Πέμπτη, 31 Οκτωβρίου 2013

Πετυχημένη η επιμορφωτική συνάντηση των θεολόγων της Δυτικής Μακεδονίας










Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε σήμερα ,31 Οκτωβρίου 2013, στην Κοζάνη η Επιμορφωτική  συνάντηση των θεολόγων  της Δυτικής Μακεδονίας. Ομιλητής ήταν ο κ.Μιλτιάδης Κωνσταντίνου, Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ. ο οποίος ανέπτυξε το θέμα:«Παλαιά Διαθήκη: Μυθολογία των Εβραίων ή Βίβλος της Εκκλησίας;».Την εξαιρετική από κάθε πλευρά εισήγηση ακολούθησε γόνιμος διάλογος μεταξύ των παρισταμένων δίνοντας τη δυνατότητα για περαιτέρω εμβάθυνση στο υπό εξέταση ζήτημα.Αρκετοί από τους συναδέλφους πρότειναν, μεταξύ των άλλων, να διδάσκεται η Παλαιά Διαθήκη σε μεγαλύτερη τάξη, ούτως ώστε οι μαθητές να μπορούν να  κατανοήσουν  το περιεχόμενο της καλύτερα.Της εισήγησης προηγήθηκε ενημέρωση για τρέχοντα ζητήματα που αφορούν το μάθημα των Θρησκευτικών από το Σχολικό Σύμβουλο της Δυτικής Μακεδονίας Ανδρέα Αργυρόπουλο. Στην εκδήλωση έδωσε το παρόν το σύνολο σχεδόν των θεολόγων  από τους τέσσερις νομούς (Π.Ε.)της Περιφέρειας. Οι συνάδελφοι (ταξιδεύοντας από πολύ μακριά και με δικά τους έξοδα) απέδειξαν για άλλη μια φορά, ότι  πονάνε το μάθημα που διδάσκουν και ενδιαφέρονται για ουσιαστική επιμόρφωση .
Ήταν μια συνάντηση "κόντρα στη μιζέρια των καιρών" όπως πετυχημένα είπε ο κ.Κωνσταντίνου.




Τεσσαρακονθήμερο Μνημόσυνο Σάββα Παυλίδη







ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ
 ΚΑΙΡΟΣ  

Παράρτημα Κεντρικής Μακεδονίας 

Αγαπητοί συνάδελφοι, 

σας θυμίζουμε ότι την Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2013 μετά τη Θεία Λειτουργία θα τελεσθεί στον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου στο Πλαγιάρι Θεσσαλονίκης το τεσσαρακονθήμερο μνημόσυνο του αγαπητού μας φίλου, συναδέλφου και μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου του Πανελλήνιου Θεολογικού Συνδέσμου ΚΑΙΡΟΣ Σάββα Παυλίδη. 

Τρίτη, 29 Οκτωβρίου 2013

Κοζάνη 31/10.Παλαιά Διαθήκη: Μυθολογία των Εβραίων ή Βίβλος της Εκκλησίας;




«Επιμορφωτική  συνάντηση θεολόγων  Δυτικής Μακεδονίας»

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι

Σας προσκαλώ στην επιμορφωτική μας συνάντηση την 

31η Οκτωβρίου 2013, ημέρα Πέμπτη και ώρα 11:30

Η Συνάντηση θα πραγματοποιηθεί  στο χώρο του 4ου Γ.Ε.Λ Κοζάνης σύμφωνα με το παρακάτω πρόγραμμα:
11:30-12:00  Ενημέρωση από το Σχολικό Σύμβουλο για τρέχοντα ζητήματα
12:00-13:00 Εισήγηση:«Παλαιά Διαθήκη: Μυθολογία των Εβραίων ή Βίβλος της Εκκλησίας;» , Μιλτιάδης Κωνσταντίνου, Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ.
13:00-13:45 Συζήτηση
13:45-14:00 Συμπέρασμα
14:00 Λήξη επιμορφωτικής συνάντησης


Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
Ανδρέας Αργυρόπουλος
Σχολικός Σύμβουλος Θεολόγων Δυτικής Μακεδονίας



π.Ανυπόμονος:«δὲν δικαιοῦνται μόνο οἱ ἐθνικόφρονες νὰ εἶναι χριστιανοί!»



Σὲ κάποια στιγμή, ἐνῶ εἴχαμε τακτοποιηθεῖ ὡραῖα, οἱ σκοπιὲς ἦταν στὶς θέσεις τους καὶ οἱ ὑπόλοιποι ἤμασταν ξαπλωμένοι, μοῦ λέει ὁ Ἄρης:


«Παπούλη, τὶ μέρα εἶναι αὔριο;».


«Τρίτη…», τοῦ ἀπαντῶ.


«Πόσες ἔχει ὁ μήνας;».


«Αὔριο, δέκα ὀκτώ…».


«Δὲν γιορτάζω;».


«Δὲν ξέρω ἂν γιορτάζετε…».


«Δὲν μὲ λένε Θανάση;».


«Θανάση σᾶς λένε, ἀλλὰ δὲν ξέρω ἂν γιορτάζετε αὔριο…».


«Μὲ λένε Θανάση καὶ γιορτάζω αὔριο. Εἶναι τοῦ Ἁγίου Ἀθανασίου, τοῦ Μεγάλου Ἀθανασίου…Θὰ πᾶμε στὴν ἐκκλησία αὔριο, πρωὶ-πρωί…».


Καὶ ἀπευθυνόμενος πρὸς ὅλους τοὺς μαυροσκούφηδες, συνέχισε:


«Λοιπὸν συναγωνιστές, θὰ πᾶτε ὅλοι στὴν ἐκκλησία μὲ προσοχή. Θ’ ἀνάψετε ὅλοι κεριά. Θὰ προσκυνήσετε τὶς εἰκόνες. Θὰ σταθεῖτε προσοχὴ καὶ δὲν θέλω νὰ διαπιστώσω καμμίαν ἀταξία, γιατὶ θὰ τὴν τιμωρήσω αὐστηρά. Θὰ δεῖτε τὶ θὰ κάνω ἐγὼ κι ὁ πάτερ Ἀνυπόμονος καὶ τὸ ἴδιο θὰ κάνετε κι ἐσεῖς. Θὰ πᾶμε νὰ πάρουμε κι ἀντίδωρο, θὰ φιλήσουμε καὶ τὸ χέρι τοῦ παπᾶ…».


Τὴν ἄλλη μέρα τὸ πρωὶ πήγαμε στὴν ἐκκλησία, ὅπου ἐτελεῖτο ἡ Θεία Λειτουργία· μπροστὰ ὁ Ἄρης, μετὰ ἐγὼ καὶ ἀκολουθώντας ὅλοι οἱ μαυροσκούφηδες στὴ σειρά. Ἀνάψαμε τὸ κεράκι μας καὶ ἀσπασθήκαμε τὶς ἱερὲς εἰκόνες πρὸς μέγαλη ἔκπληξη τῶν χωρικῶν καὶ τοῦ παπα-Λάμπρου Τσέτσου, ἐφημερίου τοῦ χωριοῦ. Τοὺς ἔκαμε φοβερὴ ἐντύπωση ποὺ εἶδαν ν’ ἀνάβουν κερὶ οἱ ἀντάρτες καὶ ν’ ἀσπάζονται τὶς ἱερὲς εἰκόνες. Καὶ μάλιστα ὁ Ἄρης! Γι’ αὐτοὺς ὁ Ἄρης ἦταν ὁ σφαγέας, ὁ ἄθεος ποὺ καίει τὶς εἰκόνες, ποὺ σπάει τοὺς Σταυρούς, ποὺ κάμει χίλιες δυὸ ἱεροσυλίες!


«Οἱ ἀντάρτες τοῦ ΕΛΑΣ βεβηλώνουν ἐκκλησίες, καῖνε καὶ καταστρέφουν εἰκόνες…».


Ἔτσι τοὺς ἔλεγαν κι ἀκόμη ἔτσι τοὺς λένε. Και, δυστυχῶς, δὲν εἶναι λίγοι αὐτοὶ ποὺ τὰ πιστεύουν καὶ τὰ διακηρύσσουν κιόλας αὐτά, γενικεύοντας αὐθαιρέτως περιπτώσεις ποὺ συνέβησαν μερικὰ χρόνια ἀργότερα, κατὰ τὸν ἐμφύλιο πόλεμο, καὶ χρεώνοντάς τις στὴν Ἐθνικὴ ἀντίσταση 1941-44. Σύμφωνα μὲ αὐτὴ τὴν ἄποψη, ποὺ ἀπὸ πολιτικὲς σκοπιμότητες προκύπτει καὶ αὐτὲς ἐξυπηρετεῖ, μόνον ὅσοι ἔχουν τὸ ἐξαιρετικὸ προνόμιο νὰ θεωροῦνται «ἐθνικόφρονες», μόνον ἐκεῖνοι δικαιοῦνται νὰ εἶναι χριστιανοί!



ἀρχιμ. Γερμανὸς Δημᾶκος – Πάτερ Ἀνυπόμονος, Στὸ βουνό, μὲ τὸν Σταυρό, κοντὰ στὸν Ἄρη



http://adrahti.blogspot.gr/2013/10/blog-post_28.html

Παρασκευή, 25 Οκτωβρίου 2013

Ἀρχιμανδρίτης Ἰωακείμ Λιούλιας-Μάρτυρας του αντιναζιστικού αγώνα



Δολοφονήθηκε σε ηλικία  ετών 32 στις 3 Ιουλίου του 1943.



Ιεροκήρυκας Λοχαγός. Καταγόταν από το χωριό Κρόκος Κοζάνης. Είχε σπουδάσει  θεολογία  στην Σχολή της Χάλκης. Κατά την επιστράτευση ήταν Προϊστάμενος του Ἱερού Ναού Αγίου Γεωργίου Ν. Κοκκινιάς. Υπηρέτησε στην ΧV Μεραρχία. Συνελήφθη στην Κοζάνη την  20ης Μαΐου 1943. Μετά από δύο ημέρες τον μετέφεραν στη Θεσσαλονίκη ,τον έκλεισαν στο Στρατόπεδο Παύλου Μελά και κατόπιν στις Γερμανικές φυλακές 510 Θεσσαλονίκης. Κατά την ανάκριση, παρά τα σκληρά βασανιστήρια, δεν απεκάλυψε τίποτε. Στις 3 Ιουλίου 1943, χωρίς να παραπεμφθεί σε δίκη, τουφεκίστηκε με άλλους 50 πολίτες στη Θεσσαλονίκη





στο Αλβανικό μέτωπο




οι φωτογραφίες είναι από το βιβλίο του Γεωργίου Σιώζου

Γιώργη Διλμπόη: Προτού πιστέψω...




Προτού πιστέψω,δεν κατείχα τι αντάρτης είναι η πίστη.



από την ποιητική του συλλογή ΒΟΤΣΑΛΑ

Πέμπτη, 24 Οκτωβρίου 2013

Τετάρτη, 23 Οκτωβρίου 2013

Παλαιά Διαθήκη: Μυθολογία των Εβραίων ή Βίβλος της Εκκλησίας;






«Επιμορφωτική  συνάντηση θεολόγων  Δυτικής Μακεδονίας»

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι

Σας προσκαλώ στην επιμορφωτική μας συνάντηση την 

31η Οκτωβρίου 2013, ημέρα Πέμπτη και ώρα 11:30

Η Συνάντηση θα πραγματοποιηθεί  στο χώρο του 4ου Γ.Ε.Λ Κοζάνης σύμφωνα με το παρακάτω πρόγραμμα:
11:30-12:00  Ενημέρωση από το Σχολικό Σύμβουλο για τρέχοντα ζητήματα
12:00-13:00 Εισήγηση:«Παλαιά Διαθήκη: Μυθολογία των Εβραίων ή Βίβλος της Εκκλησίας;» , Μιλτιάδης Κωνσταντίνου, Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ.
13:00-13:45 Συζήτηση
13:45-14:00 Συμπέρασμα
14:00 Λήξη επιμορφωτικής συνάντησης


Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
Ανδρέας Αργυρόπουλος
Σχολικός Σύμβουλος Θεολόγων Δυτικής Μακεδονίας



Δευτέρα, 21 Οκτωβρίου 2013

Συνάντηση Δ.Σ. του ΚΑΙΡΟΥ με το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε.




ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Στη σειρά των προγραμματισμένων επαφών και στο πλαίσιο ενός διαλόγου που έχει αναπτύξει το τελευταίο διάστημα ο σύλλογός μας με πολιτικούς –επιστημονικούς - συνδικαλιστικούς φορείς,  πραγματοποιήθηκε σήμερα Δευτέρα [21 Οκτωβρίου 2013] και ώρα 5μ.μ. συνάντηση κλιμακίου του ΔΣ (Α. Αργυρόπουλος - Πρόεδρος, Γ. Παπαδόπουλος - Γ.Γραμματέας, Β. Ξυδιάς-Μέλος) με το Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΛΜΕ. Στη διάρκεια μιας πολύ εποικοδομητικής συζήτησης παρουσιάστηκαν οι βασικοί σκοποί του συλλόγου μας, αποσαφηνίστηκε πλήρως η θέση μας για το περιεχόμενο, τη φυσιογνωμία και τον τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών, με ευθείες παραπομπές σε προγραμματικά μας κείμενα και παράλληλα εξετάστηκαν όλες οι παράμετροι της θέσης μας στα σχολεία (αδιοριστία, υπεραριθμίες, προσλήψεις αναπληρωτών, επιμόρφωση, απαλλαγές) που αφορούν στο εργασιακό πλαίσιο με τις ιδιαιτερότητες της ειδικότητάς μας. Τα μέλη του ΔΣ της ΟΛΜΕ από την πλευρά τους, με καίριες τοποθετήσεις διευκόλυναν ένα πραγματικά ελεύθερο διάλογο πάνω στα προβλήματα της θρησκευτικής εκπαίδευσης στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο, που προφανώς ανοίγει το δρόμο για μια μελλοντική στενότερη συνεργασία της ομοσπονδίας με το  επιστημονικό  δυναμικό του συλλόγου μας, σε θέματα αμοιβαίου ενδιαφέροντος που αφορούν τόσο στη φυσιογνωμία και τον παιδευτικό ρόλο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο σύνολό της όσο και στην απήχηση της θρησκευτικής εκπαίδευσης ως μέρους της ανθρωπιστικής διάστασης του προγράμματος σπουδών, στους μαθητές και στην κοινωνία.



                                                                                    Από το ΔΣ


Κυριακή, 20 Οκτωβρίου 2013

Η Αγάπη είναι η μεγαλύτερη ευλογία

Χθες έτυχε να διαβάσω σε γνωστή ιστοσελίδα την παρακάτω δημοσίευση...Από τις πέντε απαντήσεις ,όχι επειδή είμαι θεολόγος ,μου άρεσε αυτή της καλόγριας και τη μοιράζομαι μαζί σας...





Τι είναι η Αγάπη; Οι πέντε βασικές θεωρίες Ένας Φυσικός, μία Ψυχοθεραπεύτρια, ένας Φιλόσοφος, μία Συγγραφέας και μια Καλόγρια, δίνουν την απάντηση 



Η Καλόγρια: «Η Αγάπη είναι η ελευθερία που μας δεσμεύει»  (Απαντάει η Catherine Wybourne, καλόγρια) 


  Την Αγάπη, πιό εύκολα τη βιώνεις, παρά την ορίζεις. Ως θεολογική αρετή, με την οποία αγαπάμε τον Θεό πάνω από όλα και τους διπλανούς μας σαν τον εαυτό μας, εν ονόματί Του, μοιάζει λίγο αόριστη. Μέχρι να την συναντήσουμε «ενσαρκωμένη» κατά κάποιο τρόπο στη ζωή γύρω μας: Σε πράξεις καλοσύνης, γεναιοδωρίας και αυτοθυσίας. Η Αγάπη είναι το μόνο πράγμα που δεν μπορεί να πληγώσει κανέναν, αλλά μπορεί να κοστίσει ακριβά. Το παράδοξο με την Αγάπη, είναι πώς μολονότι σου δίνει εξαιρετική ελευθερία, την ίδια στιγμή σε δένει με τον άλλο, με δεσμούς δυνατότερους και από τον θάνατο. Δεν μπορεί να αγοραστεί ή να πουληθεί. Και δεν υπάρχει τίποτα που να μην μπορεί να αντιμετωπίσει. Η Αγάπη είναι η μεγαλύτερη ευλογία.  


 Πηγή: www.lifo.gr



Παρασκευή, 18 Οκτωβρίου 2013

Χριστιανός ορθόδοξος ο νέος παλαιστίνιος πρέσβης στην Αθήνα


Επέδωσε τα διαπιστευτήριά του στον Κάρολο Παπούλια
Χριστιανός ορθόδοξος ο νέος παλαιστίνιος πρέσβης στην Αθήνα


Ο νέος πρέσβης της Παλαιστίνης στην Ελλάδα Μαρουάν Τουμπάσι επέδωσε τα διαπιστευτήριά του στον πρόεδρο της Δημοκρατίας Κάρολο Παπούλια.

Ο κ. Τουμπάσι, που είναι χριστιανός ορθόδοξος, γεννήθηκε στην Ιερουσαλήμ και σπούδασε οικονομικά και διοίκηση επιχειρήσεων στο πανεπιστήμιο Μπιρ Ζέιτ στην Παλαιστίνη. Εχει διατελέσει Γενικός Γραμματέας αρμόδιος για Χριστιανικές Υποθέσεις στο υπουργείο Βακουφίων και Χριστιανικών Υποθέσεων της Παλαιστίνης (2003-2006), Υφυπουργός Τουρισμού της Παλαιστίνης (2006-2010) και νομάρχης Τουμπάς (2010-2013).

Διετέλεσε επίσης πρόεδρος του Ορθόδοξου Συλλόγου της Ραμάλα (1998-2006). Είναι παντρεμένος και πατέρας τριών παιδιών.

Νέος Μητροπολίτης Αργολίδος ο Αρχιμανδρίτης Νεκτάριος Αντωνόπουλος





Νέος Μητροπολίτης Αργολίδος εξελέγη ο Αρχιμανδρίτης Νεκτάριος Αντωνόπουλος, Ηγούμενος της Ι.Μονής Σαγματά με 55 ψήφους.
O νέος Μητροπολίτης Αργολίδος, κατά κόσμον Νεκτάριος Αντωνόπουλος γεννήθηκε το 1952 στο Μαρούσι. Είναι πτυχιούχος της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Από το 1987 ζει στην Ιερά Μονή Σαγματά.  Tο 1991 εξελέγη ηγούμενος στην εν λόγω Ιερά Μονή.

Περισσότερα σε λίγο....

Πέμπτη, 17 Οκτωβρίου 2013

Νίκος Ψαρουδάκης:Κάθε πράξη που αδικεί είναι βία..





Σήμερα, η σε παγκόσμια κλίματα ηθική κρίση του κατεστημένου οδηγεί στη διαστροφή της εξουσίας και κάνει την Κρατική βία συνηθισμένο φαινόμενο της δημόσιας ζωής.Μα αυτό ούτε να νομιμοποιήσει τη βία μπορεί ούτε να την κάμει ανεκτή.Η βία είναι σε κάθε περίπτωση άδικη και παράνομη και κάθε πολίτης με αίσθηση αξιοπρέπειας έχει υποχρέωση να αμυνθεί.Έτσι πράξη που αδικεί είναι βία,πράξη που πολεμά την αδικία είναι άμυνα.Κάθε πράξη άδικη και παράνομη είναι βία,ανεξάρτητα ποιος είναι ο δράστης,αν είναι άτομο ,σύνολο ή εξουσία.Το σύνολο είναι δυνατό να ασκεί βία είτε με τα όργανα του Κράτους,είτε με άδικους και αντιλαϊκούς νόμους.Η ύπαρξη άδικου κοινωνικού συστήματος είναι βία για το λαό που αδικείται.Τα εμπόδια στην Παιδεία είναι βία για τη Νεολαία...Η ανεργία είναι βία για τον εργαζόμενο....


Από το βιβλίο ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ



Τρίτη, 15 Οκτωβρίου 2013

ΣΥΣΤΑΣΗ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΘΕΟΛΟΓΩΝ



Με την παρούσα ανακοίνωση θα θέλαμε να κάνουμε γνωστή τη σύσταση του Πανελληνίου Συλλόγου Αναπληρωτών Θεολόγων (ΠΑ.Σ.Α.Θ).
Ο Σύλλογος έχει πρωταρχικό σκοπό να βοηθά, να υπερασπίζεται και να ενημερώνει τους αδιόριστους θεολόγους σχετικά με τα όσα δικαιούνται. Να διεκδικεί κανόνες αξιοκρατίας για τον κλάδο των Θεολόγων. Επιπλέον στόχος αποτελεί η διαφύλαξη της αξίας και θέση του μαθήματος των θρησκευτικών στην εκπαίδευση. Επιπρόσθετα, να ενημερώνει τα μέλη του σχετικά με την εξέλιξη και πρόοδο της επιστήμης της Θεολογίας και τη θρησκευτική πραγματικότητα. Εν συνεχεία, η ανάπτυξη της συνεργασίας και της αλληλεγγύης μεταξύ των Θεολόγων συναδέλφων και η συνεννόηση, ο συντονισμός μεταξύ των θεσμικών φορέων του κλάδου, η επιδίωξη επιμόρφωσης και περαιτέρω κατάρτισης των συναδέλφων θεολόγων προκειμένου αυτοί να βοηθηθούν στην επαγγελματική τους αποκατάσταση και εξέλιξη. Τέλος, η επιδίωξη συνεργασίας με την Εκκλησία ώστε να επικοινωνείται αποτελεσματικότερα η κοινωνική προσφορά της και η πνευματική αποστολή της. Η συμμετοχή συναδέλφων θεολόγων κρίνεται αναγκαία, ειδικά κατά τις παρούσες δύσκολες συνθήκες. Συνάδελφοι οι οποίοι επιθυμούν να γίνουν μέλη μπορούν να επικοινωνήσουν με τον Σύλλογο μέσω του e-mail theologoi01@gmail.com.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

Κυριακή, 13 Οκτωβρίου 2013

Εκκλησία και Εθνική Αντίσταση

Με την ευκαιρία της απελευθέρωσης της Ελλάδας από τους Ναζιστές υπενθυμίζουμε στους φίλους του ιστολόγιου μας  μερικές από τις παλαιότερες δημοσιεύσεις μας .





Π. Δημήτριος Χολέβας. Ένα από τα λαμπερά σύμβολα της Εθνικής Αντίστασης


Μανώλης Γλέζος:Για το ρόλο της Εκκλησίας στην Κατοχή και την Εθνική Αντίσταση


Παρασκευή, 11 Οκτωβρίου 2013

ΣΥΡΙΖΑ :Αναγκαίο το μάθημα των Θρησκευτικών για την εκπαίδευση-Δεν κινδυνεύουν οι θέσεις των θεολόγων


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Θέμα: Συνάντηση Θεματικής Θρησκευμάτων ΣΥΡΙΖΑ με το Δ.Σ. του Πανελληνίου Θεολογικού Συνδέσμου "ΚΑΙΡΟΣ"

   Στα πλαίσια του κύκλου επαφών της Θεματικής Θρησκευμάτων του τμήματος Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ με φορείς, πραγματοποιήθηκε συνάντηση με το Δ.Σ. του Πανελληνίου Θεολογικού Συνδέσμου "ΚΑΙΡΟΣ".
Εκ μέρους της Θεματικής Θρησκευμάτων παρέστησαν ο Βουλευτής Α Θεσσαλονίκης   υπεύθυνος της Κ.Ο. για τα Θρησκεύματα και μέλος της ΕΚΚΕ Παιδείας –Θρησκευμάτων – Πολιτισμού –Αθλητισμού Γιάννης Αμανατίδης, ο συντονιστής της Θεματικής και  μέλος της Γραμματείας του τμήματος Παιδείας Μάκης Λυκόπουλος, καθώς ο Κώστας Αλεξίου, μέλος της Γραμματείας του τμήματος Παιδείας, ενώ το Σύνδεσμο εκπροσώπησαν ο Πρόεδρος Ανδρέας Αργυρόπουλος, ο Γενικός Γραμματέας Γιώργος Παπαδόπουλος και τα μέλη Γιώργος Καπετανάκης, Δημήτρης Μόσχος και Βασίλης Ξυδιάς.
Στη συνάντηση συζητήθηκαν θέματα κοινού ενδιαφέροντος, ενώ ιδιαίτερη μνεία έγινε στο ζήτημα της διδασκαλίας του μαθήματος των θρησκευτικών σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Οι εκπρόσωποι του Συνδέσμου εξέφρασαν τις απόψεις και τις προτάσεις τους για την αλλαγή στον τρόπο διδασκαλίας του εν λόγω μαθήματος.
 Οι εκπρόσωποι του κόμματος από την πλευρά τους, δήλωσαν  ότι το μάθημα των θρησκευτικών στην εκπαίδευση χρειάζεται οπωσδήποτε και συμφώνησαν με την ανάγκη αλλαγής της μορφής και του τρόπου διδασκαλίας του.
Επιπρόσθετα, με ρητό τρόπο διαβεβαιώθηκε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ εγγυάται ότι, στην μελλοντική διακυβέρνησή του,  θα εξασφαλιστούν  όλες οι θέσεις του κλάδου ΠΕ01 Θεολόγων που υπηρετούν στο εκπαιδευτικό σύστημα και επισημάνθηκε ότι στόχος του κόμματος είναι η διαρκής επιμόρφωση και περαιτέρω αξιοποίηση του εκπαιδευτικού προσωπικού.
Οι διμερείς επαφές θα συνεχιστούν με στόχο την ανταλλαγή απόψεων για τα θέματα που απασχολούν και τις δύο πλευρές.

Στην Ελλάδα των ληγμένων τροφίμων που πρέπει να καταναλώσουμε, των ενεχυροδανειστηρίων, των μισθωτών και των συνταξιούχων που ο μισθός τους και η σύνταξή τους δεν φτάνει για το πρώτο πενθήμερο, των αστέγων, των παιδιών που λιποθυμούν, η Κυβέρνηση αυτή δεν πρέπει να έχει κανένα μέλλον. Οι εργαζόμενοι και ο λαός μας με τους αγώνες τους δεν θα επιτρέψουν τη συνέχιση αυτής της πολιτικής.
Κύριοι της Κυβέρνησης και της Συγκυβέρνησης, όσο πιο γρήγορα φύγετε, τόσο πιο λίγες θα είναι και οι καταστροφικές συνέπειες για τη χώρα μας. Σε αυτό θα συμβάλουμε σαν ΣΥΡΙΖΑ-Ενωτικό Κοινωνικό Μέτωπο με όλες μας τις δυνάμεις και μέσα και έξω από τη Βουλή.
Στην Ελλάδα των ληγμένων τροφίμων που πρέπει να καταναλώσουμε, των ενεχυροδανειστηρίων, των μισθωτών και των συνταξιούχων που ο μισθός τους και η σύνταξή τους δεν φτάνει για το πρώτο πενθήμερο, των αστέγων, των παιδιών που λιποθυμούν, η Κυβέρνηση αυτή δεν πρέπει να έχει κανένα μέλλον. Οι εργαζόμενοι και ο λαός μας με τους αγώνες τους δεν θα επιτρέψουν τη συνέχιση αυτής της πολιτικής.
Κύριοι της Κυβέρνησης και της Συγκυβέρνησης, όσο πιο γρήγορα φύγετε, τόσο πιο λίγες θα είναι και οι καταστροφικές συνέπειες για τη χώρα μας. Σε αυτό θα συμβάλουμε σαν ΣΥΡΙΖΑ-Ενωτικό Κοινωνικό Μέτωπο με όλες μας τις δυνάμεις και μέσα και έξω από τη Βουλή.

Αθήνα, 11/10/2013

Πέμπτη, 10 Οκτωβρίου 2013

ΚΑΙΡΟΣ: Συνάντηση με το Τμήμα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ

                                                             






Χολαργός 10-10-2013

                                                                                                                 
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Στο πλαίσιο υλοποίησης αποφάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου πραγματοποιήθηκε σήμερα Πέμπτη [10 Οκτωβρίου 2013] στο κτίριο της Βουλής των Ελλήνων συνάντηση κλιμακίου του, στο οποίο συμμετείχαν οι  Α. Αργυρόπουλος, Γ. Παπαδόπουλος, Δ. Μόσχος, Β. Ξυδιάς και Γ. Καπετανάκης, με αντιπροσωπεία της Θεματικής Επιτροπής Θρησκευμάτων του Τμήματος Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ που την αποτελούσαν οι Γιάννης Αμανατίδης, βουλευτής Α΄Θεσσαλονίκης και υπεύθυνος Κ.Ο για τα Θρησκεύματα, Μάκης Λυκόπουλος, υπεύθυνος συντονιστής θεματικής  Θρησκευμάτων και Κώστας Αλεξίου , μέλος θεματικής Θρησκευμάτων.
Οι εκπρόσωποι του συλλόγου μας ενημέρωσαν τα μέλη του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με το ιστορικό ίδρυσης του ΚΑΙΡΟΥ και τους σκοπούς του συνδέσμου,  ενώ στη συνέχεια ακολούθησε διεξοδική συζήτηση που αφορούσε στο περιεχόμενο, τη φυσιογνωμία και τη διδακτική του μαθήματος των Θρησκευτικών στο σημερινό δημόσιο σχολείο.
Η συζήτηση έγινε σε κλίμα ουσιαστικής κατανόησης με αποτέλεσμα οι δύο αντιπροσωπείες να καταλήξουν σε συμφωνία για την επανάληψη της συνάντησης, ώστε να δοθεί συνέχεια με την ανάλυση και εμβάθυνση  καίριων και ανοιχτών ζητημάτων αμοιβαίου ενδιαφέροντος.

                                                                                       Από το Δ.Σ

Πέμπτη, 3 Οκτωβρίου 2013

Ανδρέας Χ. Αργυρόπουλος:Ένα βιβλίο επικίνδυνο




Ο Κινέζος, Ο Θεός και η μοναξιά - Από την παρουσίαση Βιβλίου στην Αθήνα(4-2-2012)







     Η ζωή, φίλες και φίλοι, αποκτά  νόημα από τους ανθρώπους που συναντάμε. Είμαι πολύ χαρούμενος που μετά από χρόνια βρέθηκα από κοντά (αν και δε νομίζω να είχαμε χαθεί πνευματικά)με τον π. Χαράλαμπο. Τον πρωτογνώρισα το διάστημα που ήταν φοιτητής στην Εκκλησιαστική Ακαδημία. Εκείνη την εποχή, με μια ομάδα ριζοσπαστικοποιημένων  πολιτικά χριστιανών εκδίδαμε  ένα περιοδικό με τίτλο « Έξοδος στην κοινωνία και τη ζωή». Το συγκεκριμένο έντυπο και η θεματολογία του, από ό,τι φάνηκε  του είχε προκαλέσει το ενδιαφέρον. Έτσι  ο π. Χαράλαμπος νεαρός τότε μου τηλεφωνούσε συχνά και μου εξέθετε τις αγωνίες, την ανησυχία και τους προβληματισμούς του για ότι συνέβαινε στην κοινωνία και την Εκκλησία. Εκείνο που τον σκανδάλιζε περισσότερο ήταν η αδιαφορία αυτών που δήλωναν χριστιανοί , για τους φτωχούς, τους νέους, τους φυλακισμένους, τους  περιθωριακούς. Δεν άντεχε την υποκρισία ,την τυπολατρία, τον καθωσπρεπισμό. Φαινόταν ότι δεν το ρωτούσε από ‘’ακαδημαϊκό’’ ενδιαφέρον αλλά ότι πονούσε για τον άλλο. Κουβαλούσε την τρέλα του χριστιανού. Να πω την αμαρτία μου, μου ακουγόταν περίεργο φοιτητής εκκλησιαστικής ακαδημίας να έχει τέτοιους προβληματισμούς . Δεν είχα συνηθίσει κάτι παρόμοιο σε αυτούς τους κύκλους. Έλεγα μέσα μου, «Κληρικούς σαν τον Χαράλαμπο θέλουμε, θα αντέξει αυτός ο άνθρωπος εκεί μέσα ή θα την κάνει;». Ευτυχώς δεν την έκανε… Μετά από χρόνια λοιπόν, βρεθήκαμε.  Το βιβλίο αυτό για μένα είναι μια μεγάλη συνάντηση, μια ευλογία αλλά και μια ελπίδα.
     Ο π. Χαράλαμπος εκπροσωπεί το κομμάτι εκείνο της Εκκλησίας που δε ζει στην κοσμάρα του  αλλά μέσα στη κοινωνία, αγωνιά για την πορεία του κόσμου, διαλέγεται χωρίς να εκκοσμικεύεται  .Δυστυχώς κάποιοι θεωρούν την Εκκλησία ιδιοκτησία τους, την εκλαμβάνουν ως ιδεολογία ,ως παράταξη ή ακόμα και ως κομματικό φορέα που οφείλουν να υποστηρίξουν με το χυδαιότερο τρόπο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο τρόπος  στήριξης  του πολύ γνωστού ιερωμένου που φυλακίστηκε το τελευταίο διάστημα ,δίκαια ή άδικα ,δεν είναι αυτό το θέμα μας τώρα. Αυτό που σόκαρε  πολλούς και εμένα προσωπικά είναι η δημόσια τοποθέτηση επισκόπου, ο οποίος φέρεται να δήλωσε: «Πρέπει να τον υποστηρίξουμε γιατί είναι ένας από μας.»Το «ένας από μας» έχει δύο ερμηνείες, η μια είναι η τραγική διαπίστωση ότι «όλοι αυτής της ποιότητας είμαστε», και η δεύτερη ,είναι ένας από μας του κλειστού «κομματικού-εκκλησιαστικού» χώρου… Όπως δηλαδή ένα κόμμα προσπαθεί να καλύψει ένα στέλεχός του που αποκαλύπτεται ότι έχει εμπλακεί σε «περίεργες» ιστορίες ή μια μασωνική στοά ένα μέλος της,  κατά τον ίδιο τρόπο λειτουργούμε κι εμείς. Όταν άκουσα τη φράση «ένας από μας» αναρωτήθηκα πόσα μέλη της Εκκλησίας, και θα μείνω στους κληρικούς, δε θα πάω στους λαϊκούς, στηρίχτηκαν από τη θεσμική εκκλησία  όταν τους δίωκαν για τις ιδέες τους ,για τη δράση τους, για τους αγώνες τους; Επειδή ο π. Χαράλαμπος είναι από την Κρήτη θα αναφέρω δύο περιπτώσεις από εκεί. Η πρώτη  είναι ,του γνωστού στους  παλαιότερους από τους παρόντες, του παπά-Γιώργη Πυρουνάκη. Ιερέας –σύμβολο που τίμησε το ράσο του τα χρόνια της δικτατορίας και  όχι μόνο. Άνθρωπος θυσίας και προσφοράς .Για δεκαετίες υπηρέτησε την Εκκλησία και το λαό με κάθε τρόπο. Και όμως, όταν διαφώνησε με τη Διοίκηση της Εκκλησίας έφτασαν στο σημείο να του στερήσουν τη Θ. Κοινωνία. Αυτός δεν ήταν «ένας από μας»; Η  δεύτερη περίπτωση είναι από την περιοχή που διακονεί ο π. Χαράλαμπος. Ο παπά –Γαβαλάς συνελήφθη τα χρόνια της επταετίας για αντιδικτατορική δράση. Φυλακίστηκε για πολλούς μήνες, βασανιζόταν καθημερινά από τους φύλακες του και όμως ουδείς από την επίσημη Εκκλησία τον στήριξε ούτε τον επισκέφθηκε στη φυλακή . Η δράση του δεν αναφέρθηκε ποτέ σε κανένα χριστιανικό  περιοδικό και δε διδάχθηκε σε κανένα κατηχητικό σχολείο…. και όμως  « ήταν ένας από εμάς».
Με το βιβλίο του ο π. Χαράλαμπος μας θυμίζει την αντίφαση που κυριαρχεί πολλές φορές σε μας που είμαστε μέλη της Εκκλησίας. Από τη μία μεριά θεωρούμε την Εκκλησία κλειστό ιερατικό club  ή χώρο πιστοποιημένα σεσωσμένων ,από την άλλη μας αρέσει να λέμε, ότι όλοι είμαστε Εκκλησία όχι από διάθεση να αγκαλιάσουμε όλο τον κόσμο αλλά για να χρησιμοποιήσουμε  τα όποια ποσοστά (το αγαπημένο μάλιστα νούμερο κάποιων ιεραρχών και των αφελών χειροκροτητών τους είναι το 97% )για να δηλώσουμε, ως Ορθόδοξοι, απόλυτη πλειονότητα άρα και απόλυτη εξουσία επί των συμπολιτών που εκπροσωπούν κάτι το διαφορετικό από μας .
 Για το  συγγραφέα μας , και οι  ήρωες  του βιβλίου του είναι Εκκλησία. Ο «τρελός» η  τραγουδιάρα , ο παπά- σύντροφος, οι αναρχικοί έξω από τις φυλακές, ο κινέζος, ο Νίκος με το Βασίλη στο πορνείο,(εκπληκτική ιστορία αγάπης αληθινής, όχι αγαπολογίας της πλάκας) η μικροπαντρεμένη κοπελιά με το φιλί της Ανάστασης… Ο π. Χαράλαμπος γυρνάει την πλάτη στην κακομοιριά του ηθικιστικού καθωσπρεπισμού, και στη «δηθενίλα» των ατσαλάκωτων χριστιανών.
Δε νοιάζεται για την πάρτη του, ούτε για την προβολή του. Είναι κόντρα σε αυτούς που πουλάνε πίστη και πατρίδα για να καλύψουν την ανεπάρκειά τους. Δεν ενδιαφέρεται  να κερδίσει  αλλά να δώσει. Στην ιστορία που αναφέρει στο βιβλίο, με την κηδεία του πλούσιου ,ο παπάς δεν αρνήθηκε τις τελετές που έπρεπε να γίνουν  γιατί ήξερε ότι κάτι θα κερδίσει από την οικογένεια ,όπως και όλη η κοινωνία κέρδιζε. Είναι εκπληκτική ατάκα αυτή .
Εκπροσωπεί ένα κομμάτι της Εκκλησίας που έχει  « κατέβει από το συννεφάκι του». Το συννεφάκι μας βολεύει εμάς …και τους θεολόγους και τους κληρικούς. Τί πιο εύκολο και ανώδυνο από το να απευθύνεσαι σε ένα κοινό άβουλο, παρατημένο από τη ζωή, ανθρώπους ανασφαλείς, φοβικούς πλην όμως «ηθικούς και καθώς πρέπει».
Κάποτε μου είπε ένας θεολόγος: «Κύριε σύμβουλε, υπάρχει ένα τμήμα της Γ’ Λυκείου που δεν μπορώ να κάνω μάθημα, δεν έχω καμία διάθεση. Εκεί μέσα είναι όλοι αριστεροί και άθεοι». Λίγα χιλιόμετρα πιο πέρα στο επόμενο σχολείο ο συνάδελφός του τα έβλεπε εντελώς διαφορετικά: «Πόσο χαίρομαι, κύριε σύμβουλε, έχω μία τάξη που οι περισσότεροι  είναι αναρχικοί, άθεοι και αμφισβητίες. Εκεί κάνω το πλέον ενδιαφέρον  μάθημα. Είναι οι πιο δημιουργικές ώρες της εβδομάδος». Αυτή είναι η άλλη θεολογία ,αυτή που διαλέγεται. Που πατάει στα πόδια της. Που αγνοεί το φόβο, που είναι ακομπλεξάριστη.
Μας βολεύει όμως να είμαστε με ανθρώπους υποταγμένους στη μοίρα που τη βάφτισαν Θεό, με ανθρώπους που έμαθαν να σέρνονται πίσω από «φωτισμένους» γεροντάδες κάθε είδους και κατηγορίας με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που θα σέρνονταν πίσω από τον αρχηγό κάποιας  θρησκευτικής σέχτας ή ακραίας αίρεσης. Εκεί θα μας  πείραζε, επειδή όμως ο τρόπος που σέρνονται είναι «ορθόδοξος», δεν μας πειράζει.
Ο π. Χαράλαμπος  διαλέγεται και συναντιέται  με τον άλλο. Ρισκάρει, σχοινοβατεί. Δεν αρκείται σε ερμηνείες που τον βολεύουν. Δεν μένει σε απλές διαπιστώσεις. Δεν του αρκούν. Του αρέσουν τα ζόρικα, τα δύσκολα, οι ανατροπές. Δεν κλείνει τα μάτια μπροστά στον πόνο, στα αδιέξοδα, δε στρίβει στη γωνία. Μέσα από τις σελίδες του βιβλίου κοντράρεται με ένα χριστιανισμό του φόβου ,του ελέγχου, της τιμωρίας των τύψεων ,των ενοχών ,της Κόλασης, ένα χριστιανισμό που στερεί από τους ανθρώπους τη χαρά της ζωής. Ένα χριστιανισμό που υπήρξε η αιτία του αθεϊσμού στην Ευρώπη. Διαβάζοντας το βιβλίο, μου ήλθε στο νου αυτό που έλεγε ο Ολιβιέ  Κλεμάν: «Η θρησκεία της νίκης πάνω στην Κόλαση, έγινε κάποια  στιγμή η θρησκεία της Κόλασης». Και με αυτή τη θρησκεία ο συγγραφέας κοντράρεται. Το βιβλίο αυτό πρέπει να αποφεύγεται από χριστιανούς «αναπαυμένους»  στην ασφάλειά τους, θρησκευόμενους της «ηθικής και της τάξεως», κληρικούς που χειροτονήθηκαν με μόνο σκοπό να γίνουν επίσκοποι και από  fun ενός «μαγικού και μοιρολατρικού χριστιανισμού». Είναι καλό γιατί είναι « επικίνδυνο» όπως επικίνδυνος είναι και αυτός που το έγραψε. Το τραγουδάκι από τις ΤΡΥΠΕΣ το λέει πολύ όμορφα: «Είναι επικίνδυνοι όλοι αυτοί
Οι ονειροπόλοι, οι χαμένοι, οι τρελοί
Είναι επικίνδυνοι όλοι αυτοί
Θα έπρεπε κιόλας να χουν ήδη συλληφθεί
Είναι επικίνδυνοι όλοι αυτοί
Οι μεθυσμένοι απ το Θεό, οι εθισμένοι στη ζωή
Είναι επικίνδυνοι όλοι αυτοί
Θα έπρεπε κιόλας να χουν ήδη συλληφθεί»
Τις προάλλες που μίλησα μετά από χρόνια ,με τον παπά –Χαράλαμπο στο τηλέφωνο μου λέει κάποια στιγμή: «Χάρηκα πολύ που σε άκουσα. Πέρασαν τόσα χρόνια και δεν έχεις αλλάξει καθόλου».(Αναφερόταν μάλλον στην τρέλα που κουβαλάω).Προσωπικά θα ήθελα να του πω :  «ευτυχώς μετά από χρόνια έχεις γίνει χειρότερος, δηλ. πιο χριστιανός».

Αδελφέ μου π. Χαράλαμπε, μπορώ να σου πω ξεκάθαρα… ΠΑΟΚ είσαι!!!!!!!!
















Η πρόσκληση της εκδήλωσης




Εκδόσεις "ΑΡΜΟΣ" 

Με χαρά σας προσκαλούμε στην παρουσίαση του βιβλίου

του π. Χαράλαμπου Παπαδόπουλου

Ο ΚΙΝΕΖΟΣΟ ΘΕΟΣ ΚΑΙΗ ΜΟΝΑΞΙΑ

που θα γίνει στο βιβλιοπωλείο του Αρμού

(Μαυροκορδάτου 11, 106 78, Αθήνα)

το Σάββατο 4 Φεβρουαρίου 2012, στις 18.00

Για το βιβλίο θα μιλήσουν

Ανδρέας Αργυρόπουλος,θεολόγος

Νικήτας Καυκιόςψυχολόγος

και ο π. Χαράλαμπος Παπαδόπουλος.

Αποσπάσματα θα διαβάσει η θεατρολόγος - μουσικός

Έφη Μαστορίδη.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...