναι δυνατόν μόνο μέσα από ένα νέο πρόγραμμα σπουδών, που αποκλείει τον κατηχητισμό.
2. Θεωρεί ότι  το νέο ΠΣ για τα Θρησκευτικά Δημοτικού-Γυμνασίου, που έχει τεθεί σε πιλοτική εφαρμογή από το Φθινόπωρο του 2011, συνιστά  μια σοβαρή, συγκροτημένη και επιστημονικά τεκμηριωμένη  πρόταση, την οποία το υπουργείο θα πρέπει να αξιοποιήσει προς την κατεύθυνση αυτή.
3. Επιθυμεί την διαμόρφωση ενός νέου πλαισίου χορήγησης απαλλαγής από το μάθημα των Θρησκευτικών, που θα αποκλείει οποιαδήποτε εκμετάλλευση του δικαιώματος αυτού για άλλους λόγους. Αξίζει να σημειωθεί ότι η εγκύκλιος του 2013 είναι προς την σωστή κατεύθυνση ωστόσο δεν αποκλείει πλήρως την πιθανότητα αιτημάτων απαλλαγής για αλλότριους λόγους.
4.Επιμένει στη διατήρηση του υπάρχοντος ωραρίου διδασκαλίας του μαθήματος και στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης(α/θμια & β/θμια) και σε όλους τους τύπους των σχολείων. Θα εκτιμούσε όμως ιδιαίτερα  την αποκατάσταση του διώρου της διδασκαλίας του μαθήματος στη Γ΄τάξη του Γενικού Λυκείου από τη σημερινή ηγεσία του υπουργείου. Για το λόγο αυτό παρακολουθεί συνεχώς την επικαιρότητα και μαζί με άλλους ενδιαφερόμενους συλλογικούς φορείς του θεολογικού κόσμου[π.χ. σύλλογος αδιορίστων θεολόγων] και παρεμβαίνει όταν το απαιτούν οι περιστάσεις. Τελευταίο δείγμα της δράσης αυτής το δελτίο τύπου με το οποίο διαμαρτύρεται για την περικοπή της μοναδικής ώρας του μαθήματος από την Δ΄τάξη του Εσπερινού Γενικού Λυκείου.
5. Υποστηρίζει την ανάγκη ουσιαστικής επιμόρφωσης των θεολόγων καθηγητών και την άμεση έγκριση της δυνατότητας πρόσβασης στο β΄επίπεδο επιμόρφωσης  των ΤΠΕ.
6. Ελπίζει ότι οι σημερινές ανάγκες της β/θμιας εκπαίδευσης σε θεολόγους καθηγητές, ιδιαίτερα σε ευαίσθητες περιοχές της χώρας[παραμεθόριες, νησιά] θα καλυφθούν την επόμενη σχολική χρονιά με τρόπο, που αρμόζει σε μια ειδικότητα, της οποίας το αντικείμενο δεν είναι δυνατόν να καλυφθεί διδακτικά με καμιά ανάθεση και από καμιά άλλη ειδικότητα.
7. Υποστηρίζει οπωσδήποτε και τη παραχώρηση ανάθεσης σε θεολόγους καθηγητές της  διδασκαλίας  και άλλων μαθημάτων στη β/θμια εκπαίδευση-πέραν της Ιστορίας(Β΄Γυμνασίου) και της Φιλοσοφίας(Β΄Λυκείου), εφόσον το πρόγραμμα σπουδών των Θεολογικών Σχολών υποστηρίζει με επάρκεια τη δυνατότητα αυτή.
Από τα παραπάνω καταδεικνύεται ότι ο σύλλογός μας έχει διαμορφωμένη άποψη επί όλων των θεμάτων που απασχολούν την θεολογική εκπαιδευτική κοινότητα και φυσικά δηλώνει πρόθυμος σε κάθε συνεργασία με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για την προώθησή τους όσο και την επίλυση προβλημάτων που πολλές φορές δημιουργούνται από  κύκλους  που καλλιεργούν εμμονές σε παρωχημένα σχήματα και πρακτικές που δεν συνάδουν με την δημοκρατία και την ελευθερία της γνώμης.
                                                    Για το Δ.Σ.
    


Ο Πρόεδρος                                            
Ο Γ.  Γραμματέας
                  
 Ανδρέας Αργυρόπουλος           Γεώργιος  Παπαδόπουλος                                                                                                        

                                                                                                          



                                          


                                                                                                              


                                                                                            
                                                                   

Τετάρτη 16 Ιουλίου 2014

ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΘΗΝΩΝ:Λίγος σεβασμός...

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ της ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
Πανεπιστημιούπολη Θεολογική Σχολή 15784 Ιλίσια

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΘΗΝΩΝ

Καθώς πλέον ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες για την εκλογή νέου Πρύτανη στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, ο Σύλλογος Διδασκόντων της Θεολογικής Σχολής ΕΚΠΑ αισθάνεται την ανάγκη να δημοσιοποιήσει την αγωνία του για τις σοβαρές εκκρεμότητες σε αντίστοιχες διαδικασίες στη Θεολογική Σχολή. Ενώ η εκλογή Πρύτανη ολοκληρώθηκε σχετικά γρήγορα και χωρίς ιδιαίτερα εμπόδια, η εκλογή Κοσμήτορα για τη Θεολογική Σχολή χρονίζει κατά τρόπο ανεξήγητο, δημιουργώντας ανησυχία για τη χάραξη στρατηγικής, τόσο για το μέλλον της Σχολής, όσο και για το ρόλο που αυτή καλείται να έχει στην ελληνική κοινωνία. Όπως γίνεται αντιληπτό, το γεγονός προκαλεί και μάλιστα δυσάρεστα.
Οι δυσκολίες μεγεθύνονται και από μια σειρά άλλων προβλημάτων, που τους τελευταίους μήνες σωρεύονται με ρυθμό καταιγιστικό και μας αναγκάζουν να θέσουμε και τα παρακάτω αιτήματα:
·               Μετά τη συρρίκνωση του αριθμού των διοικητικών υπαλλήλων και σε συνδυασμό με τις νέες απαιτήσεις Προγραμμάτων Σπουδών, Μεταπτυχιακών, εξελίξεων μελών ΔΕΠ, επιβάλλεται η τοποθέτηση, τουλάχιστον πτυχιούχου, έμπειρου Γραμματέα στα Τμήματά μας, καθώς και ανάλογου προσωπικού.
·               Στην Κεντρική μας Βιβλιοθήκη επίσης (μετά τη συνένωση τεσσάρων Σπουδαστηρίων), κρίνεται απαραίτητη η τοποθέτηση τεσσάρων τουλάχιστον, πτυχιούχων βιβλιοθηκονομίας, προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι φοιτητές και τα μέλη ΔΕΠ, ο ΕΥΔΟΞΟΣ, αλλά και οι δύο βάρδιες (πρωινή – απογευματινή).
·               Το τελευταίο διάστημα έχουν ενταθεί τα κρούσματα κλοπών, εξαιτίας της πλημμελούς φύλαξης της Σχολής μας.
·               Και αν οι κλοπές είναι φαινόμενα εγκληματικά, το Σύλλογό μας απασχολεί ακόμη το γεγονός, ότι τα απολεσθέντα μηχανήματα και υλικά είναι αδύνατο να αντικατασταθούν εξαιτίας της ανυπαρξίας χρηματοδότησης εκ μέρους του Πανεπιστημίου.
·               Το κτήριο της Σχολής μας είναι το παλαιότερο της Πανεπιστημιούπολης. Παρόλη την παλαιότητά του όμως, όλες οι Κοσμητείες φρόντισαν για τις ανάγκες του. Ακόμη και πρόσφατα, μετά από έκκληση του κοσμητεύοντος καθ. Μ. Μπέγζου, αποκαταστάθηκε ο κλιματισμός και εκμαιεύθηκαν υποσχέσεις, εκ μέρους της Τεχνικής Υπηρεσίας, για την αντικατάσταση των κατεστραμμένων, από τους εισβολείς, θυρών των γραφείων. Ο Σύλλογός μας όμως, αδυνατεί να κατανοήσει πώς η Τεχνική Υπηρεσία αρνείται ή/και κωλυσιεργεί προκειμένου να καλύψει τη δαπάνη 100 Ευρώ για την αντικατάσταση υαλοπίνακα στη Βιβλιοθήκη της Σχολής, όπως και της κεντρικής θύρας, που κατέστρεψαν οι εισβολείς και έκτοτε είναι καλυμμένος με χαρτόνι. Αδυνατεί επίσης να αποδεχθεί την έλλειψη θέρμανσης το χειμώνα εξαιτίας του προβληματικού καυστήρα, την απαξιωμένη μόνωση των αμφιθεάτρων, που γίνονται λίμνες σε κάθε βροχόπτωση, τη διαρροή υδάτων στα βιβλιοστάσια, τις κατεστραμμένες αλουμινοκατασκευές (παράθυρα, πόρτες), οι οποίες δεν παρέχουν καμμία ασφάλεια στις καιρικές συνθήκες και τις ληστείες, όπως και τα γυμνά καλώδια του ηλεκτρικού, αναμένοντας το επόμενο θύμα.
·               Άλλες Σχολές έχουν ήδη τοποθετηθεί στην ανάγκη αποπληρωμής των ευπρεπιστριών και στο αίτημα αυτό ο Σύλλογός μας είναι αλληλέγγυος, προσθέτοντας ότι η χρονίζουσα κατάσταση, ήδη εγκυμονεί κινδύνους μολυσματικών ασθενειών.
Ουδείς δύναται να αποδεχθεί ότι η παραπάνω (υπάρχουν και άλλα πολλά παρόμοια παραδείγματα) μπορεί να είναι εικόνα πανεπιστημιακής Σχολής, στην Αθήνα του 21ου αιώνα. Για όλους τους παραπάνω λόγους, ο Σύλλογός μας φέρνει όλους ενώπιον των σοβαρότατων ευθυνών που αναλογούν στον καθένα. Κάνει δε έκκληση σε όλες τις αρμόδιες αρχές να φροντίσουν, ώστε να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατό η διαδικασία εκλογής Κοσμήτορα, για την αρχαιότερη Σχολή του Πανεπιστημίου μας. Ταυτόχρονα καλεί τις αρμόδιες αρχές, να έλθουν αρωγοί στους ανθρώπους των διοικητικών υπηρεσιών, ώστε να αποδοθούν άμεσα τα αναλογούντα και από καιρό πρέποντα στη Θεολογική Σχολή. Θεωρούμε ότι σε συνδυασμό με τα παραπάνω κακώς κείμενα, οι απαιτήσεις για υπερ-απόδοση των διδασκόντων και για υψηλής ποιότητας Παιδεία εκπίπτουν μάλλον σε νοσηρό αστεϊσμό.

Για το ΔΣ

Δημήτριος Ν. Μόσχος, Επίκουρος Καθηγητής, Πρόεδρος

Σωτήριος Δεσπότης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Γραμματέας

Πέμπτη 10 Ιουλίου 2014

ΚΑΙΡΟΣ: Παρέμβαση στο Υπουργείο για ζητήματα των Θεολόγων




                                                                    Χολαργός 10-7-2014


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Στο πλαίσιο της δραστηριότητας  του Πανελληνίου Θεολογικού Συνδέσμου «ΚΑΙΡΟΣ-για την αναβάθμιση της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης» πάνω σε θέματα της τρέχουσας εκπαιδευτικής επικαιρότητας, κλιμάκιο του ΔΣ, αποτελούμενο από τους Α. Αργυρόπουλο (Πρόεδρο), Γ.Παπαδόπουλο (Γ. Γραμματέα) και Β. Ξυδιά(Μέλος) επισκέφτηκε σήμερα το Υπουργείο Παιδείας και συναντήθηκε διαδοχικά με τον διευθυντή του Γραφείου του Υπουργού κ. Τάσο Χριστάκη, τον Γ. Γραμματέα Θρησκευμάτων κ. Γ. Καλαντζή αλλά και αρμόδιους υπηρεσιακούς παράγοντες. Στη διάρκεια των συναντήσεων αυτών ετέθησαν όλα όσα απασχολούν την θεολογική εκπαιδευτική κοινότητα. Ιδιαιτέρως επισημάνθηκε το ζήτημα της περικοπής της μοναδικής ώρας διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών στη Δ΄τάξη του εσπερινού Λυκείου ενώ προ της ενάρξεως του νέου σχολικού έτους ζητήθηκε η αναμόρφωση της υπουργικής εγκυκλίου για την απαλλαγή από το μάθημα με   στόχο τον σαφέστερο επανακαθορισμό των κριτηρίων για την χορήγησή της. Συζητήθηκε επιπλέον το θέμα της κάλυψης των κενών ιδιαίτερα στις νησιωτικές περιοχές της χώρας ενώ παρουσιάστηκαν οι θέσεις του συλλόγου για το νέο πρόγραμμα σπουδών Δημοτικού-Γυμνασίου. Για όλα τα θέματα αλλά και  την γενικότερη δράση του συλλόγου μας και με σκοπό την ενημέρωση του νέου υπουργού, τα μέλη του  ΔΣ κατέθεσαν σχετικό εμπεριστατωμένο υπόμνημα .

Εκ μέρους του Δ.Σ

Ο Πρόεδρος                                                      Ο Γ. Γραμματέας
                                                                           
 Α. ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΣ                                Γ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

                                   
                                                                                                                               


          

ΚΑΙΡΟΣ:ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ κ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ




                                                                      Χολαργός 9-7-2014



Ο Πανελλήνιος Θεολογικός Σύνδεσμος «ΚΑΙΡΟΣ-για την αναβάθμιση της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης» δια του ΔΣ του εκφράζει τα θερμά του συγχαρητήρια,  στον καθηγητή της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και αντιπρόεδρό του, κ. Μιλτιάδη Κωνσταντίνου, για την σημερινή  πανηγυρική εκλογή  του στη θέση του Κοσμήτορα της Θεολογικής Σχολής, την οποία είναι βέβαιο ότι θα τιμήσει  εφόσον διαθέτει  τόσο το απαραίτητο  επιστημονικό κύρος όσο  και το ζητούμενο ακαδημαϊκό ήθος.

Για το Δ.Σ
Ο Πρόεδρος                                                                                                      Ο Γ. Γραμματέας 

Α. Αργυρόπουλος                                                                                            Γ. Παπαδόπουλος

Τετάρτη 9 Ιουλίου 2014

Νέος Κοσμήτορας της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ εξελέγη ο Καθηγητής Μιλτιάδης Κωνσταντίνου





Η εκλογική διαδικασία για την ανάδειξη του νέου Κοσμήτορα της Θεολογικής Σχολής πραγματοποιήθηκε σήμερα (Τετάρτη 9 Ιουλίου 2014) με ηλεκτρονική ψηφοφορία (ηλεκτρονική κάλπη «Ζευς»), από τις 9:00 το πρωί και μέχρι τις 16:00 το απόγευμα. Δικαίωμα ψήφου είχαν μόνο τα μέλη ΔΕΠ των δύο Τμημάτων. Υποψηφιότητα για τη θέση του Κοσμήτορα είχαν υποβάλλει ο Καθηγητής της Παλαιάς Διαθήκης κ. Μιλτιάδης Κωνσταντίνου και ο Καθηγητής της Ιστορίας της Φιλοσοφίας κ. Λάμπρος Σιάσος. Και οι δύο προέρχονται από το Τμήμα Θεολογίας. Ο αριθμός των εγγεγραμμένων εκλογέων ανερχόταν σε εβδομήντα δύο. Ο αριθμός των ψηφισάντων ανέρχεται σε εβδομήντα. Ο αριθμός του συνόλου των ψήφων ανέρχεται σε 66 και 4 λευκά. Ο υποψήφιος κ. Μιλτιάδης Κωνσταντίνου έλαβε 48 ψήφους, ήτοι ποσοστό 66,66% των εκλεκτόρων. Ο υποψήφιος κ. Λάμπρος Σιάσος έλαβε 18 ψήφους, ήτοι ποσοστό 25% των εκλεκτόρων. Κατόπιν τούτων η Τριμελής Επιτροπή διαπίστωσε ότι ο υποψήφιος κ. Μιλτιάδης Κωνσταντίνου συγκέντρωσε την απόλυτη πλειοψηφία των εκλεκτόρων.


Ο Καθηγητής Μιλτιάδης Κωνσταντίνου γεννήθηκε στην Κοζάνη το 1952 και από το 1957 κατοικεί στη Θεσσαλονίκη. Είναι Καθηγητής στο Τμήμα Θεολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Ο Καθηγητής Κωνσταντίνου είναι πτυχιούχος της Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ. Έχει κάνει μεταπτυχιακές σπουδές στην Παλαιά Διαθήκη και στη Φιλολογία των Αρχαίων Ανατολικών Λαών, στο Tübingen της Γερμανίας. Είναι διδάκτορας του Τμήματος Θεολογίας Α.Π.Θ. Αναλυτικότερα:Διδάσκει (από το 1984) μαθήματα Εισαγωγής και Ερμηνείας της Παλαιάς Διαθήκης και Βιβλικής Εβραϊκής Γλώσσας στο Τμήμα Θεολογίας Α.Π.Θ. σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο. Συμμετείχε στο παρελθόν σε αρχαιολογικές έρευνες στην Ιορδανία και στο Ισραήλ/Παλαιστίνη ως μέλος γερμανικής αρχαιολογικής αποστολής. Συμμετέχει ως εισηγητής ή ως μέλος οργανωτικών επιτροπών σε πολλά διεθνή επιστημονικά συνέδρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Έχει διατελέσει:


• Πρόεδρος του Τμήματος Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ. κατά τα έτη 2000-2002 και 2004-2006.


• Μέλος του Ανωτάτου Επιστημονικού Συμβουλίου των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών.


• Ιδρυτικό μέλος και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ελληνικής Βιβλικής Εταιρείας.


• Υπεύθυνος του προγράμματος της Ελληνικής Βιβλικής Εταιρίας για τη μετάφραση της Βίβλου στα νέα ελληνικά.


• Αξιωματούχος των Ηνωμένων Βιβλικών Εταιριών (United Bible Societies) ως:


- Μέλος του Παγκόσμιου Διοικητικού Συμβουλίου


- Μέλος της Επιτροπής για την Προώθηση των Σχέσεων των Βιβλικών Εταιριών με τις Εκκλησίες και


- Πρόεδρος της Επιτροπής για τον Καθορισμό της Μεταφραστικής Πολιτικής.


• Επισκέπτης καθηγητής επί σειρά ετών της Θεολογικής Σχολής του Balamand του Λιβάνου.


• Μέλος της Εκδοτικής Επιτροπής της σειράς “Bibliotheca Biblica Series», που περιλαμβάνει μεταφράσεις κλασικών βιβλικών μονογραφιών στη ρωσική γλώσσα.


• Εκπρόσωπος σε διάφορα θεολογικά συνέδρια του Οικουμενικού Πατριαρχείου.


• Οφφικιάλιος του Οικουμενικού Πατριαρχείου με τον τίτλο: «Άρχων Διδάσκαλος του Ευαγγελίου της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας».


• Εκπρόσωπος της Εκκλησίας της Ελλάδος στην International Commission of the Anglican-Orthodox Theological Dialogue (ICAOTD).


• Μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής (Steering Committee) της ICAOTD.


• Μέλος της Συντακτικής Επιτροπής (Drafting Committee) της ICAOTD.


• Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ελληνικής Εταιρείας Βιβλικών Σπουδών.


• Σύμβουλος του Οικουμενικού Πατριαρχείου, στην Προπαρασκευαστική Επιτροπή του Θεολογικού Διαλόγου Ορθοδόξων – Λουθηρανών.


• Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Κέντρου Διαφύλαξης Αγιορείτικης Κληρονομιάς.


• Συμμετοχή στο Πρόγραμμα Συμπληρωματικής εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (e-learning) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών: 725 – Εισαγωγή στην Ορθόδοξη Θεολογία και Ζωή.


• Αντιπρόεδρος του Πανελλήνιου Θεολογικού Συνδέσμου “ΚΑΙΡΟΣ”.


• Υπεύθυνος οργάνωσης Διεθνούς Σεμιναρίου Εκπαίδευσης Μεταφραστών της Βίβλου σε συνεργασία του Τμήματος Θεολογίας Α.Π.Θ. και του Γλωσσολογικού Ινστιτούτου “NIDA” Νέας Υόρκης.






http://blogs.auth.gr/

Σάββατο 5 Ιουλίου 2014

(Α)πρόσωπα...2ο ΓΕΛ ΓΡΕΒΕΝΩΝ



Ο πρωταγωνιστής μεγαλώνει σε μία μαζοποιημένη κοινωνία, όπου όλοι φοράνε «μάσκες» και ακολουθούν τη δική τους ανιαρή ρουτίνα. Εκείνος σταδιακά αρχίζει να ασφυκτιά με τους ρυθμούς της μονότονης ζωής. Τελικά ξεσπά, αποδεσμεύοντας τον τραπεζίτη, που αντιπροσωπεύει τον εφιάλτη της καθημερινότητάς του, από τη μάσκα του και έτσι αυτή η μικρή πράξη έχει ως αποτέλεσμα την αφύπνιση των υπολοίπων και την απελευθέρωση τους.

Η ταινία του 2ου  ΓΕΛ Γρεβενών βραβεύτηκε με το 3ο Πανελλήνιο Βραβείο.Υπεύθυνος καθηγητής για την παραγωγή ήταν ο αγαπητός συνάδελφος και φίλος Δημήτρης Τσακστάρας

Παρασκευή 4 Ιουλίου 2014

Ψαρά - Ταξίδι στην Παράδοση



Σχολική Εργασία του Γυμνασίου Ψαρών με θέμα τα ψαριανά έθιμα.
Συμμετείχε στο 2ο Φεστιβάλ Μαθητικών Ταινίων Βορείου Αιγαίου "cineμάθεια".


Ανάμεσα στους συντελεστές και ο εξαιρετικός συνάδελφος θεολόγος Δημήτρης Παπαδημητράκης

Τετάρτη 2 Ιουλίου 2014

ΚΑΙΡΟΣ: ΝΕΑ ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΣΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΝΕΑ ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΣΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

Ιδιαίτερη απορία προκαλεί ο νέος αιφνιδιασμός  εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας,  με την δημοσιοποίηση του νέου ωρολογίου προγράμματος για τις Α΄,Β΄& Γ΄ τάξεις του εσπερινού λυκείου[ με ισχύ από το σχ. έτος 2014-2015  ] και για τη Δ΄ τάξη [με ισχύ από το σχ. έτος 2015-2016] καθώς απουσιάζει από τη τελευταία η μία(1) ώρα του μαθήματος των Θρησκευτικών, που υπήρχε μέχρι σήμερα. Η ενέργεια αυτή έρχεται δυστυχώς να επιβεβαιώσει μια παλιά και γνωστή στον εκπαιδευτικό κόσμο πολιτική του υπουργείου, αφού χωρίς διαβούλευση με τους ενδιαφερόμενους ή θιγόμενους από  μια απόφαση, όπως η προηγούμενη, επιλέγει την τακτική του τετελεσμένου. Προφανώς η διαμαρτυρία μας δεν αφορά  μόνο στην απώλεια μιας ώρας  από το ωράριο του εργαζόμενου θεολόγου εκπαιδευτικού, που βλέπει και πάλι, εντελώς απροειδοποίητα να συρρικνώνεται  το εργασιακό του πεδίο, λίγο πριν την έναρξη του νέου σχολικού έτους.  Αλλά αφορά και στην αποστέρηση  της διδασκαλίας ενός μαθήματος από μια ιδιαίτερα ευαίσθητη ομάδα μαθητών, που για πολύ ειδικούς λόγους έχουν επιλέξει αυτό το τύπο του σχολείου για την ολοκλήρωση των εγκύκλιων σπουδών τους. Ενός μαθήματος που οπωσδήποτε συμβάλλει στην ολοκλήρωση χαρακτήρων και στη διαμόρφωση στάσεων ζωής με προϋποθέσεις και κριτήρια. Θέλουμε να ελπίζουμε ότι η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας θα αντιληφθεί το λάθος της συγκεκριμένης απόφασης και θα επαναφέρει, με την ανάκλησή της, το ισχύον μέχρι σήμερα καθεστώς διδασκαλίας του μαθήματος στις τάξεις του εσπερινού λυκείου. Υπάρχει χρόνος…
                                                          Για το Δ.Σ
Ο Πρόεδρος                                                                                  Ο Γ. Γραμματέας
Α. Αργυρόπουλος                                                                                                  Γ. Παπαδόπουλος


Χολαργός  1-7-2014

                                                     


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...