Τρίτη 31 Μαΐου 2011

Γιώργος Κουτσοδιάκος:Τα σκυλιά των πλουσίων περνάνε καλύτερα από τα παιδιά των φτωχών ;



Εκεί που ο φτωχός Λάζαρος συναντιέται με την Χαναναία *



Ανάμεσα στη  γνωστή  παραβολή του Χριστού για τον  ανώνυμο πλούσιο και τον επώνυμο φτωχό  Λάζαρο  και στην συνάντηση  Του με την Χαναναία γυναίκα, περίοπτη θέση κατέχουν και κάποια χαριτωμένα (αγαπητά σε όλους μας)  κατοικίδια που περιμένουν από τα χέρια μας την τροφή  τους… Τα σκυλιά.
Τι σχέση όμως  μπορούν  να έχουν ο φτωχός Λάζαρος με την Χαναναία γυναίκα και ο ανώνυμος  πλούσιος με  τα σκυλιά ;  Ας μην πάει ο νους καταρχήν αμέσως σε οποιαδήποτε υπαρκτή  διαχρονική ταξική διαφορά. Όχι ότι θα το προσπεράσουμε σαν να μην  υπήρχε ή να μην  υπάρχει ταξική διαφορά ανάμεσα στους ανθρώπους... αλλά, τα πάντα στην εν Χριστώ ζωή κρίνονται αρχικά  με θεολογικά  κριτήρια και κατόπιν με κοινωνικά κτλ.
Ο Χριστός  αδιάκοπα μιλάει με παραβολές για τα καθημερινά κοινωνικά προβλήματα των ανθρώπων ανατρέποντας τα ιδιωτικά - θεολογικά τους κριτήρια, για την υπάρχουσα ζωή και  ιδιαίτερα για αυτήν που θα έρθει με την Βασιλεία του, στα έσχατα!

Έτσι για τον ανώνυμο πλούσιο της παραβολής τα ψίχουλα που έπεφταν από το τραπέζι του και  «τάιζαν» τον φτωχό Λάζαρο, μπορεί να φαίνονταν στα δικά του μάτια ως φιλανθρωπία, κάτι σαν φιλόπτωχο έργο.

Στα ανυπόφορα έσχατα του ο πλούσιος  αναγνωρίζει τον φτωχό μα και  μακάριο Λάζαρο. Εκεί που όμως θα νόμιζε κανείς ότι ο ανώνυμος πλούσιος θα πονούσε για όλους τους ατάιστους φτωχούς του κόσμου... το μόνο που τον πονάει είναι η συγγένεια του... οι πέντε αδελφοί του. Ο πλούσιος  ενδιαφερόταν να μην  χάσουν τα αδέλφια του την σωτηρία τους, τα καλά τους έργα, τον ουράνιο μισθό τους, την παραδείσια μακαριότητά τους... και ας εξακολουθούν οι  υπόλοιποι φτωχοί του κόσμου να πεινάνε. Κοντολογίς η οικογένειά μας να σωθεί δια των καλών μας έργων  και οι υπόλοιποι ας είναι πρόβλημα αλλουνού.

Ο Χριστός είναι αυτός που μας γνωρίζει στο εδώ και τώρα και είναι Αυτός ο ίδιος που θα μας  ελέγξει  στα  έσχατα για την (στενάχωρη)  πυρηνική οικογενειακή  μας σωτηριολογία.

Τα κατοικίδια του πλουσίου μάλλον περνάγανε καλύτερα  και το μόνο που τους έλκυε κοντά στον φτωχό Λάζαρο ήταν το αίμα που έβγαινε από τις πληγές του... Προφανώς αν ήταν λίγο παραπάνω πεινασμένα... ίσως και  να τον έτρωγαν ολόκληρο...

Ένα άλλο σκηνικό  στην  Καινή Διαθήκη  δείχνει τον  Χριστό να  αναχωρεί  για την περιοχή της Τύρου και της Σιδώνας και να συναντιέται με μια γυναίκα Χαναναία που είχε βγει από τα όρια της περιοχής της και εκλιπαρούσε να θεραπευθεί  από δαιμόνιο η κόρη της. Ο Χριστός δεν της απαντούσε,  μέχρι που την αποκάλεσε σκυλί. Η πονεμένη  Χαναναία δεν αρνιέται την ιδιότητα του σκυλιού  και απαντάει ότι περιμένει σαν το σκυλί να πέσουν τα ψίχουλα από τα τραπέζια των  κυρίων της (του λαού  Ισραήλ) για να φάει από τα ψίχουλα και όχι από το καρβέλι. Ο Χριστός στο πρόσωπο της Χαναναίας συναντάει τον μακάριο φτωχό Λάζαρο και για την μεγάλη  πίστη της   ελευθερώνει  την κόρη της  από το δαιμόνιο.
Η Χαναναία συντετριμμένη δεν ντροπιάζεται να αναγνωρίσει τον εαυτό της σαν ένα  σκυλί που ζητάει τα ψίχουλα που πέφτουν από τα τραπέζια των κυρίων, των πλουσίων, των «σωσμένων»  παιδιών της Βασιλείας του  Θεού. Ο φτωχός Λάζαρος είναι μια θέση ακόμα πιο κάτω από τα σκυλιά και περιμένει να πέσουν τα ψίχουλα από το τραπέζι του πλουσίου... του παιδιού του Θεού που έχει  τον Νόμο και τους Προφήτες (θα μπορούσαμε να πούμε το Ευαγγέλιο σήμερα για τους Χριστιανούς) και αρκείται στην απόδοση μιας ατομικο-οικογενειακής  σωτηρίας.
Αν τελικά ο Χριστός δεν έλεγε μόνο το συγκλονιστικό «αν δεν γίνεται σαν τα  παιδιά  δεν θα μπείτε στην Βασιλεία του Θεού...»1  και πρόσθετε επίσης κάτι ακόμα πιο συγκλονιστικό... «αν δεν γίνεται σαν τα σκυλιά Λάζαρο και Χαναναία δεν θα μπείτε στην Βασιλεία του Θεού...» ; Ποιος θα μπορούσε να το αντέξει άραγε; Ευτυχώς όμως, δεν είπε άμεσα κάτι τέτοιο, οπότε μπορούμε να αναπαυόμαστε στη σωτηρία μας και  να ονειρευόμαστε την εσχατολογική μακαριότητά μας. Στο αρχικό ερώτημα λοιπόν του τίτλου, για το αν περνάνε καλύτερα τα σκυλιά των πλουσίων  από τα παιδιά των φτωχών... νομίζω ότι η απάντηση γέρνει δραματικά στις μέρες μας  υπέρ του πρώτου.

Για το  Εκκλησιαστικό Σώμα  όμως τα σκυλιά (όλοι αυτοί που πεινούν και διψούν  την δικαιοσύνη του Θεού, το θέλημά του...) 2 ταυτίζονται στο εδώ  και τώρα με τον Χριστό και στα έσχατα θα εξακολουθούν να ζουν με Αυτόν... Και θα ζουν επίσης με τον Χριστό και όσοι τάισαν αυτούς τους μικρούς και ασήμαντους, τους μη όντες, τους ανύπαρκτους, όλα αυτά τα  «σκυλιά»  της Βασιλείας του Χριστού.

Ας μην  παραμείνουμε αυτάρκεις  στις όποιες  φιλανθρωπίες (που όντως υπάρχουν)  ή στις όποιες πολυτελείς μας ανησυχίες (που όντως υπάρχουν και αυτές!), γιατί ο Χριστός θα συνεχίζει να ψάχνει μέσα στη νύκτα  για να καλύψει τα κενά του εσχατολογικού τραπεζιού... με  του κόσμου τους παρίες.


*   Λουκάς 16 : 19-31,  Ματθαίος 15 : 21-28.
1.  Ματθαίος 18 : 2-5
2.  Ματθαίος 5: 6

Χρυσόστομος Σταμούλης :H αφαίμαξη του ονείρου και της ελπίδας...Μια συνέντευξη στο δημοσιογράφο Γιώργο Μητράκη


H αφαίμαξη του ονείρου και της ελπίδας...Μια συνέντευξη στο δημοσιογράφο Γιώργο Μητράκη

.
Μια συνέντευξη στο δημοσιογράφο Γιώργο Μητράκη
για την εφημερίδα "Αγγελιοφόρος"

1. Στο νέο βιβλίο σας «Έρως και θάνατος» μιλάτε για θεολογική ειδωλολατρία. Τι ακριβώς εννοείται και πόσο εύκολο είναι ένας καθηγητής της Θεολογικής σχολής να θίγει ένα τέτοιο ζήτημα;

Η  ειδωλολατρία είναι μια ασθένεια, ένα πολύτροπο και πολυκέφαλο τέρας, που χτυπά την πόρτα κάθε ζωντανού οργανισμού που παλεύει για το αυτονόητο, την βρώση και πόση  της  αληθινής ζωής. Εάν θεωρήσουμε ότι αληθινή ζωή για τη θεολογία είναι οτιδήποτε επιτρέπει την αποκάλυψη εκείνου του προσώπου που άλλαξε την ιστορία του κόσμου, τουτέστιν του προσώπου του Χριστού, ειδωλολατρία –θεολογική ειδωλολατρία- είναι οτιδήποτε απομακρύνει το θεολογικό σώμα από τη θέαση τού προσώπου του και ως εκ τούτου την κοινωνία τού τρόπου του.  Ως μέσον για την πραγμάτωση τούτης της θεολογικής ειδωλολατρίας επιστρατεύεται και χρησιμοποιείτε πάντα η απροϋπόθετη επιστροφή στο παρελθόν, γεγονός που επιβάλλει την εξάντληση των δυνατοτήτων της θεολογίας στα όρια μιας ιστορίας που στην καλύτερη περίπτωση φτάνει μέχρι τον 14ο αιώνα και τη θεολογία του αγίου Γρηγορίου του Παλαμά. Πέραν αυτού ουδέν. Μια τέτοια όμως θεολογία που ιεροποιεί το παρελθόν αδυνατεί να αναμετρηθεί με το παρόν και ως εκ τούτου αποκαλύπτει την αδυναμία, εάν θέλετε τη νεκροφάνεια ενός σώματος, που επειδή έμαθε τη μη ζωή το τρομάζει η πραγματική ζωή. Αποκαλυπτική μιας τέτοιας πραγματικότητας είναι η εκ μέρους τής θεολογίας αντιμετώπιση, στις περισσότερες περιπτώσεις κακοποίηση, των οριακών θεμάτων του έρωτα και του θανάτου, με άμεσο στόχο –ενσυνείδητο ή ασυνείδητο δεν έχει σημασία- τη συνέχιση και στήριξη της πορνικής εξουσιαστικότητας, που γεννά δύναμη και ισχύ∙ πραγματικότητες ασύμβατες με το σκάνδαλο του Σταυρού που γεννά  εκείνη την οντολογική ευαισθησία, που σε κάνει να θέλεις να αγκαλιάσεις τον κόσμο όλο.   
2. Ως μουσικός αναφέρεστε συχνά σε θεολογικά ζητήματα μέσα από τα τραγούδια. Στο τελευταίο βιβλίο σας υπάρχει αναφορά στην ταινία «Οι ζωές των άλλων». Οι λεγόμενες λαϊκές μορφές τέχνης αποτελούν για σας «όχημα» για να επικοινωνήσουν τα μηνύματα και τα νοήματα που θέλετε;

Η διάθεσή μου να αντλώ από όλες τις πηγές του σύγχρονου πολιτισμού δείχνει στο βάθος τη θεολογική μου αίσθηση, που πιστεύει πως τούτος ο κόσμος είναι στο σύνολό του αποτέλεσμα της δημιουργικής ενέργειας του Θεού. Και δεν μπορώ να καταλάβω γιατί μια τέτοια μεθοδολογία, που συναντά κανείς στην «Εξαήμερο» του Βασιλείου για παράδειγμα ή στο «Περί κατασκευής  ανθρώπου» έργο του Γρηγορίου Νύσσης και τέμνεται με τον τρόπο  της  νεότερης φιλοσοφικής πρωτοπορίας δημιουργεί τόσα προβλήματα και ερωτήματα.  Δεν χωρά καμία αμφιβολία ότι μια τέτοια προσπάθεια είναι προσπάθεια υψηλού ρίσκου, προκειμένου να διακρίνει κανείς τα ζιζάνια από το στάρι, αλλά εάν πιστεύουμε ότι οι αγαθοί καρποί του σύγχρονου πολιτισμού στο σύνολό του είναι αποκαλύψεις του ιδίου Πνεύματος, τότε δεν έχουμε άλλη επιλογή από την ανάληψη του κινδύνου. Και ας μη ξεχνάμε πως το μέγα πρόβλημα είναι να βυθιστεί το καράβι στο λιμάνι και εξάπαντος όχι  στην ανοιχτή θάλασσα. Ως εκ τούτου η πρόσληψη των οποιωνδήποτε μορφών τέχνης προκειμένου να αποκαλυφθεί το πρόσωπο του Χριστού εδώ και τώρα αποτελεί συνέπεια και επιταγή του μυστηρίου της ενανθρωπήσεως, της προσλήψεως δηλαδή εκ μέρους του Θεού Λόγου ολάκερης της ανθρώπινης φύσης, μιας φύσης εντελώς διαφορετικής από τη δικιά του, προκειμένου να κοινωνήσει τη δόξα του και να αποκαλυφθεί στο σύνολό του το μυστήριο της απροϋπόθετης και συνεπώς τρελής αγάπης.  
3. Στο αμέσως προηγούμενο βιβλίο σας «Η γυναίκα του Λωτ και η σύγχρονη Θεολογία» γράφετε πάλι για «νέα ειδωλολατρία». Τελικά πόσο πολύ έχει αλλοτριωθεί σήμερα η ορθόδοξη πίστη; 

Καταρχήν να σημειώσω πως η αλλοτρίωση δεν είναι απομάκρυνση από τη ζωή και τα κεκτημένα μιας ιστορικής και ιδανικής κοινότητας. Τέτοια κοινότητα δεν υπήρξε ποτέ. Ακόμη και η πρώτη χριστιανική κοινότητα στην ιστορία του πολιτισμού, η κοινότητα των μαθητών, είχε εντός της έναν Ιούδα. Η αλλοτρίωση αφορά στην απομάκρυνση της κοινότητας, της κάθε ιστορικής κοινότητας, από τη ζωή ενός προσώπου, του προσώπου του Χριστού εντός της κοινότητας. Συνεπώς η αλλοτρίωση δεν είναι μια καινούργια πραγματικότητα, αλλά μια ασθένεια που συνοδεύει την Εκκλησία από τις πρώτες στιγμές της δημιουργίας της. Το πρόβλημα ως εκ τούτου δεν είναι η αλλοτρίωση, αλλά η απουσία εκείνης της διάθεσης που θα οδηγήσει στο ξεπέρασμά της. Η απουσία διάθεσης για τη λειτουργία του πολιτισμού της σάρκωσης. Τουτέστιν η εμμονή σε καθεστωτικές νοοτροπίες και πρακτικές που μετατρέπουν το εκκλησιαστικό σώμα σε σύστημα που αντιμάχεται το πρόσωπο, αντίστοιχο των οποιωνδήποτε σκληρών συστημάτων της ιστορίας, όπως ο υπαρκτός σοσιαλισμός (σε ένα τέτοιο πλαίσιο χρησιμοποιείται στο βιβλίο μου «Έρως και θάνατος» η εξαιρετική ταινία «Οι ζωές των Άλλων»), για παράδειγμα, ή ο κυρίαρχος σήμερα καπιταλισμός, στο βωμό των οποίων θυσιάζεται ο άνθρωπος και η ανθρωπινότητά του.  
4. Θεωρείτε σε γενικές γραμμές τον σύγχρονο θεολογικό λόγο ξύλινο; 

Στις περισσότερες περιπτώσεις ναι. Δυστυχώς υπάρχουν φορές που κανείς νιώθει πως υπηρετεί ένα αντικείμενο που δεν αφορά κανέναν. Ο θεολογικός λόγος έχει χάσει σήμερα την παρεμβατική και δημιουργική του ταυτότητα, υπεύθυνη κατά καιρούς για την έλαμψη του πνεύματος και τη νοηματοδότηση της ζωής στο σύνολό της.  Και είναι τούτη η αλήθεια, είναι τούτη η Καπερναούμ, που επιβάλλει σήμερα τη στροφή μας σε άλλες πηγές, ζωντανές και ως εκ τούτου ικανές μέσα στην ελαχιστότητά τους να αποκαλύψουν το θαύμα της συνάντησης ενός κόσμου και με έναν κόσμο που του έχει στερηθεί το δικαίωμα στην ελπίδα και το όνειρο. Το αυτονόητο δικαίωμα του καθ’ ημέραν άρτου και οίνου, της φιλίας και της κοινωνίας, της ίδιας της ζωής.  
5. Η σημερινή εικόνα και λειτουργία της εκκλησίας σε επίπεδο ενορίας και γειτονιάς πόσο βοηθάει να περάσουν τα μηνύματα της στους νεότερους ανθρώπους;

Όχι πολύ. Δυστυχώς και εδώ πρέπει να τονίσω, πως το ενοριακό μοντέλο της Εκκλησίας σήμερα παραπαίει, παραπατά. Και τούτο διότι παραπατά, όπως ήδη είπα, η ίδια η Εκκλησία και η θεολογία της. Τα ενοριακά κέντρα σήμερα, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων που επιβεβαιώνουν τον κανόνα, κλείνουν και ερημώνουν και η Εκκλησία μετατρέπεται σε βιομηχανία παραγωγής απρόσωπων μυστηρίων, όπου ο άνθρωπος μπαίνει ξένος και βγαίνει δυο φορές ξένος.  
6. Πως σχολιάζετε την μόνιμη συζήτηση περί διαχωρισμού κράτους - εκκλησίας στην Ελλάδα;

Έχω την αίσθηση ότι το όλο θέμα κρύβει μια μεγάλη υποκρισία. Τόσο από την πλευρά της Πολιτείας όσο και από την πλευρά της Εκκλησίας. Η διατήρηση και συντήρησή του τόσα χρόνια αποκαλύπτει τη διαπλοκή των εξουσιών και την αδυναμία ανάληψη της ευθύνης που αναμένει ο κόσμος. Η εξάρτηση τελικά αποδεικνύεται συστατικό της φύσης μας.

Δευτέρα 30 Μαΐου 2011

π.Λίβυος :Το όνομα του γέλιου



Προχωρημένη ώρα. 12:00π.μ. Στο κρατικό κανάλι προβάλλεται για πολλοστή φορά η εξαιρετική ταινία «Το όνομα του Ρόδου».
Την έχω δει αρκετές φορές. Έχω ξεχάσει πόσες. Ωστόσο αυτό δεν με εμποδίζει να την δω ακόμη μια. Είναι τόσο σπουδαία ταινία που με χαρά την ξαναβλέπω όσο χρειαστεί η ψυχή μου. Βέβαια όπως όλες οι κινηματογραφικές μεταφορές βιβλίων, υστερεί από την μελέτη του βιβλίου. Ωστόσο ως ταινία είναι σημαντική.
Ο Μεσαιωνικός κόσμος, η μεσαιωνική κοινωνία, ο άνθρωπος της. Φόβος, ενοχές, ανασφάλεια, μυστικοπάθεια, δεισιδαιμονία, προκατάληψη και πολύ σκοτάδι σε όλα τα επίπεδα. Ένας άνθρωπος δίχως πρόσωπο. Δίχως αυτοαξία. Ένας Θεός τιμωρός, δυνάστης και δικαστής, χαιρέκακος και εκδικητικός που αρέσκεται να κολάζει ανθρώπους. Μια εκκλησία εξουσιαστική, ληστρική, μισάνθρωπη, δεκανίκι των κοσμικά ισχυρών.
Βρισκόμαστε στον 14ο αιώνα, εποχή όπου αρχίζει και αχνοφέγγει το πάθος της γνώσης, της επιστήμης, του ορθολογισμού (που εκπροσωπείται στο βιβλίο από το Δάσκαλο και το μαθητή-αφηγητή), αλλά βέβαια η εποχή δεν είναι έτοιμη ακόμα να δεχτεί τέτοια ανοίγματα, εφόσον η κυρίαρχη ιδεολογία είναι η θρησκεία, οι αιρέσεις, η φανατισμοί, η ιερά εξέταση κ.λ.π. Βρισκόμαστε λοιπόν σ’ ένα μεταίχμιο, βρισκόμαστε επίσης σ’ ένα ιταλικό μοναστήρι όπου υπάρχει μια από τις μεγαλύτερες βιβλιοθήκες της εποχής εκείνης. Μοναστήρι Βενεδικτίνων που συμβαίνουν φοβεροί φόνοι. Ο ένας μετά τον άλλο μοναχοί δολοφονούνται. Στην προσπάθεια να υπάρξει ερμηνεία, εξήγηση του φαινομένου, συγκρούονται δυο πραγματικότητες που τον μεσαίωνα έδωσαν πραγματικές μάχες, με θύματα ανθρώπινες ζωές. Η λογική του ανθρώπου και η θρησκευτική δεισιδαιμονία. Ο εγκλωβισμός σε παρωχημένα μοντέλα ερμηνείας και το άνοιγμα σε νέες κατανοήσεις.
Μοναχοί που πιστεύουν οτι οι φόνοι πραγματοποιούνται από τον σατανά. Άρα η λύση θα επέλθει με εξορκισμούς στην μονή και κάψιμο στην πυρά των αιρετικών μάγων μοναχών και από την άλλη μοναχοί που πιστεύουν οτι οι φόνοι διαπράττονται από κάποιο μοναχό που θέλει να κρύψει ενα σημαντικό μυστικό.
Σκέφτομαι πολλές φορές οτι εαν στην Δύση απολυτοποιήθηκε η λειτουργία της λογικής αποκλείνοτας απο τον πολιτισμό της ποικίλες διαφορετικές δυνατότητες του ανθρώπινου προσώπου, οφείλεται αποκλειστικά στην χρόνια βάναυση και δια αίματος φίμωσης της.
Εκείνο όμως που κάθε φορά με συγκλονίζει όσες φορές κι αν έχω δει την ταινία, είναι η αιτία όπου ο γηραιός μοναχός της Μονής θέλει να κρατήσει μυστικό το περιεχόμενο από το κείμενο του Αριστοτέλη. Μάλιστα φτάνει στο σημείο να εμποτίζει τις σελίδες του βιβλίου με δηλητήριο έτσι ώστε όποιος το διαβάζει ξεφυλλίζοντας να δηλητηριάζεται μέσω του σάλιου.
Τι θέλει όμως να κρύψει ο μοναχός; Τι γράφει ο Αριστοτέλης το οποίο δεν πρέπει να μάθουν οι μοναχοί;
Εκείνο που αναφέρει το «σατανικό» βιβλίο είναι οτι οι άνθρωποι πρέπει να γελάνε. Ότι οι άνθρωποι μέσα από το γέλιο και την διακωμώδηση θα πρέπει να ασκούν κριτική στις εξουσίες, στους φαντασμένους, στον εαυτό τους όταν νιώθει ότι έχει πάρει ψηλά τον αμανέ ή πολύ σοβάρεψε. Το γέλιο για τον Αριστοτέλη είναι ελευθερία από τα δεσμά της εξουσίας.
Για τον γηραιό όμως μοναχό του έργου, αλλά και πολλούς χριστιανικούς συγγραφείς των μεσαιωνικών χρόνων το γέλιο ήταν αμαρτία. Μάλιστα πολύ εκκλησιαστικοί συγγραφείς για να στηρίξουν τις κωμικοτραγικές απόψεις τους, έλεγαν ότι ο Χριστός δεν γέλασε ποτέ. Αλλά είναι αδύνατον ότι πιο γλυκό, ότι πιο όμορφο, αγνό, παρθενικό και αθώο υπήρξε στην ιστορία του κόσμου, να συνόδευε την ύπαρξη του από βλοσυρότητα και σωματικό σκοτάδι. Ωστόσο και αυτό το είπαν.
Εκείνη την εποχή αλλά και σήμερα, αρκετοί άνθρωποι πάσχοντες από την αρρώστια που λέγεται θρησκεία, πίστευαν και συνεχίζουν να πιστεύουν, ότι το γέλιο υπονομεύει την πίστη. Ότι σπέρνει την αμφιβολία. Ότι δεν ταιριάζει στους «σοβαρούς» και ηθικούς. Το κυριότερο ότι σκορπάει τον φόβο, την ντροπή, την ενοχή. Άλλωστε δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι εξουσίες και μάλιστα οι θρησκευτικές θέλουν ανθρώπους φοβισμένους και έντονα ενοχικούς. Ανίκανους να χαρούν το δώρο της ζωής. Αδύναμους και φοβισμένους που θα νιώθουν ένοχοι γιατί γεννήθηκαν. Γιατί είναι άνθρωποι. Γιατί έχουν σώμα, ορμές και συναισθήματα. Γιατί υπάρχουν.
Αμαρτία, κόλαση, διάβολος κ.α πολλά ήταν και παραμένουν μέχρι σήμερα μορφές ελέγχου και εξουσιαστικά εργαλεία στα χέρια της θρησκείας.
Πάνω σε αυτό στο ανθρώπινο μοντέλο στήνεται ο μεγαλύτερος έλεγχος και η μεγαλύτερη υποταγή. Η εξουσία της θρησκείας βασίζεται σε ότι πιο απάνθρωπο και ειδεχθές ανακαλύφθηκε ποτέ, στην μεταφυσική απειλή. Σε αυτή πάνω στήνεται καθημερινά η κατασυκοφάντηση του Θεού που φανερώθηκε στο πρόσωπου του Χριστού.
π.Λίβυος



ΘΕΟΣ ,ΚΟΣΜΟΣ & ΠΟΛΥΠΛΟΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ








ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ

ΤΙΤΛΟΣ:ΘΕΟΣ ΚΟΣΜΟΣ & ΠΟΛΥΠΛΟΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΥΠΟΤΙΤΛΟΣ:Συνεχίζοντας τον διάλογο του Ι.Prigogine
ΧΡΟΝΟΣ: 24 ΜΑΪΟΥ 2011,17:30 μ.μ.
ΤΟΠΟΣ:ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ



Επιστήμονες από όλο σχεδόν το φάσμα των θεωρητικών και θετικών επιστημών συναντήθηκαν,διαλέχθηκαν σε μια κοινή προσπάθεια που είχε ιδιαίτερη απήχηση και μεγάλο ενδιαφέρον.
Η ημερίδα επιτέλεσε τους στόχους και σκοπούς της καθώς αποτέλεσε ένα καλό παράδειγμα συλλογικότητας σε διεπιστημονικό επίπεδο καθώς και μια καλή πρόσκληση-πρόκληση για ανοιχτό διάλογο,ένα εφαλτήριο κάλεσμα για συνεχή δι-επικοινωνία.
Οι εισηγητές, επεσήμαναν την ανάγκη για συμβολή και κοινή πορεία μέσα από τις διαφορετικές ερμηνείες του Θείου αλλά και του κτιστού κόσμου των πολύπλοκων συστημάτων.Παράλληλα δόθηκε έμφαση στις έννοιες της συμπληρωματικότητας αλλά και της ανεκτικότητας μεταξύ των επιστημών.
Το πάνελ των εισηγητών είχε την ευκαιρία να διαλεχθεί με το ακροατήριο,το οποίο με αμείωτο ενδιαφέρον και ιδιαίτερη προσοχή παρακολούθησε τις εισηγήσεις και υπέβαλε ερωτήσεις με κεντρικό άξονα την σχέση Θεού και επιστήμης.
Συνοψίζοντας,το ακροατήριο αγκάλιασε την προσπάθεια συνάντησης με την παρουσία και την συμμετοχή του δίνοντας ελπίδα και αισιοδοξία για ανάλογες συναντήσεις στο μέλλον.



PRESS RELEASE

Scientists from almost all the range of sciences met,discussed in a joint effort that had particular resonance and great interest.
The workshop accomplished the goals and purposes and was a good example of teamwork in a multidisciplinary level and a good challenge,a call for open dialogue, a call for inter-communication.
The speakers pointed out the need for contribution and common path through the different interpretations of God and the created world of sofisticated systems.In addition,they emphasized the concepts of complementarity and tolerance among the sciences.
The panel of speakers had the opportunity to converse with the audience, which with close interest and attention has followed the recommendations and referred questions focusing on the relationship between God and science.
Summing up, the audience embraced the effort and giving hope and optimism for such meetings in the future.

Σάββατο 28 Μαΐου 2011

Έχει ο θεός γυρίσματα



. 




        Ο Θανάσης όταν ήταν μικρός είχε προβλήματα με τους γονείς του. Ήταν μόνο 11 χρονών αλλά λίγο η αλλαγή στην εμφάνιση του και στην συμπεριφορά του, έκαναν ολόκληρη την οικογένεια να ανησυχήσει. Κλείνονταν για ώρες στο δωμάτιο του και άκουγε  μια κασέτα με  Black Sabbath που του είχε γράψει ένας μεγαλύτερος του ξάδερφος. Την είχε λιώσει την κασέτα, αφού κάθε απόγεμα μετά το σχολείο και το γρήγορο διάβασμα που έριχνε, έβαζε το paranoid χιλιάδες φορές κι έπειτα άκουγε όλα τα τραγούδια  2 και 3 φορές το καθένα γυρνώντας συνέχεια πίσω με το κουμπάκι που έγραφε "ρέου". Πιο παλιά ο ίδιος ξάδερφος, του χε γράψει μια κασέτα με επιλογές Beatles και Stones αλλά δεν είχε πάθει το ταράκουλο που έπαθε με τους Sabbath. Ο βαρύς ήχος της κιθάρας του Iommi με τα αργόσυρτα riffs και η ηλεκτρισμένη φωνή του Ozzy τον είχαν εκτοξεύσει σε έναν άλλο κόσμο που είχε πλάσει στο μυαλό του. Σε ένα δικό του και ιδιαίτερο πλανήτη που βρίσκονταν σε απροσδιόριστο χρόνο και άγνωστο τόπο, δραπετεύοντας από την μικρή επαρχιακή πόλη που ζούσε. 
Το πρόβλημα ξεκίνησε όταν η γιαγιά του(θεός σχωρέστην) η οποία ήταν φανατισμένη με την εκκλησία, διάβασε σε κάποια απ αυτές τις παραεκκλησιαστικές κωλοφυλλάδες, πως η ροκ μουσική είναι κατασκεύασμα του "Αιώνιου Ανταγωνιστή του κυρίου" πράγμα που σήμαινε πως ο εγγονός της είχε πάρει τον δρόμο του "έξω από δω". Μην έχοντας άλλη επιλογή ο Θανάσης άρχισε να πηγαίνει στο κατηχητικό. Εκεί τα πράγματα δεν ήταν τόσο μίζερα όσο περίμενε, αφού εκεί ανακάλυψε την μαγεία των AC-DC από κάποιο παιδί που τα λέγανε λίγο καλύτερα. Δεν άργησε να ξεχωρίσει από τα άλλα παιδιά του κατηχητικού αφού στην χορωδία όπου τραγουδούσαν παιδικούς χριστιανικούς ύμνους, ο Θανάσης έκανε κάτι κορώνες–στριγκλιές αλά Brian Johnson προσπαθώντας να δώσει μια άλλη πιο ενδιαφέρουσα οπτική στους ξενέρωτους σαχλο-ύμνους. Η θητεία του στο κατηχητικό δεν πέρασε τους έξι μήνες αφού μια Κυριακή στην λειτουργία της εκκλησίας που είχε αναλάβει να κάνει το παπαδοπαίδι, άδειασε σχεδόν όλο το μπουκάλι με την μαυροδάφνη και τρέκλιζε, βαστώντας το θυμιατό λες και κουβαλούσε σακούλα με πατάτες, πολύ χαμηλά που σέρνονταν μεθυσμένο στο πάτωμα. Τότε ο παπάς έκανε παράπονα στους γονείς του και εκείνοι από ντροπή και μόνο τον σταμάτησαν από το κατηχητικό. Η γιαγιά του για ένα μήνα έβγαζε καπνούς απ τα αυτιά της.
Ο χρόνος κύλησε και ο Θανάσης μεγάλωσε. Σοβαρεύτηκε. Ανακάλυψε το punk κι όλες αυτές τις καταπληκτικές μουσικές που βγήκαν την περίοδο εκείνη. Ο απροσδιόριστος πλανήτης που είχε στο μυαλό του όταν ήταν μικρός, είχε αποκτήσει τόπο και χρόνο. Τον κατοικούσε. Τράβηξε το δικό του δρόμο έχοντας πάντα σαν απωθημένο το κρυφό του μεράκι για το θεό και τους υπαλλήλους του.


Καμιά φορά άμα συναντησεις τον Θανάση μπορεί να τον ακούσεις (μετά την απαραίτητη κατανάλωση μπύρας) να τραγουδάει το warning, γυρίζοντας πίσω σε αυτή την παράξενη περίοδο της ζωής του…


Κι αν δεν κατάφερε να κάνει καριέρα ως αγιογράφος, αφού τσακώθηκε με όλους τους επίτροπους των εκκλησιών που είχε αναλάβει να "φιλοτεχνήσει"… δεν τον πειράζει …"έχει ο θεός" λέει  …"έχει ο θεός"!!! !!     




O άγιος Πετράν, ο προστάτης του αναρχοπάνκ


Παρασκευή 27 Μαΐου 2011

Από «κόσκινο» τα Μεταπτυχιακά των εκπαιδευτικών -Από τους 1103 κατόχους Μ.Σ. μόνο 135 κατέθεσαν αιτήσεις για Σχολικοί Σύμβουλοι


  • ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση έχουν καταγραφεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπ. Παιδείας 1103 μεταπτυχιακοί τίτλοι (μεταπτυχιακά και διδακτορικά), που αποκτήθηκαν στο εξωτερικό. Από τους  εκπαιδευτικούς που κατέχουν τέτοιους τίτλους, αιτήσεις για σχολικοί σύμβουλοι υπέβαλαν 135, σύμφωνα με ενγμέρωση που έκανε στο esos o Αιερτός Δ.Μπράτης . Εξ αυτών των τίτλων:
4 είναι στην Ιταλική γλώσσα
1 στην Ισπανική γλώσσα
2 στη Σερβική γλώσσα
2 στη Βουλγαρική γλώσσα
126 στην Αγγλική γλώσσα
Μετά τις καταγγελίες που έγιναν και τη σχετική έρευνα που διεξάγεται, ο κ. Μπράτης ζήτησε από το Συμβούλιο Επιλογής Σχολικών Συμβούλων, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης να εξεταστεί η δυνατότητα ουσιαστικής διακρίβωσης της γλωσσομάθειας των υποψηφίων, στη γλώσσα στην οποία αποκτήθηκε ο μεταπτυχιακός τίτλος.
Το Συμβούλιο με πλειοψηφία (6-1) αποφάσισε να γίνει ερώτημα προς τη Νομική Υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας για το αν μπορεί, στη διαδικασία της συνέντευξης, να αξιοποιήσει ξενόγλωσσους καθηγητές, για τις γλώσσες που δε γνωρίζουν τα μέλη του συμβουλίου, όπως προβλέπεται για το συμβούλιο επιλογής συντονιστών εκπαίδευσης εξωτερικού. Ήδη , ύστερα από απόφαση του Συμβουλίου Επιλογής , η αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας έχει ζητήσει από το ΔΟΑΤΑΠ τον επανέλεγχο αυτών των τίτλων.

Πέμπτη 26 Μαΐου 2011

Δύο οι ώρες των Θρησκευτικών στα Τεχνολογικά Λύκεια




Παραμένουν δύο οι ώρες των Θρησκευτικών στα Τεχνολογικά Λύκεια



Μία ώρα στην Α΄ τάξη και μία ώρα στη Β΄ τάξη του Τεχνολογικού Λυκείου προβλέπεται για το μάθημα των Θρησκευτικών στο σχέδιο που παρουσίασε σήμερα η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Στην Α΄ τάξη το μάθημα ονομάζεται «Θρησκευτικά» ενώ στη Β΄ τάξη μετονομάζεται σε «Θρησκεία και Κόσμος», όπως συμβαίνει και στη Β΄ τάξη του Νέου (Γενικού) Λυκείου.

Υπουργείο Παιδείας:Διευκρινίσεις σχετικά με την επιλογή Διευθυντών



Υπουργείο Παιδείας: Διευκρινίσεις σχετικά με την επιλογή υποψηφίων Διευθυντών όλων των τύπων Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης









        ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
                ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ  ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
                                -----
                                                                                                                              Μαρούσι,  25-5-2011                                                                                        
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Π.Ε. &. Δ.Ε.                                                               Φ.361.23/03/54522/Δ1/
                                                                                                                                                    ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΝ    
  ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Π.Ε. & Δ.Ε.

                     ΤΜΗΜΑΤΑ: Β΄

                       ------
Ταχ. Δ/νση:  Ανδρέα Παπανδρέου 37,                                          ΠΡΟΣ: 1. Περιφερειακές Διευθύνσεις
Τ.Κ. –Πόλη 15180 ΜΑΡΟΥΣΙ                                                                             Πρωτ/θμιας  & Δευτ/θμιας Εκπ/σης
Πληροφορίες: Α. Παναγιώτου,   Α. Ρούσκας   (Δ.Ε.)                               2. Διευθύνσεις Πρωτ/θμιας Εκπ/σης
Τηλέφωνο: 210-3442271,  210-3443356                                                 3. Διευθύνσεις  Δευτ/θμιας Εκπ/σης
Πληροφορίες: Δ. Κυπαρίσσης, Ι. Κοτογολάς , Ευθ. Κάλλα,
                           Βασ. Νικολοπούλου,  Μ. Λάππα  (Π.Ε.)
Τηλέφωνο:  210-3442121, 210-3442909, 210- 3443131, 210- 3442364
FAX : 210–3442365                                                                     
       

ΘΕΜΑ: «Διευκρινίσεις σχετικά με την επιλογή υποψηφίων Διευθυντών όλων των τύπων Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης»

Κατόπιν πολλών ερωτημάτων, που τέθηκαν στην Υπηρεσία μας, σχετικά με την επιλογή των νέων διευθυντών σχολικών μονάδων, σας διευκρινίζουμε τα εξής:

ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ: (άρθρα 11§4 α, β.αα)ββ)γγ)δδ), γ.αα)δδ) 9, 10, 11, 12, 13 του Ν. 3848/2011 – Φ.Ε.Κ. 71 τ.Α’ 19-5-2010).
Δεν επιλέγεται ως στέλεχος της εκπαίδευσης εκπαιδευτικός ο οποίος έχει καταδικαστεί τελεσίδικα για πειθαρχικό παράπτωμα από αυτά που ορίζονται μόνο στην παράγραφο 2 του άρθρου 109 του Υπαλληλικού Κώδικα (κυρωτικός ν.3528/2007, Φ.Ε.Κ. 26 τ.Α΄) ή για τον οποίον συντρέχουν τα κωλύματα διορισμού της παραγράφου 1 του άρθρου 8 του ίδιου Κώδικα. (π.χ. παράβαση καθήκοντος κατά τον ποινικό κώδικα ή άλλους νόμους, αποδοχή οποιασδήποτε υλικής εύνοιας ή ανταλλάγματος για το χειρισμό υπόθεσης κατά την άσκηση των καθηκόντων του, αδικαιολόγητη αποχή από την εκτέλεση των υπηρεσιακών του καθηκόντων πάνω από (22) εργάσιμες ημέρες συνεχώς ή πάνω από (30) εργάσιμες ημέρες σε διάστημα ενός (1) έτους, παραβίαση απορρήτου της υπηρεσίας κατά τις κείμενες διατάξεις κλπ.).
Το κώλυμα επιλογής της παραγράφου αυτής δεν πρέπει να συντρέχει τόσο κατά το χρόνο υποβολής της αίτησης υποψηφιότητας όσο και κατά την ημερομηνία τοποθέτησης από το αρμόδιο όργανο. Καθίσταται πλέον σαφές, ότι οι υποψήφιοι για θέσεις Δ/ντών Σχολικών Μονάδων Π.Ε. και Δ.Ε., δεν επιτρέπεται να έχουν κριθεί ένοχοι για σοβαρά πειθαρχικά παραπτώματα.

Α. α. Σύμφωνα με το άρθρο 11 του Ν.3848/2010, σχετικά με την άσκηση διδακτικών καθηκόντων τριών ετών σε αντίστοιχους προς κάλυψη θέσεων τύπους σχολείων της οικείας βαθμίδας, σας γνωρίζουμε ότι οι τύποι σχολείων είναι οι ακόλουθοι τρεις:
     α1. Η προϋπόθεση σε οποιοδήποτε τύπο Λυκείου και αν έχει υπηρετήσει ο εκπαιδευτικός την τριετία αφορά σε Τ.Ε.Ε., ΕΠ.Λ., Τ.Ε.Λ. Γενικό Λύκειο ημερήσιο ή Εσπερινό, Μουσικό Λύκειο, Πειραματικό Λύκειο, ΕΠΑ.Λ., κλπ., με την προϋπόθεση να διδάσκεται έστω και ένα μάθημα της ειδικότητάς του σε πρώτη ανάθεση,πρόκειται δηλαδή για τον πρώτο τύπο.
    α2. Η αναφορά σε οποιοδήποτε τύπο Γυμνασίου και αν έχει υπηρετήσει ο εκπαιδευτικός την τριετία αφορά σε ημερήσιο ή Εσπερινό Γυμνάσιο, Μουσικό Γυμνάσιο, Πειραματικό Γυμνάσιο, κλπ, με την προϋπόθεση να διδάσκεται έστω και ένα μάθημα της ειδικότητάς του σε πρώτη ανάθεση και θεωρείται ότι έχει ασκήσει διδακτικά καθήκοντα σε αντίστοιχους προς κάλυψη θέσεων τύπους σχολείων της οικείας βαθμίδας, πρόκειται δηλαδή για τον δεύτερο τύπο.
    α3. Σε οποιοδήποτε τύπο και εάν έχει υπηρετήσει ο εκπαιδευτικός την τριετία (Νέου Τύπου, Τ.Ε.Σ., Τ.Ε.Ε. Α΄ Κύκλου, ΕΠΑ.Σ., Σ.Ε.Κ., κλπ), λογίζεται ότι ο εκπαιδευτικός έχει υπηρετήσει στον τρίτο τύπο σχολείου. Ο τρίτος τύπος σχολείου είναι με τις ίδιες προϋποθέσεις των άλλων δύο (2) τύπων σχολείων
    β. Όμως εάν, υπάρχει ταυτόχρονη υπηρέτηση σε πολλούς τύπους σχολείων θα υπολογίζεται ο τύπος στον οποίο υπήρχε ο μεγαλύτερος χρόνος υπηρέτησης.

Β.   α. Ως διδακτική υπηρεσία λογίζεται η προσφερθείσα:
- σε σχολεία της οικείας βαθμίδας,
- σε θέση σχολικού συμβούλου
- ως υπευθύνου, αναπληρωτή υπευθύνου ή μέλους Παιδαγωγικών Ομάδων (Π.Ο.)
- στα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.), ως υπευθύνων, αναπληρωτών υπευθύνων και μελών Π.Ο. (Παιδαγωγικής Ομάδας) των Κ.Π.Ε.,

 Η ελάχιστη προβλεπόμενη διάρκεια εκπαιδευτικής και διδακτικής υπηρεσίας υπολογίζεται μέχρι και την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων υποψηφιοτήτων. Η υπηρεσία σε θέση μόνιμου εκπαιδευτικού υπολογίζεται από την ημερομηνία έκδοσης του Φ.Ε.Κ. διορισμού ή από την ημερομηνία ανάληψης υπηρεσίας στην περίπτωση παρέλευσης ενός μηνός από το Φ.Ε.Κ. διορισμού.

       β. Ως διδακτική υπηρεσία δεν λογίζεται η προσφερθείσα:
-ως υπεύθυνου αγωγής υγείας, πολιτιστικών θεμάτων, κοινωνίας της πληροφορίας,
-ως υπευθύνων στις Διευθύνσεις περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
-σε Α.Ε.Ι., Τ.Ε.Ι., Ι.Ε.Κ. κατά τη διάρκεια απόσπασής σε αυτά, επειδή δεν πρόκειται για διδακτικό έργο στην οικεία βαθμίδα,
-ως αποσπασμένου στα Διδασκαλεία Δημοτικής Εκπαίδευσης, Σ.Ε.Λ.Μ.Ε., Σ.Ε.Λ.Δ.Ε., Π.Α.Τ.ΕΣ  στα πλαίσια φοίτησης σε αυτά,
-ως Προϊσταμένου Εκπαιδευτικών Θεμάτων,

        γ. Επίσης, δεν υπολογίζονται ως διδακτική υπηρεσία, τα χρονικά διαστήματα:
-εκπαιδευτικής άδειας για την απόκτηση μεταπτυχιακού – διδακτορικού διπλώματος,
-άσκησης διοικητικού έργου, ως Συντονιστή Εκπαίδευσης Εξωτερικού, Διευθυντή Εκπαίδευσης, Προϊσταμένου Γραφείου Εκπαίδευσης.
-φοίτησης στα ΠΕΚ
-άδειας λόγω κύησης, λοχείας και ανατροφής τέκνου
-αναρρωτικής άδειας που υπερβαίνει τις βραχυχρόνιες αναρρωτικές άδειες (διάρκειας 10 ημερών) της παρ. 2 του άρθρου 55 του Ν. 3528/2007.

(Διευκρινίζεται ότι η φοίτηση των εκπαιδευτικών στα Διδασκαλεία Δημοτικής Εκπαίδευσης ορίζεται από την απόφαση απόσπασης η οποία προσδιορίζει το χρονικό διάστημα αυτής).



Γ.  Ως εκπαιδευτική υπηρεσία που δεν λογίζεται ως τέτοια ισχύουν τα εξής:
-Ο χρόνος άδειας άνευ αποδοχών μετά τον ένα μήνα ανά έτος εντός του ίδιου ημερολογιακού έτους (αρθρ. 51 παρ. 1 και 5 του Ν. 3528/2007).
-Ο χρόνος που ο εκπαιδευτικός βρίσκεται σε διάθεση ή αργία.

Διευκρινίζεται ότι, άσκηση καθηκόντων, ως αποσπασμένου εκπαιδευτικού σε άλλες υπηρεσίες, λογίζεται μόνο ως εκπαιδευτική.

ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ ΕΠΙΛΟΓΗΣ (άρθρα 13 και 14 του ν. 3848/2011)

α. Επιστημονική – παιδαγωγική συγκρότηση και κατάρτιση
1. Ο μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών μοριοδοτείται με 4 μονάδες, ανεξάρτητα αν χορηγείται επίδομα μεταπτυχιακών σπουδών.
2. Διδακτορικό δίπλωμα ή μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών που ήταν αναγκαίο προσόν για το διορισμό δεν μοριοδοτείται.
3. Πτυχίο διαφορετικού γνωστικού αντικειμένου, από αυτό με το οποίο διορίζεται κάποιος εκπαιδευτικός, λογίζεται ως δεύτερο πτυχίο, άσχετα αν αυτό αποκτήθηκε με κατατακτήριες εξετάσεις βάσει του άλλου πτυχίου.
4. Για την πιστοποίηση επιμόρφωσης στις Τ.Π.Ε. υποβάλλονται και μοριοδοτούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 13 του Ν.3848/2010, βεβαιώσεις πιστοποίησης, οι οποίες ορίζονται από τα προβλεπόμενα στις διαδικασίες επιλογής του Α.Σ.Ε.Π.
5. Γίνονται επίσης δεκτά και μοριοδοτούνται, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 13 του Ν.3848/2010, πιστοποιητικά γνώσεων χειρισμού Η/Υ, τα οποία έχουν εκδοθεί από φορείς του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, στο πλαίσιο επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε βασικές δεξιότητες των Τ.Π.Ε. στην εκπαίδευση.
6. Πτυχίο, προπτυχιακό ή μεταπτυχιακό δίπλωμα ή διδακτορικό δίπλωμα οποιουδήποτε αναγνωρισμένου ιδρύματος τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της αλλοδαπής θεωρείται αποδεικτικό άριστης γνώσης της γλώσσας.
7. Πιστοποιητικά – διπλώματα γνώσης ξένης γλώσσας από μη πιστοποιημένους φορείς δε λαμβάνονται υπόψη (π.χ. δίπλωμα γνώσης σερβοκροάτικης γλώσσας από τη Σχολή Βαλκανικών Γλωσσών του Ιδρύματος Μελετών Χερσονήσου του Αίμου, πιστοποιητικό PALSO)
8. Για τους εκπαιδευτικούς ξένων γλωσσών δεν λαμβάνεται υπόψη δικαιολογητικό γνώσης ξένης γλώσσας, εφόσον πρόκειται για τη γλώσσα που διδάσκουν.
9. Μη ολοκληρωμένες σπουδές στα πλαίσια φοίτησης για μεταπυχιακές σπουδές ή δεύτερο πτυχίο κλπ. δεν λαμβάνονται υπόψη.
Σε περίπτωση που εκκρεμεί η ορκωμοσία και η χορήγηση του διπλώματος, έχουν, όμως, ολοκληρωθεί όλες οι υποχρεώσεις (π.χ. επιτυχής εξέταση), λαμβάνεται υπόψη σχετική βεβαίωση από το οικείο εκπαιδευτικό ίδρυμα.
10. Παρακολούθηση επιμορφωτικού προγράμματος χωρίς ολοκλήρωση όλων των υποχρεώσεων (π.χ. τελική εξέταση) δε λαμβάνεται υπόψη.
11. Χρόνος προϋπηρεσίας που δεν είναι αναγνωρισμένος μισθολογικά δε λαμβάνεται υπόψη.


β. Υπηρεσιακή κατάσταση, καθοδηγητική και διοικητική εμπειρία
Η θητεία Αναπληρωτών Διευθυντών και Υποδιευθυντών μοριοδοτείται, εφόσον άσκησαν καθήκοντα Διευθυντή και Υποδιευθυντή (αρθρ. 13 παρ. 3αα του Ν. 3848/2010).



γ. Προσωπικότητα – γενική συγκρότηση
Μαζί με το βιογραφικό σημείωμα ο υποψήφιος υποχρεωτικά καταθέτει και υπόμνημα το οποίο περιλαμβάνει έκθεση αυτοαξιολόγησης και προγραμματισμό του έργου του, σε περίπτωση επιλογής του σύμφωνα με την παράγραφο 5 του άρθρου 13 του ν.3848/2010.


ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ/ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΕΙΣ
Στην παράγραφο Θ του υποδείγματος του πλήρους πιστοποιητικού υπηρεσιακών μεταβολών θα αναφέρονται αναλυτικά κάθε είδους άδεια, που έχει λάβει ο υποψήφιος, κατά την τελευταία πενταετία.

Στο υπόδειγμα της αίτησης στο φύλλο Υπηρεσιακή Κατάσταση – Διοικητική και Καθοδηγητική εμπειρία Υπηρεσιακή κατάσταση θα αναφέρεται συνολικά η εκπαιδευτική υπηρεσία, πέραν του χρόνου, που αποτελεί προϋπόθεση για τη συμμετοχή στη διαδικασία επιλογής, πρίν και μετά το διορισμό του.

Οι εν ενεργεία σχολικοί σύμβουλοι θα καταθέτουν τις αιτήσεις τους στις αρμόδιες Περιφερειακές Διευθύνσεις που ανήκουν ή όπου τηρείται ο Ατομικός Υπηρεσιακός του Φάκελος και για μία επιλογή ΠΥΣΠΕ ή ΠΥΣΔΕ.


Σημειώνεται ότι αρμόδιο για τη λήψη αποφάσεων, όσον αφορά την προσμέτρηση των υποβαλλόμενων δικαιολογητικών, είναι το οικείο υπηρεσιακό συμβούλιο επιλογής. Ως εκ τούτου ειδικά θέματα θα εξετάζονται από το συμβούλιο επιλογής στα πλαίσια των ανωτέρω.



Η ΑΝ.ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ



                                                                                                                        ΑΝΘΗ ΓΩΡΟΥ





ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:
1)                   Γραφεία Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού
2)                   Ο.Λ.Μ.Ε. Κορνάρου 2, Τ.Κ.10563 Αθήνα
3)                   Δ.Ο.Ε.
ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΔΙΑΝΟΜΗ:
1) Γραφείο Υπουργού
2) Γραφείο Υφυπουργού
3) Γραφείο Γενικού Γραμματέα
4) Γραφείο Γενικού Διευθυντή Π.Ε. & Δ.Ε.
5) Δ/νση Προσ/κού Π.Ε. Τμήμα Β΄ & Ε΄
6) Δ/νση Προσ/κού Δ.Ε. Τμήμα Β΄ & Δ΄
7) Δ/νση Εκκλησ/κής Εκπ/σης
8) Δ/νση Ειδικής Αγωγής
9) Δ/νση ΔΙ.Π.Ο.Δ.Ε.